Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@13:53:38 GMT

خطری که اسلام برای تمدن غرب دارد!

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۲۱۴۲

خطری که اسلام برای تمدن غرب دارد!

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدادی در خصوص شخصیت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: خداوند حضرت محمد (ص) را اشرف پیامبران نامیده است. وقتی میخواهد در قرآن درباره پیامبرش صحبت کند میفرماید «پیغمبر مانند یک مادر برای امت است، حریص است تا مردم به سعادت برسند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر ما این دید را نسبت به پیغمبر داشته باشیم بسیار کارساز است، یعنی اگر ایشان میگویند فلان چیز حلال یا حرام است به این است که میخواهند انسان زندگی و در نهایت آخرت خوبی داشته باشد. برخی گمان می‌کنند که اسلام فقط برای آخرت خوب برنامه ریزی دارد، اما اینگونه نیست، اگر کسی دنیای آبادی نداشته باشد قطعا آخرت خوبی هم نخواهد داشت.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: یکی از چیز‌هایی که پیامبر با آن جامعه را تربیت کردند، میزان و معیار‌هایی بود که برای رشد انسان‌ها قائل بودند، زیرا خط فکری یک جامعه با معیار‌ها عوض میشود. به طور مثال اگر در یک جامعه، تجملات و ثروت ارزش شناخته شود، تمام مسیر‌ها به آن سمت میرود. پیامبر در خصوص سعادت جامعه میفرمایند «ای مردم، کسی نزد خدا و پیامبرش عزیزتر است که تقوا داشته باشد». وقتی اساس یک جامعه بر پایه تقوا بنا شود، دیگر حرص مردم برای جمع کردن مال دنیا نخواهد بود، بلکه در راستای خدمت رسانی قدم برمیدارند.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) یکی از مصداق‌های خدمت به دیگران را اخلاق خوب می‌دانند ادامه داد: ایشان در روایتی فرمودند «ا َحَبُّکُمْ اِلَى اللّه ِ اَحْسَنُکُمْ اَخْلاقا؛ محبوب‌ترین شما در نزد خدا، خوش اخلاق‌ترین شماست». پیامبر با همین ایمان و باور توانستند ازمیان اعراب جاهلی که دختر‌ها را زنده به گور میکردند یا دائما درحال جنگ بودند، شخصیت‌هایی مانند ابوذر و یا سلمان را تربیت کنند. اساس تربیت رسول خدا، وحی است. اگر رهبران و دین یک جامعه براساس علوم غیب و وحی نباشد آن جامعه رستگار نخواهد شد.

حجت الاسلام حدادی مطرح کرد: در روایتی داریم ک که حضرت رسول فرمودند «ید الله علی الجماعة. دست خدا بر سر جماعت است. (نهج الفصاحه، ۳۲۱۱)». اگر مردم یک جامعه وحدت داشته باشند دست خدا بالای سرشان است. همچنین در روایت دیگری فرمودند «لا تختلفوا، فإن من کان قبلکم اختلفوا فهلکوا. اختلاف نکنید، آنان که قبل از شما بودند اختلاف کردند و هلاک شدند».

وی افزود: یکی از شگرد‌های دشمن از قدیم تاکنون این بوده که به وسیله اختلاف افکنی در جامعه، حکومت کند. در تاریخ اختلاف عرب و عجم و الان هم اختلاف شیعه و سنی را علم کرده اند. البته علت آن مشخص است؛ زیرا طبق تحقیقاتی که خود اروپایی‌ها انجام داده اند، گفته شده که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، سی و پنج درصد جمعیت دنیا مسلمان خواهند بود. به هرحال این رقم بالایی است و آن‌ها را نگران کرده است. به دلیل همین احساس خطر است که امروزه به شخصیت پیامبر (ص) توهین میکنند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: آیه قرآن به ما فرموده که به ریسمان الهی چنگ بزنید و وحدت داشته باشید. پیامبر مبعوث شدند تا بزرگترین خلاء بشر که همان اخلاق و همدلی در سایه توحید است و تمام دغدغه امت واحده به شمار می‌آید را جبران کنند. ایشان چه حکیمانه به آینده آگاه بودند که پیروزی بر استعمار را در سایه وحدت عملی دانستند. مرحوم آقای بهجت هم می‌فرموند «کسی که وحدت مسلمانان را نخواهد مسلمان نیست». ائمه ما در نماز جماعت اهل تسنن شرکت میکردند. همه مردم فرزندان اهل بیت (ع) هستند بنابراین وظیفه داریم که سیره و منش آن‌ها را دوست داشته باشیم.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) دربرابر فرد شامی که به ایشان فحاشی کردند از خود محبت و مهر نشان دادند. ما هم به عنوان پیروان اهل بیت (ع) وظیفه داریم که مانند آن‌ها عمل کنیم. اگر شیعه و سنی وحدت داشته باشند استکبار از بین خواهد رفت. باید وقتی به پیامبر دین اسلام اهانت میشود به غیرتمان بربخورد. وقتی به عزیزترین شخصیت یعنی اشرف الانبیاء اهانت شده است چه باید کرد؟ یکی از راه‌های مهم مقابله با آن‌ها تحریم اقتصادی است. اینکه واقعی و بنیادین کالا‌های فرانسوی را تحریم کنیم.

حجت الاسلام حدادی گفت: من معتقدم که اگر خدا بخواهد دشمن سبب خیر می‌شود. این بی احترامی دشمن می‌تواند شناخت جهانیان از شخصیت والای پیامبر اکرم (ص) را بیشتر کند. یک شخصیتی به نام لامنس مستشرق آلمانی میگوید «اگر اروپائیان مجسمه‌های طلا از دشمنان اهل بیت (ع) بسازند رواست، زیرا آن‌ها باعث شدند که اخلاق علوی به اروپا نرسد، که اگر میرسید چیزی از تمدن غرب باقی نمی‌ماند». همانطور که میدانید تمدن غرب در شهوت و خشم و ثروت خلاصه شده است بنابراین اگر تمدن اسلام که همدلی، برابری و برادری است به آنجا برسد دیگر چیزی از آن‌ها باقی نخواهد ماند.

وی افزود: پلیس آمریکایی از روی نژادپرستی شخصی به نام جورج فلوید را زیر پای خود له میکند در صورتی که در دین اسلام نژادپرستی نهی شده است. پیامبر اکرم (ص) با بلال حبشی که شخص سیاه پوستی بود به گونه‌ای رفتار میکرد که خشم و حسادت اشراف را به دنبال داشت؛ بنابراین لازم است که شخصیت پیامبر (ص) را حقیقی بشناسیم. امروز دشمنان داعشی را که نام اسلام و پیامبر آدم می‌کشند، علم کرده اند، زیرا میدانند دیگر حریف مسلمانان نیستند. طبق سیره حضرت محمد (ص)، نه تنها شیعه و سنی، بلکه با مسیح و پیروان سایر ادیان هم باید مهربان باشیم.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دین اسلام تمدن غرب پیامبراکرم یک جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش

معلم مربی جامعه و معمار آینده کشور است. از این رو احترام به معلم، احترام به همه کمالات است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نخستین معلم بشریت خداوندی است که علم اسماء الهی را به آدم ابوالبشر آموخت و مقام توحید را با مقام معلمی پیوند داد. سپس به‌واسطه قلم، انسان‌ها را با دانش‌های مختلف آشنا ساخت و انبیاء عظام را به مقام معلمی برگزید.

پس معلمی شأنی سترگ و شغلی الهی است که پیامبران الهی عهده‌دار آن بوده‌اند. معلم مربی جامعه و معمار آینده کشور است. از این رو احترام به معلم، احترام به همه کمالات است.

جایگاه معلمِ نمونه؛ جایگاه انسانی متعالی است که دارای شاخصه‌هایی چون: علم و بصیرت، تعهّد و احساس مسئولیت، عشق و محبت، دقّت در صورت و محتوای پیام، پیگیری در آموزش و تربیت، نظم و انضباط، خلاقیت و تفکّر، اعتقاد و ایمان به معارف الهی، عزم و اراده تعالی،‌ عامل بودن به احکام الهی، پایبندی به اخلاق اسلامی، پایبندی به تعهّدات ملّی و کارامدی و أثرگذاری است.

برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی

نظام متعالی آموزش و پرورش که معلم در آن به ایفای نقش می‌پردازد، اهداف عظیمی را پی می‌گیرد که برخی از آن عبارتند از: آموزش علوم نافع، تدوین منابع لازم درسی، انسان‌سازی، تربیت کادر انسانی یا نیروی مغزافزار و بازوان کارافزار برای جامعه، بصیرت‌آفرینی، ایجاد احساس التزام به هویت ملی و دینی، و نهایتاً نقش‌آفرینی مثبت در پیشرفت همه‌جانبه کشور.

این نظام متعالی با وجود امکاناتی چون ثروت عظیم هوش جوان ایرانی، مکتب انسان‌ساز اسلام و وجود مراکز تربیتی همچون مساجد و هیئات مذهبی، الزاماتی راهبردی جهت دستیابی به اهداف مورد نظر دارد که برخی از آن: تأمین نیازهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کشور، برنامه‌ریزی درست و هدفمند در جهت رفع نیازهای جامعه، توزیع متعادل و متناسب نیروی انسانی مورد نیاز جامعه، محور قرار دادن سند تحول برای اصلاح ساختارها و روندها، تهیه نقشه راه برای اجرایی کردن سند تحول، جذب معلمان مجرب و توانمند، تهیه و تدوین کتاب‌های درسی و کمک درسی آموزشی و پرورشی متناسب با سطح فکر، روحیات، جنسیت و سیر رشد دانش آموزان و متناسب با نیاز جامعه، بازشناسایی مفاخر و شخصیت‌های مؤثر جامعه، رصد دائم کیفیت آموزشی معلمین و تلاش برای ارتقاء کیفی تدریس، تلاش برای ارتقاء نظام آموزش به جایگاه نخست جهان اسلام در عرصه تولیدات آموزشی و پرورشی، ترجمه آثار فاخر آموزشی تربیتی به زبان‌های زنده دنیا، و افزایش ظرفیت مدارس دولتی و ممانعت جدی از برون‌سپاری تعلیم و تربیت به نهادهای غیر رسمی (جز در موارد نادر) است.

پر واضح است که نظام متعالی آموزش در برابر معلمین، وظایفی برعهده دارد که از جمله آنها: بهبود وضع معیشت معلمان، جدیت در آموزش‌های بدو خدمت و ضمن خدمت آنان، زمینه سازی برای انتقال تجربیات آموزشی و مهارت‌های تدریس به نسل جدید از معلمان، تلاش برای ثبات مدیریت نهاد آموزش و پرورش، تلاش برای منطبق سازی نظام آموزشی تربیتی با نیازهای ملی، منطقه ای و جهانی کشور، به‌روزرسانی مستمر سند تحول آموزش و پرورش، تدوین نقشه راه اجرایی شدن سند آموزش و پرورش با ارائه شاخص‌های معین، افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمینی عالم، کارامد و متعهد، تأمین مربیان پرورشی مدارس جهت هدایت دانش‌آموزان به رعایت سبک زندگی اسلامی و نظارت مفید، مؤثر و مستمر بر مؤسسات آموزشی غیر رسمی است.

با نظر به جایگاه عظیم معلم در اسلام می‌توان به ضرورت تعالی مستمر نهاد آموزش و پرورش و به‌روزرسانی منابع آموزشی و هدفمند بودن برنامه‌ها در راستای ارائه الگویی از نظام متعالی آموزش در جهان اسلام پی برد. 

حجت‌الاسلام دکتر مهدی امیدی نقلبری؛ دانشیار و عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از هزار واژه پرکاربرد زبان بلغاری ریشه و اصالت فارسی دارند
  • رئیسی: نگاه ما به زنان همان نگاه اسلام است
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • معلمان معمار اصلی شخصیت افراد در جامعه هستند
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است