Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیدین رحمانی روز سه شنبه در بازدید از مزارع کشت زعفران در دشت حسنلوی نقده افزود: این طرح از سال ۱۳۹۶ به صورت پایلوت از محل اعتبارات فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه توسط استانداری در شهرستان های سلماس، نقده، پایاب حسنلو، مهاباد، اشنویه و تکاب در قالب پایلوت آموزشی ترویجی اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: یکی از سرفصل های احیای دریاچه ارومیه استفاده بهینه منابع آبی برای توسعه کشاورزی با بهره وری بالاست و ترویج و توسعه محصولات با ارزش مادی بالا و صادراتی از طریق استفاده از منابع آب کم یکی از سیاستهای جدی دولت در این حوضه آبریز به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: هدف از اجزای این پایلوت آموزشی ترویجی، شناساندن مزیت های کشت گیاهان دارویی و کم آب بر به کشاورزان بوده است.

رحمانی گفت: اجرای این طرح در شهرستان‌های حوضه آبریز ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم کشاورزان از زمان کاشت تا مرحله فراوری و بازار را به دنبال داشته و برای تسهیل در این روند ۱۵ هزار نفر ساعت آموزش برای کشاورزان و نیز ۳۰ نفر تسهیل گر تربیت شده اند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به معیشت کشاورزان به واسطه سودآوری محصول کشت شده و عرضه به بازار افزود: هدف از اجرای طرح معرفی گونه هایی است که علاوه بر حفظ خاک و منابع آبی و هدایت به سمت دریاچه ارومیه، معیشت کشاورز نیز دچار مشکل نشود.

به گزارش ایرنا، کاهش کشت محصولات پرآب بر در حوضه دریاچه ارومیه و توجه به کشت های کم آب بر و مقاوم از جمله طرح های دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه بوده است.

این دریاچه در حال حاضر، با وجود کاهش شدید بارش های تابستانی و حتی نیمه نخست پاییز به خاطر اجرای طرح های احیایی بیش از سه میلیارد مترمکعب آب دارد در حالی که این رقم در سال ۱۳۹۳ حدود ۵۰۰میلیون مترمکعب و در آستانه خشکی بود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه ستاد احیای دریاچه ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه ستاد احیای دریاچه ارومیه آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه ستاد احیای دریاچه ارومیه اخبار کنکور احیای دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه

آفتاب‌‌نیوز :

با بارش‌های اخیر ساحل کاظیم‌ داشی بهتر از قبل شد تا حدی که مردم بتوانند خود را به آب شور دریاچه بزنند و از منافع درمانی‌اش بهره‌مند بشوند. 

 

دیگر خبرها

  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان