Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  به نقل از شهرداری قم، سید محمد موسوی منش،سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم  اظهار کرد: اسناد فرادستی که بر اساس آن اقدامات سازمان زیباسازی پیش می‌رود سند راهبردی شهر مقدس قم و سند چشم‌انداز شهر قم است.

او با اشاره به طراحی و نصب تندیس‌ها از استفتاء از مقام معظم رهبری در این رابطه خبر داد و افزود: نظر ایشان در این رابطه این بود که جایز است و مانعی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی منش ادامه داد: ذیل پاسداشت مناسبت‌های دینی، توسعه آثار حجمی و نماد‌های شهری و حمایت از برنامه‌های فرهنگی و هنری برنامه‌های ساخت یادمان اجرایی شده است و اساسنامه سازمان هم اشاره مستقیم به ساخت تندیس‌ها و یادمان‌ها دارد.

او به برگزاری اولین سمپوزیوم ملی تولید آثار حجمی شهدا اشاره کرد و افزود: سمپوزیم‌های مشابه آن برای تولید یادمان‌های مفاخر پیش این در شهر‌های دیگر ازجمله تهران برگزارشده بود در استان قم نیز در رابطه با ساخت یادمان شهدا این سمپوزیوم در حال برگزاری است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به برنامه زمان‌بندی این سمپوزیوم، تأکید کرد: ۲۵ تیرماه تا ۲۵ آبان ماه به‌عنوان زمان برگزاری تعیین‌شده است و ۲۵ آبان ماه از این یادمان‌ها رونمایی خواهد شد.

موسوی منش با اشاره به سایز یادمان‌ها، افزود: یادمان ۸۵ سانت ارتفاع دارد که با پایه با ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر از زمین نصب خواهد شد.

او پیاده راه انقلاب را محل نصب یادمان‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری سمپوزیوم به‌صورت حضوری نبود و به همین دلیل هنرمندان در کارگاه‌های شخصی خودشان کار را انجام دادند و نهایتاً یادمان‌ها به شهر قم منتقل می‌شود.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به ترکیب انتخاب شهدا، تصریح کرد: انتخاب شهدا به دبیرخانه کنگره واگذارشده و ۱۲ شهید ازجمله آیت‌الله خمینی، آیت‌الله سعیدی، شهید مطهری، شهید اکبری، شهید کریمی، شهید بنیادی، شهید حیدریان، شهید کلهری، شهید دل آذر و شهید زین‌الدین انتخاب‌شده و سردیس آن‌ها در حال ساخت است.

موسوی منش با اشاره به دیوارنگاره سرداران شهید، تأکید کرد: دیوارنگاره شهید سلیمانی، شهدای ارتش و سپاه شهید زین‌الدین، شهید اکبری و شهید حججی طراحی‌شده است.

او به ساخت المان‌های مختلف در سطح شهر هم اشاره کرد و افزود: المان چهل‌سالگی انقلاب در باغ‌موزه دفاع مقدس و المان انقلاب در پیاده راه انقلاب نصب می‌شود.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به بازنگری در تابلو‌های خیابان‌ها و شوارع، تصریح کرد: با توجه به فضای موجود بررسی شد و از افتتاح پیاده راه انقلاب به بعد ساخت تابلو‌ها با تصویر شهدا، محل و تاریخ شهادت، سن و شغل شهید طراحی و نصب می‌شود.

موسوی منش به موضوع نورپردازی‌ها در تقاطع‌هایی که مزین به نام شهدا هستند هم اشاره کرد و افزود: نورپردازی در تقاطع شهدای ۷۲ تن، پل شهید مصطفی خمینی و شهید کلانتری در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

او  از طراحی محیطی بوستان شهید زین‌الدین هم خبر داد و گفت: یادمان مرتفع شهید زین‌الدین و پرده‌هایی از اعزام لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب (ع) در بوستان شهید زین‌الدین نصب خواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس شهرداری قم پیاده راه انقلاب شهید زین الدین یادمان ها موسوی منش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا همراه با تشییع پیکر شهید«فیضی زاده»

دریافت 35 MB

فیلم: رمضان نوری

کد خبر 6095993

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدا همراه با تشییع پیکر شهید«فیضی زاده»
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • ۲۳ یادمان و حرم شهید گمنام در سطح دانشگاه‌های استان کرمان وجود دارد
  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم
  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده