Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از space.com روبینز در یک پرسش و پاسخ به مناسبت بیستمین سالگرد اقامت انسان‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی روند رای‌دادنش را توصیف کرد. او در این ویدئو گفت: «روند کار خیلی شبیه روند رای دادن غیابی از خانه بود.»

روبینز پیش از پرتاب به فضا یک فرم فدرال پستی را پر کرده بود که شبیه فرم‌های رای غیابی است که بسیاری از شهروندان آمریکایی در امسال پر کرده‌اند، به جز اینکه این فرم به طور خاص برای شهروندانی استفاده می‌شود که در زمان انتخابات خارج از آمریکا هستند، مانند اعضای ارتش و خانواده‌هایشان- گرچه روبینز در زمان‌هایی بسته به موقعیت مداری ایستگاه فضایی ممکن است از لحاظ فنی خارج از آمریکا نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب فضانوردان آمریکایی هنگام اقامت در فضا به عنوان ساکنان تگزاس رای می‌دهند، چر که آنها پیش از ماموریتشان شروع شود، برای آموزش به شهر هوستون در این ایالت نقل مکان می‌کنند. یک قانون ایالتی که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسید اجازه رای دادن قانونی از فضا را بر اساس یک سیستم رای غیابی که برای رای دادن فضانوردان با آدرس «مدار پایینی کره زمین» ایجاد شده است، می‌دهد.

پیش از آنکه فضانوردی بتواند رای دهد، ناسا باید برگه رای از لحاظ امکان پر شدن در فضا آزمایش کند. منشی بخش یک برگه آزمایشی را به مرکز فضایی جانسون ناسا در شهر هوستون می‌فرستد و کامپیوتر آموزشی ایستگاه فضایی این موضوع را آزمایش می‌کند آیا فرد حاضر در ایستگاه می‌تواند برگه رای را پر کند و به نزد منشی بفرستد یا نه.

اگر برگه رای از این آزمایش موفق بیرون بیاید، برگه واقعی رمزپردازی شده و برای فضانورد در ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده می‌شود. منشی همچنین مدارکی مخصوص فضانورد رای‌دهنده را ارسال می‌کند تا فقط او بتواند برگه رای را رمزگشایی کند. بعد فضانورد برگه را به صورت الکترونیکی پر می‌کند و آن را با ای‌میل به بخش مربوط بازپس می‌فرستاد تا رای ثبت شود. منشی همچنین رمزواژه‌ای در اختیار دارد تا تضمین شود او تنها کسی است که می‌تواند این ای‌میل را باز کند.

فضانورد هم مانند سایرین در زمین باید رای‌اش را تا ساعت ۷ بعدازظهر به وقت مرکزی آمریکا در روز رای‌گیری (سه شنبه ۱۳ آبان) ارسال کند تا رایش شمرده شود.

روبینز همچنین جایگاه مخصوص نوشتن رای را در ایستگاه فضایی درست کرده بود، هر چند که به طور رسمی نیاز به این کار نبود. او در محل مخصوص خودش را در ایستگاه فضایی بست و یک یک نشانه دست‌نویس با عنوان «جایگاه رای دادن ایستگاه فضایی بین‌المللی» روی آن نصب کرد.

روبینز در ویدئو گفت: «این محل کوچکی است که ما در آن می‌خوابیم و کامپیوترمان را نگه می‌داریم. این محلی خصوصی در ایستگاهه فضایی است که تقریبا اندازه‌ای مشابه جایگاه‌های نوشتن رای در روی زمین دارد.»

این نخستین بار نیست که روبینز از فضا رای می‌دهد. او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ نیز از ایستگاه فضایی رای داد.

کد خبر 562282 برچسب‌ها ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخابات 2020 آمريكا آمریکا - انتخابات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایستگاه فضایی بین المللی انتخابات 2020 آمريكا آمریکا انتخابات ایستگاه فضایی بین المللی ایستگاه فضایی برگه رای رای دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۲۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!

ایتنا - چین در آستانه تحقق یک رکورد بی‌سابقه در عرصه اکتشافات فضایی قرار گرفته است.
بر اساس اظهارات یکی از دانشمندان برجسته این کشور، چین احتمالاً اولین کشور جهان خواهد بود که موفق به آوردن نمونه‌هایی از خاک مریخ به زمین می‌شود.

وو وایرن، عضو آکادمی مهندسی چین و چهره شناخته شده در سازمان ملی فضایی این کشور، اعلام کرد که چین در سال ۲۰۳۰ میلادی طی ماموریت "تیانون ۳" با هدف اکتشاف مریخ، اولین نمونه‌های خاک سیاره سرخ را به زمین خواهد آورد.

این ادعا نشان از تلاش و برنامه‌ریزی دقیق چینی‌ها برای پیشی گرفتن از رقبای فضایی مانند آمریکا، روسیه و کشورهای اروپایی در کسب این دستاورد تاریخ‌ساز علمی دارد.

وایرن در اظهاراتی اضافه کرد: "با وجود پیشرفت کنونی پروژه‌های اکتشاف مریخ سایر کشورها، انتظار می‌رود چین اولین کشوری باشد که ماموریت آوردن نمونه از مریخ را با موفقیت انجام دهد."

بر اساس برنامه پیش‌بینی شده، کاوشگر رباتیک "تیانون ۳" متشکل از چهار بخش فرودگر، صعودکننده، مدارگرد و ماژول ورود مجدد خواهد بود. این کاوشگر در دو پرواز با موشک‌های سنگین حامل به فضا پرتاب خواهد شد.

 

پس از اجرای مانورهای لازم در مسیر زمین به مریخ و ورود به مدار سیاره سرخ، کاوشگر بر روی سطح آن فرود خواهد آمد و نمونه‌هایی از خاک مریخی را درون یک ظرف فلزی جمع‌آوری و سپس به قسمت صعودکننده منتقل می‌کند.

در مرحله بعدی، نمونه‌ها پس از قرارگیری در مدار مریخ به بخش مدارگر و ماژول ورود مجدد که در همان مسیر زمین به مریخ حرکت می‌کنند، منتقل شده و نهایتاً به زمین فرستاده می‌شوند.

موفقیت این ماموریت بزرگ که ترکیبی از چالش‌های علمی و مهندسی بی‌سابقه است، می‌تواند اطلاعات با ارزشی را در اختیار دانشمندان قرار دهد. آنها با مطالعه این نمونه‌ها، می‌توانند به جستجوی آثار زیستی در مریخ بپردازند، از زمین‌شناسی و ساختار درونی این سیاره بیشتر بیاموزند و چرخه جوی آن را بهتر درک کنند.

با این وجود، انجام چنین مأموریت دشوار و پرهزینه‌ای قطعاً نیازمند سطح بالایی از مهارت‌های فنی و قدرت پردازش داده‌های پیچیده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • حل مشکل املای دانش‌آموزان با طرح بازی و ورزش معلم سمنانی
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود