Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@16:54:41 GMT

آغاز رسمی انتخابات آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۸۷۷۱

آغاز رسمی انتخابات آمریکا

 

به گزارش جماران، گاردین گزارش داد پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز سه شنبه 13 آبان برابر با 3 نوامبر 2020 برای تعیین رئیس جمهوری و معاون او آغاز شد.

در آغاز، اولین محل رای ‌گیری در ایالت «ورمونت» در شمال شرق آمریکا گشوده شد. این ایالت از سال 1992 همواره به دموکرات ‌ها رای داده است. این حزب همچنین همواره در تمامی بخش‌ های این ایالت برنده شده، هرچند که دونالد ترامپ در سال 2016 یکی از آنها را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورمونت یکی از 13 ایالتی است که همزمان فرماندارش را نیز انتخاب می ‌کند. 

آمریکایی ‌ها امروز تکلیف ریاست جمهوری را مشخص می‌ کنند و باقیمانده رای‌ دهندگان در پای صندوق‌ ها تصمیم می ‌گیرند که آیا «جو بایدن» دموکرات چهار سال رئیس جمهورشان باشد یا «دونالد ترامپ» جمهوری ‌خواه.

219 میلیون آمریکایی فراخوانده شدند امروز رای خود را به ترامپ و یا رقیبش بایدن بدهند. 98 میلیون و 400 هزار آمریکایی رای خود را  قبل از آغاز انتخابات از طریق پست و یا حضوری داده اند.

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، سرنوشت 35 کرسی مجلس سنا و تمامی کرسی‌ های مجلس نمایندگان نیز در این روز تعیین می ‌شود.

تخته کوبی در و پنجره ‌های برخی مغازه ‌ها

صاحبان برخی مغازه ‌های آمریکا برای مقابله با آشوب ‌های احتمالی پس از انتخابات به در و پنجره ‌های محل کار خود تخته کوبیدند. «والمارت» فروشگاه زنجیره ‌ای بزرگ آمریکا نیز هفته پیش گفت به دلیل نگرانی از «شورش مردم» به طور موقت تفنگ و تجهیزات را از دسترس مشتریان در هزاران شعبه ‌‌اش در سراسر آمریکا خارج می‌کند. البته این شرکت یک روز بعد از تصمیمش منصرف شد.

حضور گارد ملی آمریکا در 16 ایالت

با آغاز انتخابات و افزایش نگرانی از تشدید خشونت ها نیروهای گارد ملی فعالیت خود را در 16 ایالت آغاز کردند.

بیش از 3 هزار و 600 نیروی گارد ملی در اقدامی احتیاطی برای مواجهه با ناآرامی ‌های احتمالی بعد از انتخابات فعال شده اند. ماموریت این نیروها در چند حوزه تعریف شده که شامل کمک به دفاع سایبری، کمک در پایگاه ‌های رای ‌گیری و آماده‌ باش در صورت بروز ناآرامی پس از انتخابات است.

1000 نیرو در ایالت ماساچوست، 300 نیرو در آریزونا، 300 نیرو در آلاباما و تعداد نامشخصی در فلوریدا، اورگان و ایلینوی فعال شده ‌اند. در روزهای اخیر نگرانی درخصوص احتمال بروز درگیری و خشونت در روز انتخابات آمریکا و روزهای بعد از آن به شدت در حال افزایش است.

گروهی برجسته از کارشناسان که خشونت در سراسر جهان را رصد می‌ کنند، هشداری بی ‌سابقه را در آستانه انتخابات امروز در آمریکا منتشر کرد. طبق گزارش گروه بین‌ المللی بحران، سازمانی که مکررا بی‌ ثباتی در کشورهای بحران‌ زده و مناطق جنگی را گزارش می ‌کند؛ آمریکای به شدت چند قطبی با «خطر ناشناخته» در روزهای آینده روبروست. 

تعطیلی بلوار و مرکز خرید معروف کالیفرنیا

پلیس گفته است که «رودیو درایو» بلوار و مرکز خرید معروف شهر «بورلی ‌هیلز» در کالیفرنیا امروز بسته خواهد بود.

هر دو کاندیدای ریاست جمهوری تا آخرین دقایق برای کسب آرای آمریکایی‌ ها کارزار خود را ادامه دادند. این کارزار به ویژه در ایالت‌ های کلیدی چون پنسیلوانیا و کارولینای شمالی ادامه پیدا کرد.

پیش‌بینی می‌ شود میزان مشارکت مردم آمریکا در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیشتر از هر دوره دیگر باشد.

 

اخبار مرتبط عکس/ شارلیز ترون مردم آمریکا را به رای دادن دعوت کرد ظریف: ایران بین ترامپ یا بایدن هیچ یک را ترجیح نمی‌دهد/ برای ما رفتار کاخ سفید بعد از انتخابات مهم است نه وعده‌ها یک فعال اصولگرا: بهتر است ترامپ رئیس جمهور شود از سیر تا پیاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آیا «آراء پنهان» سرنوشت بایدن و ترامپ را تغییر می دهد؟ پدیده استثنایی انتخابات 2020: پشت کردن جمهوری خواهان به ترامپ آنانی که انتخابات 2016 را درست پیش ‌بینی کرده بودند، در مورد انتخابات 2020 چه کسی را برنده می دانند؟ انتخابات 2020 آمریکا: احتمال یک بحران سیاسی بزرگ بایدن کاندیدای رسمی دموکرات ‌ها در انتخابات 2020 شد/ حذف ویدئوی تبلیغاتی ترامپ از فیس بوک و اینستاگرام مالک غول رسانه ای نامزد انتخابات 2020 آمریکا شد میلیاردرهایی که تکلیف انتخابات 2020 را مشخص می کنند آیا این رئیس جمهور وحشتناک در انتخابات 2020 شکست می خورد؟ استیضاح ترامپ؛ توپی که در آستانه انتخابات 2020 به زمین دموکرات ها افتاده است افزایش شمار کاندیداهای دموکرات ها برای انتخابات 2020 اروپایی ها امیدوارند بایدن برنده انتخابات آمریکا شود

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا انتخابات آمریکا انتخابات 2020 آمریکا ترامپ و بایدن سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل

ترامپ در پاسخ به سؤال خبرنگار تایم در خصوص وفاداری به تل‌آویو گفت «من خیلی به اسرائیل وفادار بوده‌ام؛ وفادارتر از هر رئیس‌جمهوری. من بیش از هر رئیس‌جمهوری برای اسرائیل کار کرده‌ام».

 

به گزارش فارس، وی در حالی که مدعی شد اگر رئیس‌جمهور آمریکا بود، هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد، ادامه داد که اگر هرگونه درگیری بین جمهوری اسلامی ایران و تل‌آویو رخ دهد، از رژیم صهیونیستی حمایت نظامی خواهد کرد.

ترامپ گفت «من کمک نظامی به اسرائیل را متوقف یا شرطی نخواهم کرد. بله همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنم».

رئیس‌جمهور جنجالی پیشین آمریکا ادامه داد «اگر اسرائیل و ایران وارد جنگ شوند، آمریکا از تل‌آویو حمایت نظامی می‌کند. بسیاری بر این باورند که احتمال یک حمله تشریفاتی بین ایران و اسرائیل وجود دارد که اگر اینطور باشد خوب است و چیز بدی نیست. به هرحال پاسخ آری است اگر ایران به اسرائیل حمله کند، ما آن‌جا [در کنار رژیم صهیونیستی]خواهیم بود».

ترامپ همچنین به پاره کردن برجام و در پیش گرفتن فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت «نتانیاهو به اوباما التماس کرد که با ایران توافق نکند، اما من به توافق با ایران پایان دادم. هیچ رئیس‌جمهوری آن‌چه را که من انجام دادم برای اسرائیل انجام نداد. من مالکیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناختم».

وی با انتقاد از سیاست بایدن در قبال ایران ادامه داد «دولت بایدن اگر باهوش و پرانرژی بود به جای آن‌که به دنبال پیگرد قانونی ترامپ باشد، به دلیل وضعیت بدی که دارند با ایران توافق می‌کردند. آن‌ها باید با ایران توافق می‌کردند».

ترامپ با اشاره به این‌که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل تحولات غزه محبوبیت ندارد، گفت «من می‌گویم آن‌چه که در هفتم اکتبر رخ داد، هرگز نباید اتفاق می‌افتاد».

وی سپس اقدام تروریستی واشنگتن در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس را به میان کشید و گفت «من تجربه بدی با بی بی بی (نتانیاهو) دارم که به (سردار) سلیمانی مربوط می‌شود، زیرا همانطور که می‌دانید او درست لحظاتی قبل از حمله کنار رفت.. قرار بود مشترک انجام شود و یکدفعه به ما گفته شد که اسرائیل این کار را انجام نمی‌دهد و من در این خصوص خوشحال نبودم و هرگز فراموش نمی‌کنم».

ترامپ با این‌حال مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور بود «هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد و حماس هیچ پولی نداشت».

وی سپس از عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد کرد و گفت «اسرائیل یک کار خیلی بد کرد و آن در زمینه روابط عمومی است... اسرائیل نباید هرشب تصاویری از ساختمان‌های درحال سقوط در غزه که با حضور افرادی که در آن هستند، بمباران می‌شود، پخش می‌کرد، اما این کار را می‌کنند».

ترامپ با تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت «در دوران ریاست‌جمهوری من، تروریسم بسیار اندکی وجود داشت... چهار سال بدون تروریسم داشتم. ایران پولی نداشت که به کسی بدهد! داعش ۱۰۰ درصد از بین رفته بود، اما حالا در حال بازگشت است».

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم