Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدرس حوزه علمیه استان زنجان به وحدت مسلمانان برای مقابله با اهداف تفرقه‌افکنانه دشمنان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام کریم حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک ولادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول را سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) می‌داند و شعیان معتقدند ۱۷ ربیع‌الاول میلاد با سعادت آخرین فرستاده خدا است و امام خمینی (ره) با ابتکار هوشمندانه این فاصله را به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مراد از هفته وحدت این نیست که سنی، شیعه شود یا اعتقادات شیعیان به سمت سنی‌ها گرایش پیدا کند، بیان کرد: دشمنان با همه ابزارهای تبلیغاتی به دنبال تفرقه انداختن بین مسلمانان هستند و متاسفانه تعدادی از حکومت‌های به ظاهر مسلمان و ناآگاه در راستای اهداف تفرقه‌افکنانه مستکبران عمل می‌کنند.

مدرس حوزه علمیه استان زنجان یادآور شد: نمونه‌های تاریخی فراوانی داریم که دشمنان در لباس دین به دنبال تفرقه‌افکنی بوده است. به طور مثال در دوران قاجار به یک دست‌نشانده انگلیسی پول داده بودند و در مجلسی حضور می‌یافت و روضه حضرت رقیه می‌خواند و در پایان به شیعه و سنی ناسزا می‌گفت و این کار باعث تحریک مردم می‌شد.

وی با بیان اینکه در قرآن‌کریم آیات متعددی وجود دارد که مردم را به حفظ وحدت دعوت می‌کند، عنوان کرد: در زمان حیات پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز ایشان مردم را از درگیری‌های قومی و قبیله‌ای و بازگشت به جاهلیت برحذر می‌داشت و ما باید با پیروی از سیره پیامبر (ص) برای حفظ وحدت تلاش کنیم.

این کارشناس دینی، قرآن، دین و قبله را از مشترکات مسلمانان برشمرد و گفت: باید این اشتراکات برجسته شود و از بیان جزئیات بپرهیزیم. در بین مذاهب شیعه و سنی افراد تندرو داریم که این موضوع به اسلام ضربه می‌زند؛ در واقع جای بحث اعتقادات شیعه و سنی در کوچه و بازار نیست، بلکه باید در مراکز علمی و حوزوی با ارائه ادله مورد مباحثه قرار گیرد.

حسنی به زمان‌شناس بودن مردم و مسلمانان تاکید کرد و افزود: دشمن می‌خواهد مسلمان را از بین ببرد، حال چه پیرو مکتب سنی باشد و چه شیعه، در این شرایط باید در مقابل دشمن یک‌صدا بود؛ همچنان که وقتی دولت فرانسه و مکرون به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) توهین می‌کند، اگر مسلمانان واحد و یکپارچه باشند، آن‎ها جرأت اهانت پیدا نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن افکار شیعه‌کشی و سنی‌کشی راه‌ می‌اندازند، تصریح کرد: یک شیعه و سنی آگاه هیچگاه دچار تفرقه و جنگ نمی‌شود و ما در این راه باید امامان معصوم (ع) و بزرگان دینی را مبنای وحدت قرار دهیم؛ آنچنان که امام علی (ع) سال‌ها سکوت پیشه کرد تا اختلاف در بین پیروان دین اسلام ایجاد نشود.

مدرس حوزه علمیه استان زنجان یادآور شد: زمانی که پیامبر (ص) وارد مدینه شدند، قبایل و مذاهب مختلف در آنجا زندگی می‌کردند اما نبی مکرم اسلام (ص) و رحمه‌للعالمین منشور عمومی از همه گرفتند و در مقابل تهدیدات خارجی، وحدت را حاکم کردند.

وی با اشاره به اینکه از پیامبر (ص) نقل شده که امت من به ۷۰ فرقه تقسیم خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این بین پیامبر (ص) فرموده‌اند: من در میان امتم دو چیز گران‌بها به امانت می‌گذارم که یکی قرآن و دیگری سنت است؛ از اینرو مسلمانان باید به این موضوع به عنوان ریسمان وحدت چنگ بزنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان وحدت استانی فرهنگی و هنری شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، زن سوئدی و کشیش کلیسای «جید سندبرگ» دیروز (جمعه) در منطقه «اسکارهولمن» استکهلم پایتخت سوئد، یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

در همین رابطه ده‌ها نفر از شهروندان سوئدی در اعتراض به سوزاندن قرآن کریم تجمع کرده و شعارهایی را بر ضد هتاکان و رد نژادپرستی و تنفر سردادند.

این زن سوئدی در حالی که نسخه‌ای قرآن کریم را می‌سوزاند، گفت: من در طول سال‌ها اسلامی شدن جامعه سوئد را دیده‌ام. شما می‌توانید ببینید که چگونه مسلمانان در همه صحنه‌ها از حافظان امنیت کرده تا کارگران نظافت و کارکنان حمل و نقل و در همه سطوح سیاسی حضور دارند.

وی افزود: من به عیسی مسیح ایمان دارم و مسیح و کتاب مقدس را راهنمای خودم می‌دانم. من معتقدم که آنچه باید بر سوئد و کشورهای شمال اروپا حاکم باشد، انجیل و مسیح است. اسلام و مساجد آن و هرچیزی که به آن نسبت داشته باشد در سوئد جایگاهی ندارد.

پیش از اهانت به قرآن کریم در روز جمعه، مدیر یکی از مدارس اسکارهولمن نامه‌ای را والدین دانش‌آموزان ارسال کرده و از آنها خواست که فرزندان خود را از تظاهرات دور نگه دارند. همین طور از حضور دانش‌آموزان در فضای باز ممانعت به عمل آمده و از فعالیت دانش‌آموزان به منظور جلوگیری از حضور آنها و کارمندان در تظاهرات کنسل شد.
 

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • ژوزه مورایس اسلام آورد و شیعه شد
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران