Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@07:02:39 GMT

در آیین ما وحدت، رحمت و تفرقه مصیبت است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۷۳۱۸

در آیین ما وحدت، رحمت و تفرقه مصیبت است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاقادر قادری، امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه در ارتباط زنده با مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تبریک ایام هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلامی(ص) و امام جعفر صادق(ع) و خیر مقدم به آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه و دکتر شهریاری دبیر کل مجمع جهانی  تقریب مذاهب اسلامی، تأکید کرد: وحدت در آیین ما رحمت و تفرقه مصیبت است؛ خروجی وحدت، عزت، سربلندی، سعادت و محبت و برادری و خروجی تفرقه، نزاع و سیستی و سلطه دشمن بر ممالک اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این مطلب ادامه داد: اگر ما به جان عقاید هم، به جان مسجد و تکیه و خانقاه و حسینیه  و .. نمی افتادیم، اگر خونها به ناحق بر زمین ریخته نمی شد، امروز شاهد جولان آمریکا نبودیم که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کند و شاهد عادی سازی روابط کشورهایی چون امارات، بحرین و سودان با رژیم صهیونیستی نبودیم، اینها نتیجه و خروجی تفرقه است.

ماموستا قادری به همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مسلمانان در این مصیبت تا الان خوب قدم برداشتند و تلاش رهبران دینی در توصیه به قناعت و ایستادگی در مقابل این بیماری و همچنین همکاری مردم ایران برای کمک به هم نوع خود حتی از دورترین مکانها در این شرایط قابل تقدیر است.

وی افزود:مردم در این شرایط مشکلات معیشتی داشته و دارند؛ ولی هنوز ایمانشان را در مرحله استقامت و صبر نگاه داشته و این خود خیر و برکت است؛ طبیعتا ما بعد از کرونا مشکلاتی را خواهیم داشت که باید برای آن آمادگی داشته باشیم.

امام جمعه پاوه خاطر نشان کرد: در روسیه، آمریکا، برزیل، روزانه هزاران نفر در اثر کرونا فوت می کنند و هیچ بحثی نیست اما وقتی در ایران تعدادی فوت می کنند، می گویند نتیجه شرکت در نماز جمعه، مراسم عاشورا یا فلان مراسم بوده است؛ شبانه روز علیه ما حرف می زنند و ما باید برای آینده آمادگی داشته باشیم؛ اینها از ما، دین ما و وحدت ما دست بردار نیستند و ما همچنان که تا امروز به صحنه آمده ایم باید هوشیار باشیم.
 
ماموستا قادری تصریح کرد:ما در طول 40 سال گذشته از عمر انقلاب در راه وحدت بین شیعه و سنی ملت شریف ایران قدم برداشتیم؛ اهل سنت کُرد تا امروز بیش از ده هزار شهید برای نجات وحدت تقدیم کرده اند و خون شیعه و سنی در هزاران سنگر در مقابل نیروهای متجاوز به نظام، روی هم ریخته شده است.

وی ادامه داد:در سایه لطف خداوند متعال، عقلانیت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، مردم ما و علمای شیعه و سنی خوب کار کردند؛ باید گفت، آفرین شما کاری کردید که که ما نه عراقیم، نه افغانستانیم، نه سوریه و نه سعودی و نه یمن؛ تا زمانی که بر این اساس حرکت کنیم مشکل نخواهیم داشت؛ چهار دهه گذشته با این فکر زندگی کردیم و در آینده هم بر همین اساس زندگی خواهیم کرد و اجازه نفوذ دشمن را نخواهیم داد.

امام جمعه پاوه تأکید کرد: مملکت ما امروز نیاز به وحدت و تفاهم بیشتری دارد؛ علمای اهل سنت و شیعه باید در این دوران هوشیار باشند؛ نباید بهانه به دست دشمن بدهیم و مردم را به سوی پیش ببریم که خدایی ناخواسته مشکلی برای امنیت مملکت پیش آید.

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود

آیت الله سیدمحمدباقر گلپایگانی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علیمه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حضرت امام صادق علیه السلام را بنیانگذار و تقویت کننده مولفه های وحدت در میان مذاهب اسلامی دانست و اظهار داشت: حضرت امام صادق علیه السلام بنیانگذار این مکتب بوده اند و ایشان نسبت به ادیان و مذاهب یک راهبر و راهنما بین آنان بودند؛ خارج از بحث سیاسی و فرهنگی، پایبندی به مسائل اعتقادی و اخلاقی و احترام متقابل به همدیگر و بویژه اعتقادات و باورهای مذهبی یکدیگر مورد ابتلای جهان شده است و متاسفانه امروز دنیا به فرهنگ غلطی از آغاز رنسانس به نام آزادی بیان شده است ، این جرات را به خود داده است که نسبت به هر چیز و کسی و حق و ناحق اظهار نظر کند، پا را فراتر گذاشته است و به ارزشهای دینی و مذهبی و نقدهای غیر مودبانه به مقدسات ادیان و مذاهب توهین و اهانت کنند.

آیت الله گلپایگانی، افزود: در حالی که در گذشته مقدسات مذاهب و تمام باورهای دینی و غیر دینی برای هر شخص قابل احترام است، مگرکسی بحثی و مطلب دارد که باید با دلیل و تعصب نسبت به آن اظهار نظر کند، بدون جسارت و توهین دلایل مستند بیاورد تا طرف مقابل را مجاب کند که هر کس به مقدسات طرف مقابل جسارت نکند و فرد مقابل این جرات را به خود می دهد از این حربه استفاده بکند و نسبت به مقدسات فرد جسارت کند.

این عالم شیعه، تصریح کرد: اسلام بشدت از این نوع فرهنگ غلط منع کرده است و نمی تواند به عنوان آزادی بیان و آزادی حق، نسبت به حق خود توهین و جسارت کند، قرآن کریم در رابطه با مشترکین می فرماید: " وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ كَذَٰلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّهِم مَّرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ"به معبودهای آنان توهین و جسارت نکنید ، با اینکه مشرک هستند و بت پرست هستند.

وی عنوان کرد: قرآن می فرماید: " وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ ۚ"امت اسلامی را از هرگونه تهمت ، اهانت ، جسارت ، افترا پاس می دارد؛ وجادلهم... از کسانی می گوید که از یک مذهب نبودند ، چه برسد به ما که از یک مذهب هستیم، اگر به ابتدای آیه توجه کنیم متوجه می شویم که ابتدای آیه ، دعوت به حق و حقیقت است و حکمت و موعظه با این روش حرکت کند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: احترام به مقدسات از احترام به خود اشخاص مهمتر است، چه بسا اگر به خود شخصی توهین کنیم اینقدر نسبت به توهین مقدسات او متاثر و ناراحت نشود؛ زمانی که خداوند در رابطه با مشرکین چنین می فرماید ، به مراتب به مذاهب اسلامی این امر از یک اهمیت بیشتری برخوردار است و سیره ائمه طاهرین نیز همین گونه بوده است.

وی درپایان تاکید کرد: احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می باشد و در آیات دیگر قرآن کریم مانند آیه 13سوره شوری اشاره شده است که صراحتا می فرماید دین را به پا دارید و متفرق نشوید و اهانت باعث اضمحلال یک دین است که ممکن است که یک دین حق باشد و بدلیل تفرقه بین امت از بین برود و این از دسیسه های استعمار می باشد.
 
انتهای پیام/
 
 
 

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • آیین دمام‌ زنی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در بندرعباس
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است