Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات برگزارکننده انتخابات در شهرستان مونتگومری به رأی‌دهندگانی که برگه رأی غیرحضوری‌شان «مشکل‌دار» تشخیص داده می‌شود، امکان اصلاح رأی‌شان را داده‌اند؛ اما جمهوری‌خواهان با این رویه مخالف هستند.

سرویس جهان مشرق - هنوز چیزی از آغاز رأی‌گیری در ایالت پنسیلوانیا نگذشته بود که جمهوری‌خواهان در این ایالت درباره نحوه مدیری آرای غیرحضوری در شهرستان مونتگومری به دادگاه فدرال آمریکا شکایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سی‌ان‌ان، جمهوری‌خواهان می‌گویند مقامات شهرستان مونتگومری پیش از ساعت ۷ صبح به وقت محلی اقدام به «پیش‌بررسی» آرای غیرحضوری کرده‌اند و افرادی را که برگه‌های رأی‌شان «مشکل دارد» در جریان قرار می‌دهند تا آرای خود را اصلاح کنند. جمهوری‌خواه خواستار توقف این کار و الغای آرای اصلاح‌شده هستند.

اگرچه شمار آرای غیرحضوری‌ای که گفته می‌شود مشکل‌دار تشخیص داده شده‌اند، ۱۲۰۰ عدد از حدود ۲۲۳,۰۰۰ رأی است، اما نکته این‌جاست که پیش‌بینی می‌شود شهرستان مونتگومری به سمت دموکرات‌ها متمایل باشد. هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ در این شهرستان ۵۸/۹ درصد آرا را به دست آورد، در حالی که ترامپ تنها ۳۷/۴ درصد آرای این شهرستان را کسب کرد.

مقامات برگزارکننده انتخابات در مونتگومری می‌گویند اعتراض کمیته جمهوری‌خواه این شهرستان دخالت آشکاری در روند برگزاری انتخابات است که به رأی‌دهندگان اجازه اصلاح رأی‌شان را می‌دهد.

پنسیلوانیا یکی از ایالت‌های تعیین‌کننده در انتخابات امسال محسوب می‌شود که هم ترامپ و هم بایدن به دنبال پیروزی در آن هستند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری 2020 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ترامپ دونالد ترامپ جو بایدن بایدن جمهوری خواهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی‌های جدید که توسط رویترز/ایپسوس به مدت 2 روز انجام شده، نشان می دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر دارد.

بر این اساس، حدود 40 درصد رای دهندگان ثبت نام کرده اظهار کردند که آنها به بایدن رای می دهند در حالی که 39 درصد به ترامپ رای می دهند. این در حالی است که این میزان پیشتازی در نظرسنجی ابتدای ماه گذشته 4 درصد بوده است و این یعنی میزان محبوبیت بایدن کاهش یافته است.

همچنین حدود 28 درصد رای دهندگان اظهار کردند که هیچ نامزدی را برای رای دادن انتخاب نکرده‌اند و یا تمایل به نامزد حزب سوم داشته و یا ممکن است اصلا رای ندهند.

علاوه بر این، 8 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، رابرت کندی را به عنوان نامزد مورد نظر خود انتخاب می کنند اگر او در جریان رقابت بین ترامپ و بایدن به عنوان نامزد حزب سوم قرار بگیرد.  

این در حالی است که این نظرسنجی در بین بزرگسالان سراسر آمریکا انجام شده و در آن ترامپ در بین تمام رای دهندگان پیشتازی 2 درصدی نسبت به بایدن دارد اما پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ در بین رای دهندگان ثبت نام کرده اهمیت بیشتری دارد زیرا افرادی که در حال حاضر برای رای دادن ثبت نام کرده‌اند، به احتمال بیشتر در انتخابات ماه نوامبر شرکت می کنند. تنها دو سوم واجدان شرایط رای دهی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 که به پیروزی بایدن منجر شد، شرکت کردند.

هچنین براساس نتایج این نظرسنجی، ترامپ با 41 درصد نسبت به بایدن با 35 درصد در بین شرکت کنندگان مرد در این نظرسنجی، پیشتاز است، در حالی که بایدن با 35 درصد نسبت به ترامپ با 33 درصد در بین شرکت کنندگان زن جلوتر است.

به علاوه، ترامپ در بین شرکت کنندگان بدون مدرک دانشگاهی پیشتاز است در حالی که بایدن در بین افراد تحصیل کرده برتری دارد.

انتشار نتایج این نظرسنجی در حالی است که موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا از 17 آوریل تاکنون آغاز شده است. اعتراضات از دانشگاه کلمبیا آغاز و  بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در این دانشگاه گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است. دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند. همین امر دولت بایدن را با بحران چشمگیری در زمینه امنیت داخلی و پرداختن به موضوع جنگ در غزه در آستانه انتخابات ماه نوامبر روبرو کرده است.

دونالد ترامپ نیز همچنان درگیر پرونده های حقوقی و کیفری خود است. در حال حاضر دادگاه رسیدگی به اتهامات ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیر اخلاقی در نیویورک در حال برگزاری است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیر اخلاقی از چند روز پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود.

ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اندترامپ 9 هزار دلار جریمه شدواکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینانتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر