Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@14:38:01 GMT

لیونل مسی؛ قدیسِ محبوب نیوکمپ

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۲۱۵۲

 

پدرام مهرورز در نوشته ای تحت عنوان لیونل مسی، قدیسِ دیکتاتور! به سیر تبدیل یک ستاره به یک فرمانده از نگاه خود پرداخت و حالا محمدرضا محتشم یکی از دوستان خوب مان که حضور فعالی در کارگاه های مجازی طرفداری دارد و توانایی اش در نوشتن نقدهای فنی را بارها در کارگاه های طرفداری دیده ایم، در پاسخ به این نوشته، متنی آماده کرده که خواندن آن را به شما توصیه می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفداری بابت داشتن چنین همراهان خوش قلمی به خود می بالد.

طرفداری / پسرک آرژانتینی که از همان ابتدا عشق و تعصب خود به لباس آبی و اناری را با امضای قرارداد خود بر روی یک تکه دستمال کاغذی نشان داد، برترین و شاخص ترین بازیکن تاریخ بلوگراناست، بالاتر از کوبالا و گواردیولا وریوالدو و رونالدینیو و ژاویستا و پویول، حتی بالاتر از یوهان کرویف.
آمار لئو در نزدیک به دو دهه حضور در بارسلونا گویای ادعایی است که در پاراگراف بالا خواندید، بیش از هفتصد گل زده و سیصد پاس گل، شش توپ طلا و شش کفش طلا و ۴ عنوان برترین بازیساز فصل تنها گوشه ای از اعجاز اعجوبه آرژانتینی است.
پس از خداحافظی رونالدینیو، لئو وارث شماره ۱۰ آبی و اناری ها شد و چه پرشکوه تاریخ باشگاه را تغییر داد، اگر خوان گمپر بزرگ در قید حیات بود بلاشک پس از خداحافظی مسی نام ورزشگاه را به ورزشگاه لیونل مسی تغییر می داد و تندیس برترین بازیکن تاریخ را در ورودی استادیوم نصب می کرد اما یک انتخاب اشتباه از سوی اعضا و روی کار آمدن جوزپ ماریا بارتمئو به عنوان ریاست باشگاه ریشه دار بارسلونا، تمام ارزش ها و قواعد و قوانین و عرف باشگاه را تغییر داد. عدم توجه به لاماسیا، خریدهای گرانقیمت و تبلیغاتی و ناکارآمد، تغییر فلسفه باشگاه با انتصاب مربیان فاقد سبک و درجه چندم و در راس همه اقدام به تخریب اساطیر و بازیکنان با استخدام یک شبکه گسترده مجازی، همه و همه دست به دست هم داد تا باشگاهی که روزی کابوس اروپا بود و غولهای اروپایی را یکی پس از دیگری از دم تیغ میگذراند رو به زوال برود و به جایی برسد که هواداران نگران ورشکستگی باشگاه شوند.
در تمام این سالها تنها سلاح مدیریت تمدید قرارداد لیونل مسی بود، اقدامی که باعث شد لئو پول پرست جلوه داده شده و وفاداریش به باشگاه در نظر عوام و هوادار رقیب مشروط به پول و افزایش دستمزد دیده شود.
اما داستان جور دیگریست؛ اگر مسی بی وفا و بی تعصب بود در سال ۲۰۱۴ و طبق گفته خوزه مورینیو به چلسی می پیوست. اگر بی وفا بود پس از سه گانه ۲۰۱۵ اختلاف با انریکه را بهانه می کرد و به تیم های متمول اروپایی نظیر پاریس سن ژرمن می رفت. اگر بی تعصب بود پس از فاجعه المپیکو باشگاه را ترک میکرد، نه اینکه میکروفن به دست بگیرد و مقابل هواداران در نیوکمپ قول جبران بدهد و عهد ببند کاپ قهرمانی چمپیونز لیگ را به موزه باشگاه اضافه کند. اگر تعصبی به لباس بر تن نداشت پس از شکست در آنفیلد و کم کاری گاو های مقدس کاسه کوسه اش را جمع می کرد و به دعوت پپ لبیک می گفت و منچسترنشین میشد. ولی هیچگاه عشق دوران کودکی و باشگاهی که به او همه چیز داد را ترک نکرد و ماند تا این که کاسه صبرش از نابخردی مدیریت و بی خیالی امثال پیکه و بوسکتس و...لبریز شد و شکست تحقیرآمیز مقابل بایرن مونیخ جرقه ای شد برای جدایی.
ارسال یک فکس به باشگاه و اعلام اینکه قصد جدایی دارد باعث رخ دادن یک انفجار در کل ایالت کاتالونیا شد، از اساطیر و شهردار و مدیر بگیر تا هواداران و حتی هواداران تیم های رقیب درگیر ماجرای مسی و بارسلونا شدند، در کمتر از ۲۴ساعت لئو ترند شبکه های اجتماعی شد. هر کس به نحوی شروع به قضاوت کرد و گاه حق را به لئو دادند و گاه با عنوان اینکه بازیکن بزرگ تر از باشگاه نیست حق را به باشگاه دادند.
در همین ماجرا تعصب لئو به باشگاه باعث شد بماند و شکایت نکند و بیش از پیش باعث به قهقرا رفتن بلوگرانا نشود.
به عنوان کاپیتان و بزرگ تر تیم لئو این حق را داشت که به ستین اعتراض کند و از حق بازیکنان دفاع کند، بازیکنانی که هر کدام برای خود یا فاتح جام جهانی بودند و یا کل دوران بازیگری را در پیراهن مقدس آبی و اناری گذرانده اند.
لئو به عنوان کاپیتان حق داشت به مدیریت به خاطر تمامی اشتباهات شان اعتراض کند، همانگونه که امثال پویول و پپ به عنوان اسطوره ها اعتراض کردند.
وظیفه کاپیتان فقط در مستطیل سبز و داد و فریاد بر سر بازیکنان خلاصه نمی شود، کاپیتان یک تیم به عنوان بزرگتر تیم وظیفه حراست و حفاظت از میراث تاریخی باشگاه را دارد و باید جلوی ناکار آمدی ها بایستد، دقیقا کاری که لئو انجام داد.
یک نگاه کوتاه به خوشحالی اساطیر و بازیکنان و هواداران از استعفای بارتمئو به تمام آنهایی که منتظر هستند از آب گل آلود ماهی بگیرند و دست به تخریب مسی بزنند، می فهماند لئو کاری را کرد که قصد قلبی میلیونها هوادار و تمام اساطیر باشگاه نظیر پویول و ژاوی و...بود.

***

توضیح طرفداری: محمدرضا محتشم در پایان متنی که بیشتر به دفاعیه ای از لئو مسی، چهره محبوب دوستداران بارسلونا شبیه است، می نویسد؛ به امید خدا، با آرزوی ریشه کن شدن ویروس کووید 19 و حضور دوباره تماشاگران در استادیوم و طنین انداز شدن شعار «خداوند پادشاه را حفظ کند.» 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲ رکورد جدید به نام لیونل مسی در MLS

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ اینتر میامی بامداد امروز در بازی خارج از خانه فصل عادی MLS در خانه نیوانگلند با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی رسید. لیونل مسی، مهاجم ۳۶ ساله آرژانتینی در این بازی ۲ گل زد و ۲ پاس گل داد.

بیشتر بخوانید: دلیل غیبت لیونل مسی در بازی اینتر مشخص شد

این نتیجه به لیونل مسی اجازه داد تا دو رکورد جدید MLS را به طور همزمان ثبت کند. در ۷ بازی فصل عادی، او ۱۶ امتیاز با ۹ گل و ۷ پاس گل به دست آورده است. پیش از این هیچ بازیکنی در تاریخ لیگ در ۷ بازی ابتدایی خود ۱۶ امتیاز با استفاده از سیستم گل و پاس گل کسب نکرده بود.

لیونل مسی همچنین با ۵ بازی متوالی که در آن دو یا چند گل یا پاس گل داده است به نخستین بازیکن تاریخ MLS در این شاخص تبدیل شد.

در حال حاضر اینتر میامی با ۲۱ امتیاز در صدر جدول رده بندی MLS قرار دارد و در بازی بعدی خود با نیویورک ردبولز دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228656 برچسب‌ها لیونل مسی

دیگر خبرها

  • تاکتیک ژوزه مورینیو برای مهار لیونل مسی را در الکلاسیکوها
  • ثبت ۲ رکورد جدید به نام لیونل مسی در MLS
  • صعود اینتر به فینال لیگ قهرمانان اروپا و حذف بارسلونا در نیوکمپ (2010/4/28) / فیلم
  • ثبت دو رکورد جدید گلزنی به نام لیونل مسی در MLS
  • گل دوم لیونل مسی به نیو انگلند (نیوانگلند 1-2 اینتر میامی)
  • گل لیونل مسی به نیو انگلند (نیوانگلند 1-1 اینتر میامی)
  • (عکس) لیونل مسی در ۴۷ سالگی هم بازی می‌کند!
  • سپاهانی‌ها خواهان رفتن مورایس و بازگشت سرمربی محبوب
  • عکس‌| لیونل مسی در ۴۷ سالگی هم بازی می‌کند!
  • سپاهان سرمربی محبوب را می خواهد | انتقال سخت عملی می شود؟