Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@21:56:42 GMT

نجات یک دختر خردسال ۹۰ ساعت پس از زلزله ازمیر

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۰۹۹۴

ساعت 24 - آیدا گزگین، دختر خردسالی که امروز زنده از زیر آوار خانه شان در شهر ازمیر ترکیه بیرون کشیده شد؛ او پشت ماشین لباسشویی طوری قرار گرفته بود که صدمه‌ای ندیده است.

در حالیکه چهار روز از زلزله شدید در شهر ازمیر در غرب ترکیه می‌گذرد، یک دختر خردسال زنده از زیر آوار نجات داده شد. شمار کشته‌شدگان در شهر ازمیر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات رسمی از مرگ دستکم ۱۰۰ نفر خبر می‌دهند.در ادامه عملیات نجات، یک دختر خردسال به نام آیدا گزگین، بیش از ۹۰ ساعت پس از وقوع زلزله روز جمعه از میان آوار یک ساختمان ویران شده سالم بیرون کشیده شد.

عملیات نجات این دختر خردسال که با شنیدن صدای فریادهای او آغاز شد، ساعت‌ها ادامه داشت. این کودک طوری پشت ماشین لباسشویی خانه شان قرار گرفته بود، که آوار ساختمان صدمه ای به او نزده است.پس از آنکه این کودک از زیر آوار بیرون آورده شد، امدادگران دست می‌زدند و "فریاد الله اکبر" سر دادند.

این کودک خردسال پس از نجات از امدادگران درخواست آب، دوغ و کوفته (کباب ترکی) کرد.شمار کشته شدگان این زمین لرزه که اداره زمین شناسی آمریکا بزرگی آن را هفت گزارش کرده بود، هر روز افزایش یافته است.امروز، سه شنبه ۳ نوامبر، مقامات رسمی شهر ازمیر مرگ دستکم صد نفر را تایید کردند.از شمار دقیق افرادی که گم شده اند اطلاعاتی منتشر نشده است. عملیات نجات و جستجو همچنان در ویرانه‌های سه ساختمان ادامه دارد.دیروز، دوشنبه دوم نوامبر و ۶۵ ساعت پس از وقوع زلزله یک دختر خردسال دیگر به نام الیف زنده از زیر آوار نجات داده شد.عصر جمعه ساعت ۱۳:۵۱ به وقت محلی زلزله‌ای شدید که بزرگی آن را منابع مختلف تا ۷ گزارش کرده‌اند، سواحل غربی ترکیه و جزایر ساموس در یونان را لرزاند.این زمین لرزه شدید باعث فروریختن دست کم ۲۰ ساختمان در شهر ازمیر و همچنین بالا آمدن سطح آب و جاری شدن آن در ازمیر و ساموس شد.مقامات در ازمیر چادرهایی برای اسکان دست‌کم دو هزار نفری که خانه هایشان تخریب شده برپا کرده‌اند و چند آشپزخانه صحرایی برای تهیه غذا برای این افراد بر پا شده است.در یونان هم دو نوجوان در پی فروریختن دیواری جان خود را از دست دادند.

بی بی سی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: یک دختر خردسال شهر ازمیر زیر آوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه انگلیسی گاردین اظهارات یکی از مقامات سازمان ملل متحد درباره حجم ویرانی‌های جنگ در نوار غزه و همچنین مواد منفجره عمل نکرده در این باریکه را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام سازمان ملل متحد اعلام کرد که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد، ۳۷ میلیون تُن آوار را در این باریکه بر جای گذاشته است.

این مقام سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: بخش زیادی از بمب‌های ریخته‌شده بر سر نوار غزه، منفجرنشده است. از میان بردن این بمب‌های عمل‌نکرده ۱۴ سال به طول خواهد انجامید.

بر اساس اظهارات این مقام بین‌المللی ۱۰ درصد از مواد منفجره‌ای که در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه روی این باریکه ریخته شده عمل نکرده است و این موضوع ماموریت بین‌المللی در این باریکه را پیچیده می‌کند.

این مقام سازمان ملل متحد در ادامه با اشاره به حجم ویرانی ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه تصریح کرد: ۶۵ درصد ار ساختمان‌های ویران‌شده در نوار غزه مسکونی بوده است.

کد خبر 6090194

دیگر خبرها

  • دست‌درازی به دختر خردسال توسط پدر | مادر با مفتول شوهرش را کشت!
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • گفت‌و‌گو با مردی که برای نجات جان دختر بچه‌ای وارد رودخانه خروشان شد
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد