Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد -با تایید مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «دستورالعمل و ضوابط تهیه و تدوین بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ سازمان‌های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور»، ابلاغ شد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  این دستورالعمل اجرایی که بر پایه قوانین مصوب و توسط مدیریت برنامه ریزی و بودجه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تهیه و تدوین شده، در «قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی مصوب ۱۳۷۲/۶/۷»، «قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی ایران مصوب ۱۳۸۴/۳/۱۱ مجلس شورای اسلامی»، و نیز «آیین‌نامه مالی و معاملاتی سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی مصوب وزیران عضو شورا ۲۹/۱۱/۱۳۹۱»، مورد تصریح قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نکته حائز اهمیت در این قوانین، تدوین بودجه سالانه برای سازمان های مناطق آزاد کشور است که مورد توجه قرار گرفته است.

لازم به ذکر است؛ دستورالعمل و ضوابط این بودجه که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و تشدید تحریم های خارجی و با تاکید بر مواجهه هوشمندانه با شرایط جاری و توصیه به خلاقیت و ضابطه مندی در درآمدها و هزینه های جاری و منابع و مصارف سرمایه ای، همچنین رعایت مواردی همچون لزوم صرفه جویی در هزینه های جاری و پرهیز از هزینه های غیر ضروری جاری و محدودیت در انتقال اعتبار از منابع (عمرانی) به درآمدهای جاری(کمک) تدوین شده است.

از دیگر مفاد دستورالعمل و ضوابط این بودجه پیشنهادی می توان بر  اهمیت طرح های عمرانی و اولویت تخصیص برای پروژه های نیمه تمام انتفاعی، مشارکت عمومی خصوصی و تامین منابع مالی متنوع با روش های ضابطه مند، قابل توجیه و مطلوب، همچنین استفاده بهینه از بودجه حوزه های فرهنگی با اولویت توانمندسازی و تعمیق مشارکت جامعه محلی، پرهیز از تصدی گری و انضباط استخدامی، اداری، مالی و پرهیز از بکارگیری نیروی انسانی جدید تهیه و تدوین اشاره کرد.

گفتنی است؛ پیش بینی می شود بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، مطابق مفاد دستورالعمل در ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹، به کمیته تخصصی و کارگروه شورایعالی، ارائه شود.

 

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی سازمان های مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت فوق العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری

بهرام عین‌اللهی گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آئین نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مردم درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

عین اللهی ادامه داد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه ۱۴۰۳ دیده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • پرداخت فوق العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد