Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، همزمان با هفدهم ربیع‌الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) آغاز شد.

این سخنرانی به صورت زنده از شبکه یک سیما، شبکه خبر و رادیو ایران در حال پخش است.

محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

- تبریک عرض می‌کنم به ملت ایران و امت بزرگ اسلامی میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) را؛ عید بسیار بزرگی است و این عید بر همه ملت‌های مسلمان مبارک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد پیامبر اعظم در قرآن آیات بسیاری وجود دارد که برخی از آیات تناسب با وضع امروز بشر پیدا می‌کند.

- بشر امروز بیش از همیشه تاریخ دچار رنج است. نابرابری، جنگ، جنگ افروزی و ماده گرایی افراطی و استفاده از علم و فناوری برای سرکوب ملت‌ها نیز هست؛ وجود طواغیت همیشه بوده است اما امروز از فناوری و قدرت علم برای اعمال سرکوب استفاده می‌شود.

- آمریکا همان فرعون مصر است و در کشورهای دیگر وارد شده و تسلط پیدا کرده و جنگ ایجاد می‌کند؛ روح مکرم نبی اکرم از این رنج بشری امروز آزرده است و مثل یک پدر مهربان مشتاق است که بشر خوشبخت بشود.

- امروز دشمن اسلام، همین استکبار و صهیونیسم است. آخرین نمایش این معارضه همین نمایش زشتی است که در هفته گذشته در پاریس انجام شد. یک کاریکاتوریست یک غلطی کرده و یک کاریکاتوری علیه پیامبر کشیده است. این فقط انحراف یک هنرمند نیست که یک غلطی کرده بلکه پشت این کار تشکیلاتی وجود دارد و رئیس جمهور این کشور از این کار حمایت می‌کند. شما می‌گوئید کسی برای این ماجرا کشته شده است، خب شما برای کشته شدن این فرد اظهار تأسف کنید. چرا می‌آیید و این کاریکاتور را در ابعاد بزرگ پخش می‌کنید و از آن حمایت می‌کنید!؟

- در این ماجرا عبرتی وجود دارد و آن‌هم اینکه دولت فرانسه این ماجرا را به حقوق بشر مرتبط می‌کند و دولت این کشور خشن‌ترین و بدترین تروریست‌ها را در کشور خود جای داده، کسانی که ۱۷ هزار نفر از مردم عادی را در کشور ما کشتند و رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر را در ایران ترور کردند. آن وقت این افراد پناهشان در فرانسه است. همین دولت به گرگ خونخواری مثل صدام بیشترین کمک را کرد. نمی‌توانیم بگوییم از همه کشورها بیشتر کمک کرد، اما هواپیماها و جنگنده‌های جنگی را در اختیار آن گرگ خونخوار قرار داد و به آن کار افتخار کرد. دفاع از وحشیگری فرهنگی و عمل جنایتکارانه یک کاریکاتوریست، روی دیگر سکه حمایت از منافقین و حمایت از صدام است. برخورد این دولت با مردم خودش را هم در «شنبه‌های اعتراض» می‌توان دید که چگونه رفتار می‌کند و جالب است که این دولت ادعای حقوق بشر و آزادی دارد.

- اینها ادعا می‌کنند که اهل آزادی و حقوق بشر و اینها هستند. اهانت به قرآن و به پیامبر تاکنون چندبار تکرار شده و اینها نمی‌تواند به شرافت و جلالت پیامبر اکرم اندکی خدشه وارد کند؛ تمدن غرب واقعاً یک تمدن وحشی است که به مردم خود هم رحم نمی‌کند و شما امروز بعد از چند قرن وضع خجلت آور اخلاقی و عدالت و … را مشاهده می‌کنید. این کارها نشان دهنده ذات ظلمانی تمدن غرب است.

- امروز بیش از همیشه اهمیت این ابتکار امام راحل در نام گذاری هفته وحدت مشخص شده است؛ حوادثی که امروز اتفاق افتاده و اختلافات گوناگونی که میان کشورهای اسلامی به وجود آمده، مشخص می‌کند که چقدر اتحاد دنیای اسلام مهم است و عنصر ذی قیمتی است که اگر بود، بسیاری از این اتفاقات حادث نمی‌شد. دشمنان، مسئله فلسطین را با حرکت خائنانه عادی سازی روابط، کمرنگ کردند و باعث تاراج حقوق ملت فلسطین شدند؛ البته مسئله فلسطین پایان پذیر نیست، فلسطین، فلسطین خواهد شد و رژیم جعلی صهیونیستی نابود خواهد شد.

- اتحاد مسلمانان درمان بسیاری از دردهای امت اسلامی است و این جنگ فاجعه بار یمن حادثه کوچکی نیست و سعودی‌ها قساوت بزرگی را دارند از خود نشان می‌دهند.

- در مورد امریکا سیاست ما حساب شده و مشخص است و با رفت و آمد اشخاص تغییر پیدا نمی‌کند و امروز انتخابات آمریکا است اما در سیاست ما تاثیری ندارد.

- رئیس جمهوری که الان سر کار است، می‌گوید که این متقلبانه ترین انتخابات تاریخ آمریکاست. رقیبش هم می‌گوید که ترامپ قصد تقلب وسیع دارد و این دموکراسی آمریکایی است و نمونه‌ای از چهره کریه لیبرال دموکراسی آمریکا است. فرقی ندارد هر کدام انتخاب شوند؛ چرا که رژیم آمریکا به شدت دچار انحطاط سیاسی و اخلاقی و مدنی است.

- تنها راه برطرف کردن این دشمنی آن است که آنان را مایوس کنیم و نظام جمهوری اسلامی باید طرف مقابل را مایوس کند و ما باید قوی شویم. به مسئولان به صورت مکرر گفته ام که باید ابزارهای قدرت واقعی نه قدرت پوشالی تقویت شود که در این صورت دشمن مایوس می‌شود. البته مردم انصافاً خوب ایستادگی کردند و مشکلات را تحمل کردند.

- مسئولان باید در زمینه اقتصاد، امنیت و فرهنگ خود را تقویت کنند. در زمینه اقتصادی باید علاج را در داخل کشور پیدا کنیم اما به معنای قطع ارتباط با کشورها نیست؛ بلکه به این معناست که علاج در داخل کشور است و یکی از موارد آن افزایش تولید است. بسیاری از مشکلات کنونی ما ربطی به تحریم‌ها ندارد و بسیاری از گرانی‌های اخیر توجیهی ندارد و باید مسئولان با هماهنگی علاج کنند. جنس هست و چنانچه هماهنگی باشد بین دستگاه‌ها، این مشکل را می‌توانند حل کنند و همه این مسائل قابل کنترل است.

- کشور باید امنیت خارجی داشته باشد تا دشمن طمع نکند و این طور نیست که همه مشکلات با ساخت موشک حل می‌شود. باید مراقب نفوذ دشمن باشیم. باید فعالیت ما در بخش فرهنگی هوشمند باشد که اگر این کارها انجام شود، مشکلات حل می‌شود.

- شاهد جنگ بین آذربایجان و ارمنستان هستیم که حادثه تلخی است و باید هر چه زودتر تمام شود. دو طرف باید به مرزهای بین المللی تجاوز نکنند و تروریست‌ها هم نباید در نزدیکی مرزهای ما مستقر شوند. گزارش‌هایی در این زمینه وجود دارد که قطعاً با آنان برخورد خواهد شد.

در حال تکمیل است....

پربیننده ترین انتخابات آمریکا، اخبار و نتیجه انتخابات آمریکا (به‌روزسانی لحظه‌ای) ترامپ به «آی‌سی‌یو» منتقل شد! بایدن یا ترامپ؟/ کشورهای اروپایی خواستار پیروزی کدام نامزد انتخاباتی هستند؟ تنگی نفس ترامپ! +فیلم جدید بایدن: آمریکایی‌ها یاد گرفته‌اند که با کرونا بمیرند/ ترامپ: خانواده بایدن مثل جاروبرقی‌ پول را می‌بلعند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات آمریکا پیامبر اکرم جهان اسلام آیت الله خامنه ای سیاست ایران آمریکا و ایران انتخابات امریکا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، روابط واشنگتن با اروپا را به طور اساسی تغییر دهد.

او به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در مبارزات انتخاباتی وعده‌های بسیاری داده است.

در اینجا به سیاست خارجی آقای ترامپ که او می‌گوید در دور دوم ریاست جمهوری‌اش اجرا خواهد کرد، اشاره می‌کنیم:

ناتو، اوکراین و متحدان اروپایی

ترامپ گفته است که در زمان ریاست جمهوری او، آمریکا به طور اساسی در اهداف و ماموریت‌های ناتو تجدید نظر خواهد کرد.

او همچنین گفته است که از این کشورها خواهد خواست تا مبلغ «تقریباً ۲۰۰ میلیارد دلار» کمک نظامی به اوکراین را به آمریکا بازپرداخت کنند. ترامپ همچنین تأکید کرده است که در صورت انتخاب شدنش به ریاست جمهوری آمریکا متعهد به ارسال کمک‌های بیشتر به این کشور اروپای شرقی نخواهد بود.

ترامپ که کمک‌های مالی آمریکا به ناتو را در اواخر دوره ریاست جمهوری‌اش قطع کرد، اعتراض داشت که واشنگتن بیشتر از سهم خود پرداخت می‌کند.

او همچنین متعهد به پایان دادن جنگ اوکراین شده و ادعا کرده است که این قضیه را ۲۴ ساعته حل و فصل خواهد کرد.

اگرچه برنامه‌های ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین فاقد جزئیات هستند اما او سال گذشته در گفتگو با رویترز گفت که اوکراین ممکن است مجبور شود بخشی از خاک خود را برای دستیابی به توافق صلح واگذار کند.

ترامپ در حالی که در اوایل آوریل گفته بود آماده ارسال کمک‌های مالی بیشتر به اوکراین در قالب وام است، در جریان مذاکرات جنجالی کنگره بر سر بسته کمک مالی ۶۱ میلیارد دلاری به کی‌یف سکوت کرد.

 

چین، تجارت و تعرفه‌ها

ترامپ وعده داده است که تعرفه‌ها و محدودیت‌های تجاری جدیدی را علیه چین و برخی از متحدان اروپایی آمریکا اعمال کند.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین ایده اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر کالاهای وارداتی را مطرح کرده است که می‌تواند بازارهای بین‌المللی را مختل کند.

او بر اساس قانون پیشنهادی خود یعنی «قانون تجارت متقابل ترامپ» گفته است اگر کشورهای دیگر بر آمریکا تعرفه وضع کنند، این کشور نیز تعرفه‌ای «متقابل و یکسان» اعمال خواهد کرد.

ترامپ همچنین گفته است که مالکیت چینی‌ها بر زیرساخت‌های حیاتی آمریکا مانند انرژی، منابع طبیعی، فناوری و مخابرات را محدود می‌کند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا به ندرت در مورد تایوان یا اقدام‌هایی که در صورت حمله نظامی چین به این جزیره انجام خواهد داد، بحث می‌کند. او در این خصوص فقط به این نکته اکتفا کرده است که اگر او رئیس جمهور آمریکا باشد، چین هرگز جرات حمله به تایوان را نخواهد داشت.

 

مکزیک و مواد مخدر

ترامپ همچنین جنگ علیه کارتل‌های مواد مخدر را از اولویت‌های دور دوم ریاست جمهوری خود عنوان کرده و گفته است که کارتل‌های مواد مخدر فعال در مکزیک را به عنوان سازمان‌های تروریستی خارجی معرفی خواهد کرد.

او همچنین گفته است که به پنتاگون دستور خواهد داد تا با استفاده از نیروهای ویژه به مراکز رهبری این کارتل‌ها حمله کنند. رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین گفته است که از نیروی دریایی کشورش برای اعمال تحریم‌های دریایی بر کارتل‌های مواد مخدر استفاده خواهد کرد.

ترامپ همچنین وعده داده است که با استفاده از قانون دشمنان بیگانه، قاچاقچیان مواد مخدر و اعضای باندهای خلافکار را از آمریکا اخراج می‌کند.

اسرائیل

ترامپ پس از حمله حماس به سرزمین های اشغالی در ۷ اکتبر از روش رهبران تل‌آویو انتقاد کرد اما از آن زمان به بعد همواره بر ضرورت «درهم شکسته‌شدن حماس» تأکید کرده است. او در ادعاهایی وعده داده است که مجازات‌های سختی را بر ایران به عنوان متحد حماس اعمال کند. رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین گفته است که هواداران حماس را از آمریکا اخراج می‌کند.

افغانستان

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی گفته است که از طالبان خواهد خواست تجهیزات نظامی رها شده ارتش آمریکا در جریان خروج از افغانستان در سال ۲۰۲۱ را به عنوان شرطی برای کمک‌های مالی به افغانستان مطح کند. او در سال ۲۰۲۱ گفته بود که قصد دارد تجهیزات رها شده ارتش آمریکا در افغانستان را بمباران کند، اما اخیراً این موضع را تکرار نکرده است.

اقلیم

ترامپ بارها وعده داده است که از توافق پاریس خارج خواهد شد. توافق پاریس، توافقی چندجانبه برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای است. او در دور اول ریاست جمهوری خود از این توافق خارج شد، اما در سال ۲۰۲۱ جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا بار دیگر کشورش را به عضویت این توافق درآورد.

سامانه دفاع موشکی

ترامپ همچنین قول طراحی یک سامانه دفاع موشکی قوی در اطراف آمریکا را بدون اشاره به جزئیات آن داده است.


 

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند