Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@23:50:23 GMT

نگاه سلیقه ای مدیران به دورکاری در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۰۵۴۹

نگاه سلیقه ای مدیران به دورکاری در روزهای کرونایی

به گزارش جماران، ایسنا نوشت: اگرچه از پنجم آبان امسال محدودیت های شدید کرونا در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلاء به کرونا را دارند به مدت یک هفته اعمال شد و به دنبال آن تا پایان آبان ماه دورکاری ۵۰ درصد نیروها در کلانشهر تهران از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ شد، اما این مسئله در دیگر شهرهای کشور از جمله کلانشهر اصفهان نیز که وضعیت مناسبی در آمار ابتلا به کرونا دارد، از سوی مسئولان با جدیت پیگیر نشد، البته به گفته سخنگوی ستاد کرونا اصفهان، منعی برای دورکاری کارمندان وجود ندارد و کارمندان با شرایط خاص و بیماری زمینه ای می توانند دورکاری کنند، اما بسیاری از کارمندان دستگاه های مختلف اصفهان می گویند مدیرانشان اعلام کرده اند که باید دستور مستقیمی از سوی ستاد استانی کرونا به آنها برای اجرای دورکاری و شیفت بندی کارمندان داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هفته گذشته حجت الله غلامی اعلام کرد که در خصوص دورکاری مصوب شد که مدیر دستگاه های مربوطه با توجه به شرایط خاص تصمیم گیری کنند و در واقع اختیار دورکاری کارمندان به مدیران دستگاه ها تفویض شد.

با ادامه روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا، روز شنبه ۱۰ آبان امسال حسن روحانی رئیس جمهور محدودیت‌های جدیدی برای ۲۵ استان و ۴۶ شهرستان اعمال کرد که از روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه تا جمعه بعد ۲۳ آبان ماه این محدودیت ها برای مراکز استان اعمال می‌شود. 

به همین منظور روز گذشته سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا به ایسنا گفت که بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا محدودیت‌ها علاوه بر پنج شهرستان گلپایگان، خوانسار، سمیرم، نجف آباد و شاهین شهر در ۳ شهرستان کاشان، شهرضا و مبارکه نیز اعمال می‌شود که بر این اساس فعالیت گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت یک هفته محدود و متوقف می‌شود و این بار نیز هیچ صحبت صریحی از دورکاری کارمندان در اصفهان نشد و اجرای این مصوبه به مدیران دستگاه ها واگذار شد که با توجه به بررسی های ایسنا، امروز بسیاری از ادارات اگرچه این مصوبه را اجرا می کنند، اما به صورت سلیقه ای عمل کرده به نحوی که شاید در کنترل ویروس کرونا تاثیر چندانی نداشته باشد.

اگرچه چندی پیش نیز عباس رضایی استاندار اصفهان نیز اعلام کرد که کارمندان می توانند با دستور مدیر به دورکاری بروند و اگر مدیری تشخیص دهد کارمندش می تواند دورکاری کند و خللی در امور کار ایجاد نشود با دستور مدیر مربوطه می تواند دورکاری کند، با این وجود دستگاه های مختلف استان و مدیران آن در عمل زیاد تمایلی به اجرای این مصوبه ندارند و تنها در شرایطی که مجموعه مربوطه آمار ابتلا به کرونا در آن افزایش یابد، به صورت محدود این مصوبه را اجرا می کنند.

هفته پیش نیز معاون مدیرکل اداری و مالی استانداری اصفهان در این باره اینکه چرا با وجودی قانون دورکاری امروز بسیاری از دستگاه ها و مدیران از اجرای این آیین نامه امتناع می کنند به ایسنا، گفته بود که  این موضوع دو بحث دارد که یکی به زیرساخت ها برمی گردد که هنوز در برخی دستگاه ها فراهم نیست و بخشی دیگر به لحاظ نیاز دستگاه ها و مدیران به حضور کارمندان در آن مجموعه برمی گردد.

 نعمت الله اشکستانی با اعتقاد بر اینکه در اصل اجرای قانون دورکاری کارمندان طرحی بسیار خوب است و در آیین نامه دورکاری کارمندان شرایط به صورت شفاف پیش بینی شده، اما دیدگاه برخی مدیران بر این است که نباید دورکاری داشته باشیم و اجرای دقیق و کامل دورکاری کارمندان به فرهنگ مردم و فرهنگ اداری برمی گردد؛ از یک سو برخی ارباب رجوعان تمایل به حضور برای درخواست های خود دارند و همچنین برخی مدیران حضور کارمندان را برای توضیحات برخی امور الزامی می دانند و تا مستندات را با چشم خود نبینند، انجام امور برای آنها قابل پذیرش نیست.

به همین منظور ایسنا از برخی دستگاه ها و ادارات اصفهان که در خصوص دورکاری خود پاسخ دادند، موضوع را پیگیری کرده است.

کارمندانی که فعالیت آنها نیاز به حضور فیزیکی ندارد، می توانند دورکار شوند

روابط عمومی استانداری اصفهان نیز با اعلام اینکه استاندار اصفهان با دورکاری کارمندان هیچ مخالفتی ندارد، به ایسنا گفت: اجازه دورکاری کارمندان در استانداری اصفهان برای تمام کارمندان فراهم است، به شرطی که کار ارباب رجوع معطل نماند.

استانداری اصفهان همچنین اعلام کرد که در پی شیوع ویروس کرونا، امکان دورکاری برای کارمندان دارای بیماری زمینه ای، بانوان باردار، افراد مشکوک به کرونا و زنان دارای بچه کوچک فراهم است،  همچنین کارمندانی که فعالیت کاری آنها نیاز به حضور فیزیکی در استانداری ندارد، می توانند از شرایط دورکاری استفاده کنند.

شیفت بندی کارمندان بر اساس اولویت کاری در سازمان صمت اصفهان

روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان نیز در رابطه با اعمال دورکاری کارمندان در پی اجرای محدودیت های جدید به دلیل شدت گرفتن کرونا در استان اصفهان، به ایسنا گفت: از روز چهارشنبه بحث دورکاری به صورت شیفت بندی بر اساس اولویت کاری کارمندان اجرا خواهد شد.

این سازمان با اعلام اینکه تاکنون ۳۰ درصد نیروهای این سازمان درگیر کرونا شده اند، اظهار کرد: به همین دلیل امکان استفاده از ظرفیت ۵۰ درصد نیروها وجود ندارد، اما از روز چهارشنبه کارمندان بر اساس اولویت کاری شیفت بندی می شوند و تعدادی از کارمندان دورکاری خواهند داشت.

کارمندان آب منطقه ای اصفهان یک روز در هفته دورکاری دارند

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان نیز به ایسنا، گفت: موضوع شیفت بندی کارمندان از هفته قبل اجرا شده است و این هفته نیز اعلام شد که هر کارمند یک روز امکان دورکاری دارد.

البته براساس اعلام این مجموعه تمهیدات ویژه در برنامه ریزی دورکاری افراد اعمال شده و هر معاونت شرکت آب منطقه ای براساس برنامه کاری خود شیفت بندی و دورکاری یک روز در هفته کارمندان را اعمال می کند.

دورکاری در جهاد کشاورزی اعمال نمی شود 

کارمند روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این خصوص به ایسنا اعلام کرد که هیچگونه دورکاری تاکنون در این سازمان اعمال نشده و تنها کارمندان مشکوک و یا مبتلا به کرونا می توانند در منزل باشند، اما بحث دورکاری برای دیگر کارمندان در این سازمان ابلاغ و اجرا نشده است.

دورکاری و شیفت بندی بر اساس ابلاغ ستاد کرونا

روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان اصفهان نیز از اعمال دورکاری و شیفت بندی در این اداره کل خبر داد و به ایسنا، گفت: دورکاری و یا شیفت بندی کارمندان بر اساس ابلاغ ستاد مقابله با کرونا اعمال شده و هر یک از بخش ها با توجه به تعداد نیروها یک روز و یا بیشتر امکان دورکاری برای کارمندان بخش خود را برنامه ریزی کرده است.

این اداره کل با اعلام اینکه در این مجموعه تعداد اندکی از کارمندان درگیر کرونا شده اند، خبر داد که هر کدام از افرادی که درگیر بیماری شدند، پس از بهبودی به محل کار مراجعه کردند.

دورکاری بسته به مدیریت هر بخش ذوب آهن اصفهان اعمال می شود

کارمند روابط عمومی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان نیز در این باره به ایسنا، گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ساعت های کاری کم شده و دورکاری برای افراد دارای بیماری زمینه ای و خانم های باردار و بیماران اجرا می شود.

وی افزود: در هفته گذشته در پی تشدید وضعیت کرونا، امکان دورکاری بسته به مدیریت هر بخش در مجموعه ذوب آهن اعمال می شود.

اجرای دورکاری در برخی بخش های شهرداری اصفهان

روابط عمومی اداره ارتباطات و رسانه شهرداری اصفهان نیز از اجرای قانون دورکاری در بخش های مختلف شهرداری اصفهان خبر داد و به ایسنا گفت: در خصوص اعمال دورکاری در شهرداری اصفهان از دو هفته پیش اجرای قانون فعالیت کارمندان با ۵۰ درصد ظرفیت اجرا می شود که البته بسته به نظر مدیر و فعالیت هر بخش این قانون متغیر است.

بر اساس اعلام این اداره، این موضوع از دو هفته پیش اعلام شده و اکنون در هر بخشی به تناسب فعالیت کاری و نظر مدیران اجرا می شود که البته در برخی بخش ها به دلیل تراکم بالای فعالیت و خدمات، امکان اجرای آن نیست، اما بخش هایی که این امکان را دارند، اجرا می شود.

امکان دورکاری برای نیروهای ستادی

روابط عمومی اداره کل پست اصفهان نیز به ایسنا گفت: در پی شیوع و کرونا و دستورالعمل های داده شده، دورکاری برای کارمندان اداره پست از جمله کارمندان بخش حسابداری و ستادی تعلق گرفته و از دو هفته پیش اجرا می شود، البته امکان دورکاری برای نیروهای اجرایی فراهم نیست.

این اداره کل اعلام کرد که به همین منظور از سوی پست به تعدادی از کارمندان خانم و باردار و بیماران زمینه ای لپ تاپ داده شده و اکنون از منزل مشغول به کار هستند و در حال حاضر کارمندان مشغول در اداره با ۵۰ درصد ظرفیت حضور دارند.

دورکاری در جهاد دانشگاهی اصفهان، در بخش های با تراکم بالای کارمند

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان نیز از اجرای دورکاری در بخش های مختلف این مجموعه خبر داد و به ایسنا گفت: در حال حاضر بخش های مختلف با دورکاری حدود ۳۵ درصدی مشغول به کار هستند.

محمود مراثی با بیان اینکه اعمال دورکاری در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان بر اساس تراکم تعداد کارمندان و در بخش های شلوغ و پرتراکم اجرا می شود، اظهار کرد: تعدادی از کارمندان معاونت آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان دورکار هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ درصد از کارمندان جهاد دانشگاهی اصفهان به کرونا مبتلا شده اند، افزود: کارمندان مشکوک به کرونا و دارای بیماری زمینه ای می توانند از امکان دورکاری استفاده کنند و افرادی که ابتلای آنها به کرونا قطعی است به استراحت می روند و پس از بهبودی کامل می توانند به محل کار مراجعه کنند.

همچنین اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان نیز به ایسنا اعلام کرد تا این لحظه سیاست دورکاری کارمندان در این اداره کل انجام نشده است.

اخبار مرتبط کرونا میزان اشتغال صنایع دستی اصفهان را افزایش داد 124 بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان ثبت شد اصفهان در آستانه وضعیت قرمز کرونا وضعیت کرونا در اصفهان پایدار نیست استقبال مردم شیراز از اعمال محدودیت های کرونایی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا دورکاری دورکاری ادارات وضعیت کرونا دورکاری کارکنان کرونا اصفهان سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی امکان دورکاری شیفت بندی کارمندان استانداری اصفهان دورکاری کارمندان مقابله با کرونا بیماری زمینه ای شهرداری اصفهان جهاد دانشگاهی کاری کارمندان اعمال دورکاری استان اصفهان اداره کل ایسنا گفت اعمال می شود روابط عمومی اجرا می شود دستگاه ها محدودیت ها هفته پیش بر اساس ۵۰ درصد یک روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با جمعی از مدیران و اصحاب رسانه امروز (پنجشنبه) برگزار و بخشی از مسائل و مشکلات موجود در این حوزه مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدیران رسانه‌های اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در مهمانسرای شهرداری اصفهان مهمان اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بودند و به بیان نظرات، پیشنهادات و خواسته‌های خود از مجموعه مدیریت شهری پرداختند.

رسانه‌ها موضوع افزایش و ارتقای تولید در جامعه را به‌طور تخصصی دنبال کنند

احمدرضا دهانی، سرپرست روزنامه کار و کارگر در اصفهان در این نشست با اشاره به موضوع پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها به‌ویژه پروژه‌های شهری گفت: با آغاز اجرای یک پروژه در شهر باید تیمی حرفه‌ای از رسانه با این پروژه پیوست پیدا کند تا روند اجرای پروژه در شهر قدم به قدم به اطلاع شهروندان رسد و در اختیار آن‌ها قرار گیرد که این موضوع در بحث امیدآفرینی نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: رسانه‌ها باید به این شعار به صورت تخصصی بپردازند، چراکه بسیاری از تولیدکنندگان به‌دلیل نوسان قیمت در بازار با شکست مواجه شدند و پرداختن به این موضوع و تحقق این شعار کمک ارزنده‌ای در رشد تولید و ارتقای اقتصاد کشور خواهد داشت.

در حمایت از رسانه‌ها باید به حفظ استقلال آن‌ها توجه شود

نفیسه راهداری، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و روزنامه جام‌جم نیز در این نشست با اشاره به موضوع پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها به‌ویژه پروژه‌های شهری گفت: مجموعه مدیریت شهری یا سایر ارگان‌ها در اجرای طرح‌هایی که در حمایت از رسانه‌ها است، این حمایت باید به گونه‌ای باشد که در آن به حفظ استقلال و شرافت و شأن خبرنگاران و رسانه توجه ویژه شود، از این رو این حمایت باید در قالب موضوعی مشخص تعریف شده باشد.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی که در شهرداری اجرا می‌شود، می‌تواند پیوست رسانه‌ای داشته باشد، افزود: موضوع پیوست رسانه‌ای ضمن به‌روزرسانی آن به‌طور مرتب باید در راستای حفظ استقلال و حمایت رسانه‌ها قرار گیرد.

خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و روزنامه جام‌جم ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری همچنین می‌تواند حمایت از رسانه‌ها را در قالب ایجاد تسهیلات تعریف کند یعنی رسانه‌ها در قالب ارائه خدمات رسانه‌ای خود بتوانند از امکانات و خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد به خوبی استفاده کنند.

راهداری گفت: برگزاری این جلسات در صورتی‌که ادامه پیدا کند و در آن به صورت موضوعی به مباحث مورد نظر پرداخته شود، به‌طور قطع نتیجه‌بخش خواهد بود، همچنین کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز می‌تواند از کمک رسانه‌ها برای بررسی و پرداختن به موضوعات فرهنگی و معضلات اجتماعی همچون مهاجرت استفاده کند.

رسانه باید وارد فضای دیجیتال شود

رضا صالحی‌پژوه، مدیر مسئول نشریه قاف قلم در این نشست با بیان اینکه رسانه باید وارد فضای دیجیتال شود، گفت: رسانه‌ها باید بتوانند از ابزارهای ارتباطی فضای مجازی به درستی استفاده کنند که نخستین مزیت آن ایجاد فضای رقابتی است، مزیت دوم کاهش هزینه‌های چاپ و نشر و سومین مزیت بهبود تجربه مشتری است و وقتی مخاطب احساس کند از این ارتباط تجربه خوبی به‌دست آورده است، به‌طور مداوم مشتری رسانه خواهد شد که این موضوع به اقتصاد و اعتبار رسانه کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: دیجیتالی‌شدن رسانه یک تغییر نیست بلکه یک نسل است و رسانه نیز یک ابزار است و پیام و محتوای آن باید گریدبندی شده و کیفیت آن مورد سنجش قرار گیرد.

صالحی ادامه داد: مدیران رسانه‌ها باید به ارتقای مدل ارتباطی خود که منجر به ارتقای کیفی محصولات رسانه‌ای می‌شود، بپردازند، همچنین نقدهای ما در رسانه باید اثرگذار باشد، از این رو نقدهای حرفه‌ای یا تکنیکال که به بررسی فرایندها و رویدادها می‌پردازد، ارزشمند است و نباید در کنار نقدهای غیرحرفه‌ ای قرار گیرد.

رسانه‌های داخلی و محلی به حمایت معنوی نیاز دارند

فاطمه شفیعی، سرپرست روزنامه شرق در اصفهان گفت: حمایت از رسانه‌ها تنها نباید به صورت مادی باشد، بلکه در شرایط فعلی رسانه‌ها نیاز بیشتری به حمایت معنوی دارند، از این‌رو برگزاری نشست‌های تخصصی و کلاس‌های حرفه‌ای برای آموزش گزارش‌نویسی و شیوه صحیح روایت‌ گری می‌تواند ازجمله حمایت‌های معنوی برای رسانه و اصحاب فرهیخته آن باشد.

وی افزود: درواقع حمایتی که می‌توان در حال حاضر از رسانه داشت، شناساندن ارزش‌های خبری و آموزش سواد رسانه در ادارات و به مدیران روابط عمومی و خبرنگاران است.

شفیعی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی و در تمام دنیا اولویت با رسانه و اطلاع‌رسانی است، گفت: بیشتر سیاست‌گذاری‌ها در جهان بر مبنای رسانه انجام می‌شود و بیشتر امور ابتدا از کانال رسانه عبور می‌کند، همچنین بسیاری از واکنش‌های مردم به مباحث مختلف زیست‌محیطی و اجتماعی از طریق کسب اطلاعاتی است که از رسانه‌ها منعکس می‌شود.

به گزارش ایمنا، در نشست هم‌اندیشی مدیران رسانه‌های اصفهان با اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر این کلان‌شهر که با حضور مدیران رسانه‌ها و اعضای این کمیسیون تشکیل شد، مدیران و خبرنگاران حاضر در جمع نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کرده و برای رفع مشکلات موجود و شکل‌گیری تعاملات بیشتر رسانه‌ها با مدیریت شهری و سایر دستگاه‌ها به بحث و بررسی موضوعات مختلف در این زمینه پرداختند.

کد خبر 747903

دیگر خبرها

  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما