Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش زارعی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پربرکت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) به تمامی مسلمانان ایران و جهان گفت: مفهومی به نام عناد و دشمنی سردمداران کشورهای جهان به‌ویژه آن‌هایی که در ظاهر شعار آزادی بیان سر می دهند، نسبت به دین اسلام، پیامبر آن و تمامی مبانی راه‌گشای این دین هدایتگر در مسیر سعادت بشری، پیش از این نیز، بارها اتفاق افتاده و اثبات‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تجلی مفهوم «وحدت» برای شکل‌دهی امت واحده اسلامی فارغ از شیعه و سنی امری است که نخستین جرقه‌های آن را در سیره و زندگی حضرت محمد مصطفی(ص) می توان به‌وضوح رصد کرد. حال آنکه در مداقه و پژوهش در سیر فراز و فرود زندگی پربرکت حضرت رسول دامنه نگاه ایشان بر تمامی مردمان آزادی‌خواه جهان بوده و تنها رویکرد فرمایشات و آموزه‌های‌شان برای مسلمانان و پیروان این دین نبوده است.
 

دشمنی با اسلام به سبب دوری تفکر استعماری از مفهوم گفت‌وگوست

زارعی گفت: دین اسلام به‌عنوان آخرین دین و رسول آن به‌عنوان خاتم‌النبیین درحقیقت مُهر پایان و تأییدی بر مسیری بود که پیش از این خداوند متعال با فرستادن رسولان خود در راستای بندگی، طاعت و پیمودن راه قرب الهی با عموم مردم به گفت‌وگو پرداخته است.

وی افزود: حال وقتی دشمنان دین اسلام و مسلمانان جهان نخستین اصل محوریت دین‌داری یعنی گفت‌وگو را مدنظر قرار نداده و تنها با خدعه و نیرنگ تلاش می‌کنند تا چاه و چاله ای برای شکل‌گیری وحدت مسلمانان در جهان ایجاد کنند در نهایت پر واضح و مسلم است که خود آن‌ها گرفتار این چاه و چاله خواهند شد.

برای اثبات این ادعا کافی است طی دهه اخیر بر تلاش نیروها، کشورهای استعمارگر و تابعان تام و تمام تفکر صهیونیستی در جهان دقت کنیم. به وجود آمدن تفکری به نام داعش که سازمان‌دهی اصلی آن توسط امریکا صورت گرفته است در نهایت گریبان آمریکا و متحدان او را گرفت. امروز شاهدیم کسانی که از نیروهای داعش به کشورهای اروپایی برگشته‌اند بار دیگر همان تفکرات آموخته‌شده در سایه تروریسم صهیونیستی را بر بنیان‌گذاران و حامیان آن کشورها به ارمغان آورده‌اند.

دوگانگی حرف و عمل مدعیان شعار حقوق بشر

کارگردان نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» با تاکید بر مطالعه تاریخ توسط سردمداران کشورهای استعمارگر خاطرنشان کرد: هرگاه که شاهد پیروزی‌ها و موفقیت‌های دین هدایتگر اسلام در راستای تشکیل امت واحده اسلامی و همچنین تقویت بن‌مایه‌های وحدت در تمام جهان بوده‌ایم، شاهد خدعه‌ها، نیرنگ‌ها و ترفندهای دشمنان جهانی اسلام و مسلمانان بودیم که هیچ‌گاه توفیقی در تحقق کلمه وحدت در کشورشان نداشته‌اند.

آخرین اقدام آن‌ها انتشار کاریکاتورهای موهن رسول مهر و مهربانی بود که پاسخ آن را از زبان آزادی‌خواهان و آزاداندیشان جهان دیدیم و شاهد هستیم. نه‌تنها این کار آنها نتوانست وحدت مسلمانان را برهم ریزد که شاهد موج اعتراضی تمامی مسلمانان در جهان نسبت به این حرکت نابخردانه هستیم.

زارعی با اشاره به مفهوم حقوق بشر به‌عنوان یکی از شعارهای توخالی کشورهای مدعی این مفهوم یادآور شد: اگر آن‌ها به مسئله‌ای به نام حقوق بشر اعتقادی داشتند هیچ‌گاه در مسیر جنگ‌افروزی و آتش‌افروزی برای رسیدن به مطامع خویش در این جهان گام برنمی‌داشتند. حرکت آن‌ها در مسیر مخالف صلح و تلاش برای جنگ‌افروزی و کشتار مردم بی‌دفاع در راستای مطامع دنیوی و حرکت در راه هوای نفس به‌وضوح برای تمامی جهانیان ثابت کرد آن‌ها نه‌تنها به مفهومی به‌عنوان وحدت اعتقادی ندارند که کوچک‌ترین اهمیتی نیز برای حقوق بشر قائل نبوده و نیستند.

زبان هنر پرنفوذترین زبان برای تمامی مردمان جهان است

زارعی در پایان هنرمندان را مهم‌ترین پرچم‌دار انتقال مفاهیم برخاسته از دین هدایتگر و مبین اسلام چون صلح و وحدت همراهی هم، نوع‌دوستی و احترام به تمامی افراد جهان فارغ از هر دین و مسلکی که دارند دانست و یادآور شد زبان هنر پرنفوذترین زبان برای تمامی مردمان جهان است و هنرمندان می‌توانند با ابزار هنر در هر شاخه‌ای نه‌تنها دست فریب‌کاران و دروغ‌گویان جهانی در مسیر احترام به شأنیت انسانی را رو کنند که درنهایت می‌توانند بر همان حبل الله و ریسمان الهی برای رسیدن به مسیر قرب و رستگاری تاکید کنند و مسیر هدایت تمامی مردمان جهان در راه صلح و وحدت را هموار سازند.

زارعی در پایان با اشاره به اجرای نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» در کشور سوریه در ایام ماه محرم و صفر که با حضور بازیگران و عوامل سوری به وقوع پیوست گفت: اجراهای این نمایش در شهرهای مختلف کشور سوریه نه‌تنها فوج فوج مخاطبان شیعه و سنی را کنار یکدیگر قرار داد که در پایان هر اجرا شاهد تاکید آن‌ها بر قدرت زبان هنر برای تحکیم روابط برادران مسلمان شیعه و سنی برای رسیدن به کلام حق و وحدت نهایی مدنظر حضرت محمد مصطفی(ص) بوده‌است. این خود نشانه‌ای است بر آنکه زبان هنر می‌تواند تأثیرگذارترین زبان در مسیر خدعه‌ها، نیرنگ‌ها و فریب‌کاری مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان به شمار رود.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا هفته وحدت تئاتر حوزه هنری کوروش زارعی پروندهٔ خبری اهانت به ساحت پیامبر اعظم (ص)، بازی شارلی ابدو با انبار باروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا هفته وحدت تئاتر حوزه هنری کوروش زارعی اختصاصی ایرنا هفته وحدت تئاتر حوزه هنری کوروش زارعی اخبار کنکور تمامی مردمان حقوق بشر زبان هنر نه تنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است

حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلی قاضی عسکر»، دهه کرامت را فرصت مناسبی برای ترویج سیره ائمه معصومین(ع) دانست و اظهار کرد: مردم طالب معارف و آموزه های دینی هستند، از همین رو اگر بتوانیم از نظر محتوایی پاسخگوی نیازهای روز جامعه و مردم باشیم، در مخاطبان تاثیرگذار خواهد بود.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی که در جامعه با آن روبرو هستیم و برنامه های دشمن برای معرفی الگوهای غربی به دختران و بانوان، ایام دهه کرامت فرصتی مغتنم برای معرفی الگوهای برتر معرفی شده از سوی جهان اسلام است.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای انحراف نسل جوان و تأثیر سوء بر جامعه بانوان، گفت: ضرورت دارد که همه دستگاه ها و مراکز فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، تلاش کنند، مبارزه با آسیب های اجتماعی باید به شکل صحیح و با اقناع صورت گیرد و برخوردهای تند نمی تواند اثربخش باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مساجد، دستگاه ها و نهادها، چهره ها و شخصیت های فرهنگی و هنری برای تحقق شعار سال تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، با تعامل و همکاری میان مجموعه ها و دستگاه ها می توان برای تحقق شعار سال با مشارکت مردمی تلاش کرد تا شاهد یک جهش اقتصادی در حوزه اقتصادی و صنایع باشیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است