Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در آستانه ولادت حضرت رسول(ص) و به مناسبت هفته وحدت پیامی را به ملت شریف ایران اسلامی و بچه‌های مسجد صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در پیام حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» آمده است:
وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ اللَّهِ جَمِیعاً و لاتَفَرَّقُوا(آل عمران، 103)
وقتی خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید و باز می‌فرماید: انّما المؤمنون اخوه؛ و زمانی که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: أیُّهَا النّاسُ! عَلَیکُم بِالجَماعَةِ و إیّاکُم و الفُرقَةَ؛ای مردم! بر شما باد به جماعت و بپرهیزید از جدایی؛ و هنگامی که حضرت علی (ع) می‌فرمایند: عَلَیکُم بِالتَّواصُلِ وَالتَّباذُلِ و إیّاکُم و التَّدابُرَ والتَّقاطُعَ؛ بر شما باد به ارتباط و بخشش به یکدیگر و دوری گزیدن از جدایی و پشت کردن به یکدیگر؛ اهمیت وحدت میان همه مؤمنین و مسلمین در هر نوع دین، مذهب و مسلک، آشکار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابتکار ارزشمند بنیان‌گذار انقلاب و جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری حدفاصل روزهای میان 12 تا 17 ربیع‌الاول به نام هفته وحدت و بخشی از بیانات ارزشمند ایشان که فرموده:رنگ‌های مختلف، این رنگ، رنگ سفید است، آن رنگ، رنگ سیاه است، آن زرد‏‎ ‎‏است، تمام این مسائل، مسائل تفرقه‌افکن از این قدرت‌های بزرگ و شیطان‌های بزرگ‏‎ ‎‏است که بین ملت‌ها و بین افراد انسانها می‌خواهند تفرقه بیاندازند و ما از آن طرف می‌بینیم‏‎ ‎‏که اسلام تکیه کرده است بر اخوت با تعبیرهای مختلف (و می‌فرماید): ‏‏اِنَّمَا المُؤمِنُونَ اِخْوَة،‏ از آن استفاده‏‎ ‎‏می‌شود که کانّه مؤمنین هیچ شأنی ندارند الاّ برادری، همه چیزشان در برادری خلاصه‏‎ ‎‏می شود... . همچنین گوشه‌ای از بیانات روشنگر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که فرموده‌اند: هر ملتی که متحد باشد، هر ملتی که میان خود تنازع و جدالِ ویرانگر نداشته باشد، مقابل همه‌ دشمنی‌ها شکست‌ناپذیر خواهد شد؛ ما را رهنمون می‌شود که باید تمام تلاش خود را در برادری، برابری و رفع اختلافات مذهبی به کار گیریم و با ایجاد وحدت بین شیعه و سنی، حوزه و دانشگاه، اقلیت‌های دینی، پیروان ادیان ابراهیمی و مؤمنین سایر ادیان، راه نفوذ تفکر بیگانگان که همانا ایجاد شکاف بین مسلمین و مؤمنین می‌باشد را همانند بنیان مرصوص، سد نماییم و از این مسیر هم دستورات قرآن کریم و ائمه اطهار و هم فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و امام خمینی (ره) را عمل نماییم.
خصوصاً این روزها که اظهارات رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام(ص)، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است و در پی آن پیام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) خطاب به جوانان اروپا که فرمودند: «جوانان فرانسه !از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟...» باید هرچه بیشتر بر این وحدت همت گماریم و با اقتدار و زبان و بیان مشترکِ جهان اسلام، مانع تکرار هرگونه اظهاراتی از این قبیل شویم.
اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد ولادت پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص) و آغاز هفته وحدت، به مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی و مؤمنان سایر ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی؛ از بچه‌های مسجد و اعضاء و مسئولین محترم ستاد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تقاضا دارم ضمن گرامیداشت این روزهای گرانقدر، تلاشی مجدّانه‌ و جمعی در جلوگیری از شیوع بیش از پیش بیماری منحوس کرونا که مردم کشور عزیزمان و بخش بزرگی از جهان را درگیر نموده داشته باشند و نسبت به کمک هرچه بیشتر، دست در دست هم، فارغ از شیعه و سنی و با وحدت دینی، نسبت به رفع مشکلات جاریِ مردم آسیب‌دیده اهتمام ورزند.
با امید اینکه با عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، و پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا و همکاری با کادر پزشکی عزیز و زحمت‌کش، به زودی شاهد روندکاهش و ‌ریشه‌کن شدن این بیماری از کشور عزیزمان و اقصی‌نقاط جهان باشیم. انشاءالله.
والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته
حبیب‌رضا ارزانی.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیام حجت الاسلام مقام معظم رهبری مدظله العالی هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا

دکتر سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

 

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏های آسیا ۲۰۲۴  در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه­ای دیگر بر شایستگی­‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می­‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­نمایم و امیدوارم این پیروزی­ که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه­های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را كه مایة سربلندي ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها