Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به وضعیت منطقه «قره باغ» گفته اظها‌ر‌نظر درباره چشم‌انداز روابط با آمریکا زود است و مسکو با هر رئیس‌جمهور آمریکایی همکاری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه روزنامه‌ای روسی در خصوص وضعیت منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، لاوروف در اظهارات خود از دیگر کشور‌ها از جمله ترکیه خواست از قدرت خود استفاده کنند تا از اعزام مزدور به این منطقه خودداری شود.

وی در اظهارات خود همچنین گفت که در منطقه مورد مناقشه قره باغ، حدود ۲ هزار مزدور وجود دارد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین خاطر نشان کرد که تلاش‌های گروه «مینسک» سازمان امنیت و همکاری اروپا به منظور حل بحران قره‌باغ همچنان ادامه دارد، با این وجود به طور خاص می‌توان با اطمینان گفت که طرفین در این منطقه هنوز بر سر آتش‌بس به توافق نرسیده‌اند.

لاوروف در ادامه در خصوص انتخابات آمریکا گفت زود است درباره چشم‌انداز روابط مسکو با واشنگتن به سخن بپر‌دازیم.

وی همچنین گفت روسیه آماده است تا با هر رئیس‌جمهور آمریکایی به‌رغم وابستگی حزبی وی همکاری کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت مسکو سطح انتظار خود را از نتایج این انتخابات را بالا نمی‌برد.

اظهارات لاوروف در حالی مطرح شده که «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه اخیراً انتقال شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه به منطقه قره باغ را تایید کرده بود.

بشار اسد با مقصر دانستن رجب طیب اردوغان در آغاز دوباره تنش‌ها در قره باغ گفته بود، ترکیه از ترویست‌هایی که در سوریه و سایر کشور‌ها هستند در درگیری میان ارمنستان و آذربایجان در قره باغ استفاده می‌کند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه است که در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد یک درگیری نظامی شده‌اند.

طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس انسانی توافق کردند که دو بار در مسکو بود و بار سوم در واشنگتن و با وساطت طرف آمریکایی حاصل شد، اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرگئی لاوروف قره باغ رجب طیب اردوغان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «سفر آتی بلینکن به ریاض بر سر ارائه تضمین‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تمرکز خواهد داشت.»

در این بیانیه تاکید شده است که «وزیر خارجه آمریکا در نشست ریاض درباره موضوعات اساسی منطقه از جمله تحولات منطقه و تلاش برای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با هدف تضمین امنیت اسرائیل با شرکای منطقه‌ای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.»

به گزارش رویترز بلینکن قرار است روز یکشنبه با سفر به عربستان سعودی با وزیران شواری همکاری خلیج فارس و همچنین در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض دیدار و رایزنی کند.

گفتنی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این هفته به عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

کد خبر 6090416

دیگر خبرها

  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است