Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@03:57:20 GMT

تولید سیب زمینی ۱۰ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۷۱۰۵

تولید سیب زمینی ۱۰ درصد رشد کرد

رحیم نیازی رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه گرانی قیمت سیب زمینی ارتباطی به کشاورز ندارد، اظهار کرد: زمانیکه محصول از دست کشاورز خارج شود و بدست دلال و واسطه بیفتد، دیگر تولیدکننده نقشی ندارد و زحمت یکسال کشاورز نصیب عوامل توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از افزایش حداقل ۱۰ درصدی تولید سیب زمینی نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، امسال سال خوبی برای تولید محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی خواهیم داشت، اما آمار دقیقی از تولید نمی‌توان اعلام کرد.

نیازی با اشاره به اینکه حمایت از صادرات شعاری بیش نیست، بیان کرد: علی رغم شعار‌های متعدد مسئولان، اما رایزنان بازرگانی حمایتی ندارند که با این وجود صادرات رونق چندانی نخواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: کشور‌های خریدار سیب زمینی ایرانی همچون عراق در برخی مواقع به سبب حمایت از تولید داخل و ویروس کرونا، واردات سیب زمینی ایرانی را ممنوع می‌کنند که با این وجود کشاورز نمی‌تواند محصول خود را با قیمت منصفانه عرضه کند که جوابگوی هزینه‌های تولید باشد.بیشتر بخوانید ضرورت صادرات ۵۰۰ هزار تن سیب زمینی؛ نرخ خرید سیب زمینی مقرون به صرفه نیست

رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی در پایان متوسط قیمت هر کیلو سیب زمینی را یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون قیمت تمام شده تولید بالای ۲ هزار تومان است که مازاد تولید و کاهش صادرات از جمله دلایل افت قیمت محصول در بازار به شمار می‌رود.


انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیب زمینی وزارت جهاد کشاورزی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت