Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین پایداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: راه‌اندازی «خط جدید تولید خمیر کاغذ بازیافتی (DIP)» در مجتمع صنعتی راشا کاسپین زنجان با آثار صرفه‌جویی 80 میلیون دلاری برای کشور همراه خواهد بود.  

مدیرعامل راشا کاسپین زنجان افزود: با راه‌اندازی این خط تولید جدید، امکان بازیافت کاغذ سفید و چاپ خورده رنگی روزنامه و مجله باطله، دفتر، کتاب، مدارک منسوخ اداری در خطوط بازیافت مجتمع راشا کاسپین، فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ویژگی‌های شاخص این خط امکان استفاده از آب بازیافتی و نیاز پایین آبی است.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید و در تداوم فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت راشا کاسپین فعال در شهرک صنعتی شماره یک زنجان و پس از 20 ماه کار فشرده و جهادی، خط تولید جدیدی با هدف تولید یک محصول واسطه‌ای بسیار مهم به نام  خمیر کاغذ راه‌اندازی شد.

پایداری افزود:  این خط مدرن، توانایی تولید خمیر کاغذ سفید جوهرزدایی و رنگبری شده را از ضایعات و کاغذ باطله چاپ دار رنگی برای مصرف مجدد آن در ماشین کاغذ دارد و بدین ترتیب با تولید این محصول در داخل کشور، در فرایند تولید کاغذ بسته‌بندی سفید، کاغذ گچ برگ سفید و یا کاغذ پایه دوبلکس برد، میزان مصرف خمیر وارداتی تا 80 درصد کاهش خواهد یافت.

وی گفت: ظرفیت اسمی و عملی این خط معادل 250 تن در روز خمیر جوهرزدایی شده است و اشتغال اختصاصی آن به صورت مستقیم معادل 80 نفر  است و تنها خط مشابه آن در کشور، یک واحد 50 تنی در شهر صنعتی هشتگرد است که برای تولید دستمال کاغذی استفاده می‌شود.

  مدیرعامل راشا کاسپین زنجان تصریح کرد: این محصول میانی قبلا به طریق واردات از کشورهای خارجی‌، تامین می‌شد و با راه‌اندازی خط جدید DIP، عملا صرفه‌جویی ارزی معادل 80 میلیون دلار با توجه به کاهش واردات، صورت خواهد گرفت.

وی افزود: از ویژگی‌های فنی این سیستم، استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در سیستم جوهرزدایی به روش Floatation است، همه تجهیزات و سیستم‌های کنترلی آن از طریق سازندگان معتبر خارجی بوده و طراحی سیستم بگونه‌ای است که امکان استفاده از درجات مختلف کیفیتی ضایعات کاغذ سفید از مجله و روزنامه گرفته تا ضایعات دفتر، کتاب و صحافی و نیز انواع کاغذهای سفید چاپ خورده و رنگی اداری را فراهم می‌کند.

پایداری گفت: همچنین به لحاظ افزایش دقت و کیفیت عملیات ساخت و فرآوری و تمیز سازی خمیر از یک سیستم کنترل مرکزی با ادوات و تجهیزات متنوع اندازه‌گیری کننده آنلاین، استفاده شده که امکان کنترل همه پارامترهای خمیر کاغذ را فراهم آورده و منجر به تولید یک محصول هموژن و یکنواخت می‌شود.

وی اضافه کرد: از ویژگی‌های زیست محیطی این واحد جدید، استفاده از آب برگشتی ماشین کاغذ و یا آب تصفیه شده بوده و نیاز آبی آن بسیار پایین است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان کاسپین کتاب تولید حسین پایداری کاسپین زنجان راه اندازی خمیر کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان گفت: قصد داریم تا پایان سال‌جاری تعداد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» را به ۱۰ بازارچه برسانیم که همه مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، محمود ایرانمنش امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در نشست با رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان در خصوص بررسی عملکرد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» و چگونگی توسعه این بازارچه‌ها در سطح شهر اظهار کرد: با توجه به ضرورتی که در شهر کرمان وجود داشت، بازارچه‌های محله‌ای دائمی «از تولید به مصرف» راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌ها، جلب رضایت مردم است، افزود: در انتخاب محل بازارچه‌ها چند نکته را مدنظر داشتیم؛ ازجمله اینکه در محل‌هایی باشد که اقشار متوسط و پایین جامعه در آن ساکن هستند و تراکم جمعیت بالا داشته و از هسته مرکزی شهر فاصله داشته باشد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان کرد: راه‌اندازی، فعالیت و نظارت بر بازارچه‌های محله‌ای با همکاری متقابل اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان انجام می‌شود و خوشبختانه سه بازارچه‌ای که از ابتدای فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، نمونه‌های موفقی هستند.

وی بابیان اینکه قصد داریم تا پایان سال‌جاری تعداد بازارچه‌ها را به ۱۰ بازارچه برسانیم تا همه مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند و میوه باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد، گفت: برای واگذاری بازارچه‌ها مزایده برگزار می‌شود و قراردادهای شش‌ماهه منعقد خواهد شد و فقط افراد مورد تأیید اتحادیه می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

محمدرضا حاج‌عباسی رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان نیز در این نشست بیان کرد: سال گذشته چندین جلسه برای هماهنگی راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای تشکیل شد تا این اتفاق رقم خورد و خوشبختانه بازخورد خوبی از مردم گرفتیم.

وی با اشاره به نظارت دائمی بر فعالیت بازارچه‌های محله‌ای به لحاظ کیفیت و قیمت عرضه، خاطرنشان کرد: سعی کردیم عوامل و واسطه‌هایی که موجب گرانی میوه می‌شود را برطرف و حذف کنیم تا قیمت نهایی جهت عرضه به شهروندان، کاهش یابد.

وی افزود: قیمت میوه‌های عرضه‌شده در بازارچه‌های محله‌ای به قیمت میدان میوه و تره‌بار و بعضاً کمتر از آن است و یکی از مهم‌ترین مزایای این بازارچه‌ها، متعادل کردن قیمت بازار است.

امیر هاشمی مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان نیز گفت: پس از صدور دستور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای توسط معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، تیمی تشکیل شد و موانع را برطرف کردیم و کار را به‌صورت جهادی پیش بردیم.

وی با بیان اینکه پس از شروع کار، مهم‌ترین نکته تداوم و حفظ دستاوردهای آن است که نیاز به نظارت و تلاش جدی دارد و دغدغه همه کسانی که به این حوزه ورود کرده‌اند، کسب رضایت مردم است، گفت: از ابتدا موارد تأسیساتی موردنیاز بازارچه‌ها را با جدیت فراهم کردیم و همچنان پای کار هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهار کرد: توسعه بازارچه‌ها و مکان‌یابی مناسب را با مشورت اتحادیه انجام خواهیم داد و از افراد مورد اعتماد اتحادیه و خوشنام در بین مردم برای مدیریت بازارچه‌ها استفاده خواهد شد.

گفتنی است، سه بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» شهر کرمان واقع در میدان غدیر ۲، بلوار پزشک و شهرک شهید مطهری انتهای بلوار حضرت ابوالفضل (ع)، از اول فروردین‌ماه سال‌جاری کار خود را آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

کد خبر 747921

دیگر خبرها

  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری