Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@13:45:02 GMT

مزایای کشت کلزا بعد از برداشت برنج چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۹۲۶۳

مزایای کشت کلزا بعد از برداشت برنج چیست؟

محمد قاسمی نژاد مشاور عالی سازمان جهاد کشاورزی و مدیر شرکت توسعه و صادرات در کشت ذرت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با اشاره به  اینکه دانه روغنی کلزا  بخشی از روغن مورد نیاز کشور را تامین می‌کند، گفت: این محصول در مناطق نیمه گرمسیری، سردسیری و همین طور در شالیزار‌ها پس از برداشت محصول برنج کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص مزایای کشت کلزا، تصریح کرد: کاشت این محصول در تناوب با غلات باعث از بین رفتن چرخه زندگی آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز شده و با کاهش جمعیت آن‌ها موجب صرفه جویی در مصرف سموم و کاهش آلودگی زیست محیطی می‌شود.

قاسمی نژاد بیان داشت: در کشت پاییزه نیاز به آبیاری کم  داشته و با استفاده از نزولات آسمانی می‌توان به کاشت دانه روغنی کلزا مبادرت نمود همچنین در برابر شوری خاک، گیاهی نیمه مقاوم است.

مشاور عالی سازمان جهاد کشاورزی و مدیر شرکت توسعه و صادرات در کشت ذرت خوزستان ادامه داد: کلزا با تولید مقادیر قابل توجهی علوفه می‌تواند در تغذیه دام‌ها نقش موثری داشته باشد و با گسترش ریشه کلزا در زمین شالیزار باعث خروج اسید‌های آلی خاک شده و فسفر خاک را به صورت محلول و قابل جذب گیاه در می‌آورد.

او اظهار کرد: باقی ماندن بقایای کلزا در خاک باعث افزایش حاصلخیزی خاک و عملکرد محصول بعدی و همچنین  جلوگیری از فرسایش خاک می شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: روغن کلزا دارای کیفیت بسیار مناسب است که باعث بهبود عملکرد قلب و کمک به سلامت آن و از ناراحتی‌های مفصلی و روماتیسی و ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت کلزا جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نصرالله پورحسین باقری با اشاره به شروع برداشت محصول توت فرنگی در باغات شهرستان بابلسر، گفت: تاکنون ۱۵ هزار تن توت فرنگی در این شهرستان برداشت شد.

او با اشاره به اینکه این شهرستان بیشترین تولید و سطح زیرکشت توت فرنگی استان را در اختیار دارد، تصریح کرد: بخش عمده کشت توت فرنگی این شهرستان در بخش بهنمیر است که با توجه به کیفیت مطلوب محصول این منطقه و درآمد مناسب حاصل از آن، کشت این محصول مورد توجه کشاورزان قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ۲۴ هزار تن توت فرنگی در ۸۰۰ هکتار مزارع توت فرنگی این شهرستان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • قیمت هر کیلوگرم کلزا ۳۵ هزار تومان / ۵۰ درصد مطالبات پرداخت شد
  • ۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد
  • مرثیه‌ای برای رنج شالیکاران گیلانی/ برنجی که فروش نمی‌رود‌
  • پیش‌بینی برداشت ۳۲۰هزار تن کلزا در کشور/ هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۲۰هزار تن کلزا در کشور/هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان
  • برداشت کلزا در مزارع میاندورود
  • برداشت بیش از ۴۶۰ تن کلزا از مزارع خرمشهر
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر