Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آرژانتین از تحویل ۲۵ میلیون دوز واکسن "اسپوتنیک-۵" تولید شده در روسیه طی چند ماه آینده به این کشور خبر داده و وزیر خارجه مصر نیز علاقه‌مندی کشورش به دریافت و مشارکت در تولید این واکسن را تأیید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلبرتو فرناندز" رئیس جمهوری آرژانتین اعلام کرد که این کشور از روسیه 25 میلیون دوز واکسن "اسپوتنیک-5" علیه کرونا ویروس دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: «آنها (روس‌ها) می توانند 10 میلیون دوز واکسن برای ما تولید کنند و ما می توانیم آنها را در ماه دسامبر دریافت کنیم و در اوایل ماه ژانویه نیز می توانیم، همانطور که به من گفته شده، 15 میلیون دوز دیگر دریافت کنیم.»

"کیریل دیمیتریف"، مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیههم، به نوبه خود، توضیح داد که واکسن "اسپوتنیک-5" برای آرژانتین توسط شرکای این صندوق در هند، کره جنوبی، چین و تعدادی دیگر از کشورهایی که در حال تولید این واکسن روسی هستند تولید خواهد شد.

 این در حالی است که "سامح شکری" وزیر امور خارجه مصر نیز اعلام کرد که این کشور "بسیار علاقه مند" به خرید واکسن روسی برای بیماری کووید-19 است و پس از انجام آزمایشات بالینی لازم، در این خصوص با مقامات مسکو در تماس است.

وی گفت: «ما از موسساتی که توانسته‌اند این واکسن را تولید کنند و تمایل به ارائه آن به کشورهای دوست برای محافظت از بشریت در برابر بیماری همه گیر دارند، قدردانی می کنیم. ما دائماً با موسسات پزشکی و مقامات روسیه در ارتباط هستیم تا تمام مسائل مربوط به تأمین این واکسن، پس از اتمام همه آزمایشات بالینی را حل و فصل کنیم.»

شکری همچنین اشاره کرد که مصر علاقه مند به تولید این واکسن روسی در خاک خود است. وزیر خارجه گفت: «مصر دارای ظرفیت تولید زیادی در صنعت داروسازی است و تعداد زیادی از افراد نیازمند به واکسن نیز در کشور داریم، بنابراین مصر از "هر فرصتی" برای تولید مشترک واکسن استفاده خواهد کرد.»

علاقه‌مندی مکزیک و صربستان به خرید واکسن روسی کروناعلاقه‌مندی برزیل و اردن برای استفاده از واکسن کرونای روسیهعلاقه‌مندی 20 کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار روسیه میلیون دوز علاقه مندی واکسن روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی را درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده «آمیا» به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد که از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران! کد خبر 847048 برچسب‌ها ایران و اسرائیل آرژانتین خبر ویژه ایران و آرژانتین

دیگر خبرها

  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!