Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@04:14:34 GMT

مسلمان باید الگوی ادب و اخلاق باشد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۲۴۳۰

مسلمان باید الگوی ادب و اخلاق باشد

یعقوبی گفت: پیامبر اسلام(ص) در شرایطی که تحت فشار اعراب جاهلی قرار داشت با رعایت اخلاق و ادب توانست قلب ها را به سوی خدا جلب کند و همه را به آیین نجات بخش اسلام درآورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، مولوی« خیرالله یعقوبی» امشب(13ابان) در همایش «پیامبر اعظم (ص)، خورشید هدایت و منادی وحدت» که به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت در  مسجد خاتم الانبیا (ص) روستای قره تپه شهرستان بهشهر برگزار شد، گفت: نگوییم پیامبر اسلام دور ایشان خط کشی نکنیم، پبامبر رحمت للعالمین است برای همه مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت اهل سنت قره تپه شهرستان بهشهر اظهار کرد: من اگر جای آن دانش آموزی که سر معلم خودش را برید بودم فردا یک انشایی درباره پبامبران الهی وچکیده و عصاره ای از اولیای خداوند مینوشتم و در میز درسم در حضور کسی که ادب را رعایت نکرده بود می‌خواندم.

 

یعقوبی با بیان اینکه نباید از قرآن و ادب مسلمانان چهره خشونت نشان داد، تصریح کرد: اینکه با چهره خشن سر معلم را قطع کرد تندروی است، برنامه پبامبر آخر الزمان عقل و درایت و منطق و گذشت. در فضای مجازی هر چه می‌خواهند بگویند.

 

وی خاطرنشان کرد: در قرآن و کلام و خدا آمده، دستوراتی به پیامبر اکرم(ص) داده شد، اینکه بیاییم همگام با کسانی که به انبیای خدا توهین می‌کنند توهین کنیم هیچ تفاوتی با این افراد نخواهیم داشت.

 

یعقوبی عنوان کرد: از قرآن یاد بگیریم که رسول اکرم(ص) بسیار صبور بود، به کسی توهین نمی‌کرد، ما بسیاری از مسائل را نمی‌شناسیم، ما نماز را نشناختیم. سید الشهدا(ع) در کارزار عاشورا وقت نماز پرچم سفید را برافراشت. ما این پرچم را در چهارشنبه بازارها، پنج شنبه بازارها، عروسی ها و عزاداری‌ها برپا نمی‌کنیم.

 

وی ادامه داد: جگر گوشه‌های امام حسین (ع) در کربلا تکه تکه شدند ولی پرچم عزا را بلند کرد.

 

یعقوبی بیان کرد: این کار دآنش آموز از نظر من کار ناپسندی بود می‌توانست یک انشا بخواند و آنقدر از پیامبر مهر و رحمت بگوید تا حرفش را به کرسی بنشاند. همانند رئیس جمهور اردن که در نیورک از رسول خدا دفاع کرد.

 

امام جماعت اهل سنت قره تپه شهرستان بهشهر با اشاره به آیه ای از سوره احزاب گفت: برای کسانی که می‌خواهند الم اسلام را بلند کنند. در کنار بیان و تبلیغ دین ممکن است هتاکی باشد اما نباید همانند آنها هتاکی کرد بلکه باید همانند رسول خدا با صبوری و عطوفت دین را تبلیغ کرد. خداوند نیرویی به پیامبر و اهلش هدیه کرده است، پیامبر ما اهل خشونت نبود، حتی با کفار و منافقان با خشنونت رفتار نمی‌کرد. در شرایطی که تحت فشار اعراب جاهلی قرار داشت با رعایت اخلاق و ادب توانست قلب ها را به سوی خدا جلب کند و همه را به آیین نجات بخش اسلام درآورد.

 

 یعقوبی با اشاره به احادیث مختلف، بیان کرد: رسالت انبیای ما بسیاری از مسائل را در برمی‌گیرد، مراعات بسیاری از چیزها به خصوص حق الناس و حق الله را می‌کردند ما از انبیا چیزی نیاموختیم با هر بحثی زود ناراحت می‌شویم.

 

وی اضافه کرد: زبان خود را به ذکر عادت بدهیم نه به بدگویی! این سیره انبیای ما بوده است، انبیا مبشر بودند به اذن خدا دعوت‌گر و نور راه بودند، رسول خدا همچون آتشی بود که در دل شب روشن می‌شود، اینها در قرآن آمده است‌.

 

یعقوبی تاکید کرد: تندروی، فحش و ناسزا گفتن هنر نیست، هنر در برپایی نماز و توجه به زکات است، برخورد درست با مردم، صعه صدر داشتن و از کوره در نرفتن انسان را به فضل خواهد رساند همان خصوصیاتی که پیامبر(ص) داشت.

 

امام جماعت اهل سنت قره تپه شهرستان بهشهر یادآور شد: این همه تعریف از پیغمبر برای این است که از آن‌ها بیاموزیم، ما در مقابل توهین کنندگان به مقدسات خودمان چه کنیم؟ همه انبیا نزد ما یکسان هستند اول ایمان به خدا و بعد توجه به ائمه(ع) و انبیای الهی بر ما واجب است.

 

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیامبر مهربانی توهین به پیامبر ولادت پیامبر اکرم ص مسلمان پیامبر اکرم ص زکات نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد

ایسنا/لرستان امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: امام خمینی (ره) نه‌تنها به ایران و ایرانی هویت داد، بلکه به اسلام هویت داد.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) در جلسه استانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: امام خمینی (ره) نه‌تنها برای مسلمانان، بلکه برای جهانیان و آزادگان الگو است.

وی ادامه داد: کسی را پیدا نمی‌کنیم که مدیون امام نباشد، جایگاهی که مراجع، علما و حوزه‌های علمیه پیدا کردند، مدیون امام هستند.

او اضافه کرد: بزرگداشت این امام هرچه باشکوه‌تر باشد، بُردی برای جهان اسلام و ایران است، بویژه بعد از عملیات «وعده صادق» این مراسم بیشتر زیر ذره‌بین می‌رود. همه باید تلاش کنیم این مراسم از نظر کمی و کیفی با شکوه برگزار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • از معلمان در سراسر استان کرمان قدردانی شد+ فیلم
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • افشای کینه شاه از قم