Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، جنگنده بمب افکن‌های سنگین اف ۴ با استفاده از موشک‌های هوا به زمین ماوریک و بمب‌های هوشمند قاصد اهداف فرضی را منهدم کردند.

امیر سرتیپ دوم خلبان «فرهاد گودرزی» سخنگوی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت با اعلام این خبر اظهار داشت: ساعاتی قبل جنگنده بمب افکن‌های اف ۴ با شلیک موشک‌های ارتقاءیافته و بهینه شده ماوریک و استفاده از بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن و دور ایستای قاصد که توسط متخصصان جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش تولید شده است، اهداف زمینی را مورد اصابت قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرنده‌های بدون سرنشین آرش، مجهز به سر جنگی برای نخستین بار با طی ۱۰۰ کیلومتر، اقدام به عملیات انتحاری بر علیه استحکامات دشمن پرداخته و این اهداف را با موفقیت منهدم کردند.

سخنگوی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت اضافه کرد: همچنین هواپیما‌های بمب افکن فانتوم با استفاده از غافلگیری و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعیین شده کردند.

   

 

منبع:دفاع پرس

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رزمایش فدائیان حریم ولایت رزمایش رزمایش فدائیان حریم ولایت ارتش پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه اداره ایمنی دریانوردی شانگهای آمده است: نیروی دریایی چین از روز چهارشنبه اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) به مدت ۹ روز متوالی در آب‌های شرقی رزمایش برگزار خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، ورود کشتی‌های غیر مرتبط از ساعت ۷ صبح روز اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) تا ساعت ۹ صبح روز ۹ می (۲۰ اردیبهشت) به محل برگزاری این رزمایش در آب‌های شرقی چین ممنوع است.

گفتنی است؛ رزمایش دریایی مشترک کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، روسیه و چین پیش تر (اسفند ۱۴۰۲) در آب‌های دریای عمان برگزار و برخی از طرح‌های عملیاتی آن به اجرا در آمد.

هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت‌کننده و نشان‌دادن حُسن نیت و توانایی این کشورها در حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک عنوان شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن
  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ