Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه امر به معروف، نهی از منکر و ایمان و باور به خدای متعال از ویژگی امت پیامبر گرامی اسلام(ص) است، گفت: رسالت بزرگ پیامبر اسلام(ص)، تزکیه و تربیت انسان بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امشب (سه‌شنبه، ۱۳ آبان) در جشن میلاد «مهر و ماه» به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، اظهار کرد: تمام پیامبران برای انجام موریتی مبعوث به رسالت شدند و بزرگ ترین ماموریت انبیای الهی تربیت انسان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان افزود: پیامبران الهی آمدند انسانی بسازند تا در دنیا و آخرت سعادتمند شود و در این راستا، رسالت بزرگ پیامبر اسلام(ص) تزکیه و تربیت انسان بود.

 

وی با بیان اینکه تربیت انسان توسط پیامبران براساس دستور و فرامین الهی بود، خاطرنشان کرد: دشمن، نقشه های شیطان و بوالهوسان تلاش کردند بستر تربیت انسان را از پیامنبران بگیرند اما دین موسی(ع)، عیسی(ع) و محمد(ص) توانستند تمام دنیای بشر را فرا بگیرند.

 

آیت الله فلاحتی به اهمیت حاکمیت قانون و حکومت الهی پس از تربیت انسان در زندگی بشر اشاره کرد و گفت: پیامبران الهی در مسیر اجرای تربیت انسان نیازمند یکسری الزام هایی بودند و نخستین آن فرد سازی است و امروزه در فرهنگ تبلیغ به آن «تبلیغ چهره به چهره» می گویند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه تبلیغ چهره به چهره در راستای فردسازی از الزام های تربیت انسان است، بیان کرد: پیامبران الهی در مسیر فردسازی می خواستند انسان هایی بسازند که از درون تحول داشته باشند زیرا اگر انسان خداباور نشود، هر جا قرار بگیرد نیرنگی از او سر می زند.

 

وی با بیان اینکه پیامبران به ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) در مسیر حاکمیت الهی پس از فردسازی به دنبال دولت سازی بودند، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) پایه‌های حکومت اسلامی را در مدینه بنیانگذاری کرد و براین اساس امام(ره) پس از ورود به ایران فرمودند که “ه پشتیبانی مردم دولت تشکیل می دهم.

 

آیت الله فلاحتی، امت سازی را سومین اقدام در مسیر تشکیل حکومت توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و اظهار کرد: در انقلاب اسلامی نیز بسترسازی در راستای تمدن سازی اسلامی در حال انجام است.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امر به معروف، نهی از منکر و ایمان و باور به خدای متعال از ویژگی امت پیامبر گرامی اسلام(ص) است، بیان کرد: امروز مقام معظم رهبری موضوع فرهنگ را در رهنمودهای خود بیان فرمودند.

 

وی ادامه داد: درد بزرگ اینجاست پس از پیروزی انقلاب اسلامی نهادها و وزارتخانه هایی که متکفل فرهنگ جامعه بوده اند و سرمایه هایی که داشتند، در مسیر انسان سازی نبوده است.

 

آیت الله فلاحتی بیان کرد: اگر جامعه اسلامی بخواهد فردسازی، دولت سازی و امت سازی را انجام دهد، حاکمیت الهی در آن عملی می‌شود و با تحقق این امر همه مردم جهادی عمل می کنند.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه در جامعه دارای حاکمیت الهی مردم و مسئولان هر جا قرار دارند صادقانه عمل می کنند، تصریح کرد: در جامعه دارای حاکمیت الهی خدا خوب، صادقانه و مخلصانه اطاعت می شود ضمن اینکه دانشمندان و هوشمندان بر جامعه حاکم می شوند و این سه امر از اهداف انبیای الهی برای محقق کردن تربیت انسان بوده است.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: امت پیامبر اکرم ص آیت الله فلاحتی امر به معروف و نهی از منکر پیامبر گرامی اسلام ص تربیت انسان حاکمیت الهی الله فلاحتی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ

کاظم نوربخش بازیگر نقش سلمان در سریال «نون خ» در یک گفتگوی تصویری درباره یکی از سکانس‌های وایرال‌شده این سریال توضیح داد. این بازیگر ۴۷ ساله اهل کردستان و شهر بیجار و همشهری سعید آقاخانی است که با حضور در سریال نون خ و نقش سلمان به شهرت رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

tags # نون خ سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب