حاج قاسم هم به فکر شیعه بود هم اهل تسنن/ایستادگی در برابر دشمن
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۲۰۴۶
به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا مقدمفر مشاور فرهنگی و رسانهای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست علمی «نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در وحدت و امنیت جهان اسلام» در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی با بیان اینکه نقش حاج قاسم را باید از دو زاویه یکی شخصیت ایشان در انقلاب اسلامی و دیگری شخصیت حاج قاسم در عرصه قدرت جهانی مورد بررسی قرار داد، اظهار داشت: حاج قاسم انقلاب اسلامی را باور و در انقلاب هضم شده بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: جهاد و شهادت وقتی با بصیرت توأم میشود در فرد و جامعه ایجاد مقاومت میکند. اگر این تفکر شکل بگیرد چشم طمع دشمن کور میشود.
مقدمفر تاکید کرد: ایشان در جبهه اسلامی همواره به دنبال امنیت بود و همین امر را میتوانیم به عنوان الگو و مدل انتخاب کنیم. حاج قاسم معتقد بود که اگر انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) به وجود آمد بقای آن به دست مقام معظم رهبری است و در شناخت این مهم اشتباه نکرد. تا آخر عمر نیز بر سر همین هدف خود نیز ایستاد و حجتی شد برای تشخیص حق از باطل و عماری برای رهبر انقلاب.
وی افزود: حاج قاسم معیاری برای تشخیص حق از باطل شد و نکته بعدی این بود که شهید سلیمانی شناخت عمیق و عقلانی از دشمن داشت. حاج قاسم قدرت بازدارندگی داشت و شکست را برای دشمن خلق کرد. دشمن هفت تریلیون برای ناامنی منطقه خرج کرد اما حاج قاسم در برابر آنها ایستاد.
مقدمفر در پایان گفت: یکی دیگر از نقشهای حاج قاسم بحث اتحاد بود و جبهه رویاروی مسلمانان را تغییر داد. هم به فکر شیعه و هم به فکر اهل تسنن بود.
در این نشست علمی خالد الملا -رئیس جماعت علمای عراق- نیز به صورت وبیناری حضور یافت.
کد خبر 5063180منبع: مهر
کلیدواژه: مقام معظم رهبری حمیدرضا مقدم فر قاسم سلیمانی کنفرانس وحدت اسلامی سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی وحدت اسلامی کنفرانس وحدت اسلامی توهین به پیامبر معرفی کتاب میلاد پیامبر مجمع عالی حکمت اسلامی سازمان سمت انجمن علوم سیاسی ایران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه فرانسه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه معرفی نشریات انقلاب اسلامی حاج قاسم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
علمالهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
حجت الاسلام سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم اجتماع صادقیون در حرم مطهر رضوی افزود: از وجود اقدس امام صادق (ع) نقل شده که فرمود «هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است» این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: شهرت اصلی امام صادق (ع) در میان ائمه اطهار (ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است، اما آنچه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق (ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت رو به رو میشد.
علم الهدی افزود: اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمیکرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمیشد، اما آنها میدانستند که اصل امامت تشکیل نظام رهبری و تشکیلات و حکومت است.
وی ادامه داد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعی هیچ کدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق (ع) فقط یک عالم نبود که عدهای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین را فرا بگیرند. امام صادق (ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار میرفت و اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمیکرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمیشد.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که تحقق امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است گفت: امام فقط شاگردپرور و عالم نیست و عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.
علم الهدی افزود: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت (ع) روا داشته شد، همین اعتقاد به امامت سیاسی بود. بهخاطر همین موضوع بود که علیابن ابیطالب (ع) را در محراب، حسین ابنعلی (ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایتها را درحق آنها و پیروانشان روا داشتند.
وی ادامه داد: امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق، ولی خدا میزند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید میتازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق (ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب میکشاند و امروز هم دشمنان دین اینچنین هستند.