Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو دادستان کل سابق آمریکا می‌گویند قانون اساسی نامزدهای انتخابات این کشور باید نتیجه انتخابات را بپذیرند و به خشونت‌های احتمالی پس از انتخابات دامن نزنند.

سرویس جهان مشرق - دادستان‌های کل سابق آمریکا درباره اقدام هر کدام از نامزدها به عدم پذیرش نتیجه انتخابات هشدار دادند.

به گزارش بی‌بی‌سی، اریک هولدر، دادستان کل در دولت دموکرات باراک اوباما، و مایکل موکاسی، دادستان کل در دوره ریاست‌جمهوری جورج دابلیو بوشِ جمهوری‌خواه، با انتشار یادداشتی مشترک در روزنامه واشینگتن‌پست نوشتند اگرچه در گذشته درباره برخی موضوعات اختلاف‌نظر داشته‌اند، و حتی هنوز هم دارند، اما نظرشان درباره مخالفت با نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو دادستان کل سابق آمریکا نوشته‌اند قانون اساسی آمریکا «به مردم اجازه نمی‌دهد طبق این دیدگاه عمل کنند که اگر نتیجه سیاسی دلخواهشان را نگیرند، هم‌میهنان آن‌ها هم نباید بتوانند در صلح زندگی کنند.»

هولدر و موکاسی ضمن تأکید بر این‌که «رهبران سیاسی ما نباید خشونت را شعله‌ور یا توجیه کنند»، هشدار دادند آن‌هایی که فکر می‌کنند هیچ‌چیز بدتر از پیروزی طرفِ مقابلشان نیست، باید این کار را بکنند: «کشوری را تصور کنید که انتخابات در آن اهمیتی ندارد، چون آن‌هایی که پیروز نمی‌شوند، نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرند.»

اخیراً شایعاتی مبنی بر تصمیم ترامپ درباره اعلام پیروزی زودهنگام، پیش از اعلام رسمی نتیجه انتخابات، منتشر شده بود. همچنین، ترامپ در مصاحبه‌های مختلف، پاسخ‌های دوپهلویی به این سؤال داده است که «آیا در صورت شکست، نتیجه‌ی انتخابات را می‌پذیرید؟»

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری 2020 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ترامپ دونالد ترامپ جو بایدن بایدن نتیجه انتخابات دادستان کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!

مجری الجزیره خطاب به «مایکل مولروی» مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مجری الجزیره خطاب به «مایکل مولروی» مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: درباره برخورد خشن با دانشجویان صحبت می‌کنم؛ هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست.

این مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت دانشجویان می‌توانند نظراتشان را در ملک خصوصی یا فضای مجازی بیان کنند که مجری در واکنش به این اظهار نظر گفت: استدلال و بهانه شما را حتی در کشورهایی که غیردموکراتیک و استبدادی می‌خوانید هم نشنیده‌ایم.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • هشدار رئیس سابق به رئال: گول بایرن را نخورید!
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف