Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین طباطبائی پیامبر گرامی اسلام را الگوی مقابله با استکبار خواند و گفت: تقارن 13 آبان امسال با 17 ربیع‌الاول سالروز پیامبر گرامی اسلام که تمام عمر خود را در مبارزه با مستکبران گذراند بهترین فرصت برای اتحاد همه آزادی‌خواهان علیه استکبار جهانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدحسین طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به همزمانی 13 آبان به عنوان سالروز استکبارستیزی با ولادت پیامبر گرامی اسلام به اهمیت مبارزه با استکبار در مضامین قرآنی پرداخت و استکبارستیزی را یکی از شاخصه‌های پیامبر گرامی اسلام برشمرد و اظهار کرد: دشمنی دشمنان با جبهه حق در تاریخ همواره بوده که یکی از نمونه‌های آن امسال در آستانه ولادت پیامبر گرامی اسلام شاهد توهین نابخشودنی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی نبی مکرم اسلام را الگوی مبارزه با استکبار برشمرد و افزود: بنای مستکبران عالم در رأس آن‌ها کشور آمریکا و ازجمله فرانسه بر این بوده و هست که دشمنی و مخالفت کنند و با به سخره گرفتن می‌خواهند دین را سبک شمرده و آن را تضعیف کنند اما مسلمانان واقعی کسانی هستند که به هر شکلی از زبان و قلب گرفته تا عمل به پیامبر گرامی اسلام احترام گذاشته به آن اعتقاد راسخ داشته و هم اینکه در عمل از سیره ایشان تبعیت می‌کنند.

قائم مقام موسسه جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) جنایت‌های امروز آمریکا و سایر کشورهای استکباری را اتفاق مسبوق به سابقه در تاریخ برشمرد و خاطرنشان کرد: در عین حالی که پیامبر را دوست داریم باید در عمل نیز این علاقه را نشان دهیم چراکه در زمان ایشان نیز چنین رفتارهای مستکبرانه و اسلام‌ستیزانه‎ای ازجمله استهزا، توهین و سنگ‌پراکنی به ایشان نیز وجود داشته است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افول هرچه بیشتر ایادی استکبار جهانی به ویژه آمریکا هستیم، گفت: پیامبر اسلام همواره تنها به تبلیغ دین فکر می‌کردند و در این مسیر نیز نه مأیوس می‌شدند و نه خسته و ملامت آن‌ها نیز تأثیری در این زمینه بر روی ایشان نداشت درحالی که شاید اگر ما می‌بودیم و به خوبی روی خود کار نمی‌کردیم با از این قبیل توهین‌ها از راه کوتاه می‌آمدیم اما روش مقابله پیامبر نشان داده که استقامت در برابر دشمن مستکبر طبق وعده الهی با افول دشمنان و پیروزی جبهه حق همراه خواهد بود.

طباطبایی تصریح کرد: با عزم راسخ و جدیت تمام باید دین مبین اسلام و مذهب تشیع را تبلیغ کرده و به گوش و قلب همه ملل جهان برسانیم تا همه ملت‌های دردکشیده از جهانخواران به ویژه آمریکا بتوانند با درک درست از حقایق با پایداری برابر زورگویان جهان سرنوشت خود را به دست بگیرند.

وی فضای مجازی را عرصه جدید تقابل تفکرات بلکه تمدن‌ها برشمرد و افزود: باتوجه به شرایط پیش آمده در اثر کرونا همه ما باید در فضای مجازی فعال باشیم تا با اتکا بر آیات، روایات و ادله موجود, تمام آزادیخواهان و کسانی که در برابر استکبار جهانی قد علم کرده اند و فعالیلت می کنند با همه زبان ها و شیوه ها با هم متحد و یکصدا باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: نباید کار ضعیف پیش برود همانطور که آن‌ها اعمال زشت و ناپسند خود را در بوق و کرنا می‌کنند ما نیز باید در مقابل آنان از این فرصت تبلیغاتی بوجود آمده نهایت استفاده را بکنیم.

وی اضافه کرد: این انتظار از همه مسئولان کشور به خصوص مسئولان فرهنگی وجود دارد که این کار را انجام دهند چراکه این روزها شرایط مناسبی است که باتوجه به اتفاقات اخیر از سوی استکبار نیز این فرصت به خوبی پیش آمده که معارف و مبانی دینی بیش از پیش تبلیغ شود.

 طباطبایی با اشاره به فرصت‌های به وجود آمده از کید دشمنان در قبال جبهه حق، تأکید کرد: باید از این فرصت برای نشان دادن آنچه دشمنان بر آن دشمنی می‌ورزند به مردم استفاده کنیم تا نشان دهیم دلیل خباثت‌های آنان چیست و آنان را از چه نعمت‌هایی با تحت فشار قرار دادن و سانسور کردن معارف الهی محروم ساخته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پیامبر گرامی اسلام استکبار جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعجاز مقاومت غزه در همراه و متحد کردن جنبش‌های دانشجویی سرتاسر دنیا علیه ظلم ورای مرزهای جغرافیایی است، گفت: اعتراضات زنجیره وار دانشجویان در حمایت از مردم غزه حتما بر تعدیل سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی اثرگذار است و امیدواریم به عاملی برای توقف نسل کشی در غزه و انزوای بیش از پیش اسرائیل در جهان بدل شود.

محسن پیرهادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اعتراضات دانشجویان دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه گفت: اگرچه زمانی ایستادگی مقابل جنایات امریکا و اسرائیل در فلسطین محدود به کشورها و تشکل های اسلامی بود اما در هفته‌های اخیر سرتاسر دنیا ضرورت توجه به این جنایات را فریاد می‌زنند و دانشجویان کشورهای اروپایی و امریکایی ورای تعلقات ایدئولوژیک و سیاسی خود پرچم دار این مبارزه شده‌اند.

پیرهادی با تاکید بر اینکه ذات تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی با مطالبه گری گره خورده است،افزود: جنبش‌های دانشجویی همیشه و در همه ادوار تاریخ موثرترین قشر در کلید زدن بزرگترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی بوده و این پتانسیل، آنها را به تاثیرگذارترین قشر در تحولات بدل کرده است .

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعجاز مقاومت غزه در همراه و متحد کردن جنبش‌های دانشجویی سرتاسر دنیا علیه ظلم ورای مرزهای جغرافیایی است؛ اعتراضات زنجیره وار دانشجویان در حمایت از مردم غزه حتما بر تعدیل سیاست های امریکا و رژیم صهیونیستی اثرگذار است و امیدواریم به عاملی برای توقف نسل کشی در غزه و انزوای بیش از پیش اسرائیل در جهان بدل شود.

پیرهادی همچنین درباره تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر برای  ایستادگی در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: ماهیت عملیات وعده صادق، نمایان کردن توانمندی دفاعی و نظامی کشورمان بود اما اهمیت و بازتابش این عملیات، آن را به مانوری برای نشان دادن توان مقابله با تجاوزات و نسل کشی مردم مظلوم فلسطین بدل کرد؛ اقتدار ایران در این عملیات توان نظامی و دفاعی اسرائیل را زیر سوال برد و انگیزه منتقدان و معترضان اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را برای ایستادگی و مقاومت در برابر اسرائیل دوچندان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • تجمع دانشجویان در حمایت از آزادی‌خواهان حامی فلسطین برگزار شد
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • مهدی نصیری و توهم اتحاد
  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • پیام تبریک روز کارگر ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری