Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: شمارش آراء پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برخی از ایالات آغاز شده است و دونالد ترامپ و جو بایدن رقابت نزدیکی با یکدیگر برای پیروزی در این رقابت تاریخی دارند. 

میلیون ها رای دهنده آمریکایی روز سه شنبه در حالی برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور به حوزه های رای گیری مراجعه کردند که بیش از ۱۰۰ میلیون رای دهنده نیز پیش از روز رای گیری به صورت زودهنگام در انتخابات شرکت کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باید بتوانند ۲۷۰ رای الکترال را کسب کنند. آرای الکترال اکثر ایالت های آمریکا به نامزدی تعلق می گیرد که بیشترین رای را در آن ایالت به دست آورد. دو ایالت کم جمعیت مین و نبراسکا از این قاعده مستثنی هستند.

***

04:17

نتیجه شمارش ۷۲ درصد آرای فلوریدا: بایدن ۵۰ درصد ترامپ ۴۸ درصد

***

04:13

جو بایدن در ایالت ویرجینیا پیروز شد و به این ترتیب ۱۳ رای الکترال این ایالت را کسب کرد.  

***

04:06

پیروزی ترامپ در ویرجینیای غربی

ان پی آر /ترامپ برنده قطعی ایالت ویرجینیای غربی و 5 رای الکترال این ایالت است.

***

04:03

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات پس از شمارش ۴ درصد آراء با کسب ۵۴ درصد در ایالت کلیدی جورجیا پیشتاز است.

***

04:00

نتیجه شمارش ۴۶ درصد آرای فلوریدا: ترامپ ۴۹.۹ درصد بایدن ۴۹.۲ درصد

***

03:55

نتیجه شمارش ۳۵ درصد آرای ایالت فلوریدا: بایدن ۵۰ درصد ترامپ ۴۸ درصد

***

03:51

نتیجه شمارش ۲۲ درصد کل آراء در ایالت فلوریدا با ۲۹ رای الکترال: بایدن ۴۹ درصد ترامپ ۴۹ درصد

***

03:44

جو بایدن همانطور که انتظار می‌رفت در ایالت ورمونت (ایالتی که برنی سندرز سناتور آن است) پیروز شد. رای‌گیری در ایالت جورجیا پایان یافت. دونالد ترامپ در ایالت کنتاکی پیروز شد.

***

03:30

در برخی از ایالت ها از جمله ایندیانا، نیوهمپشایر، ترامپ فعلا نسبت به جو بایدن رقیب دموکرات خود پیشی گرفته و در ایالت کنتاکی، بایدن پیشتاز است است.

منابع خبری آمریکا، در برخی ایالت های آمریکا، روند اخذ رای به تازگی خاتمه یافته و کار شمارش آرا آغاز شده است.

با توجه به اینکه کار شمارش آرا تازه شروع شده، هنوز درصد بسیاری کمی از رای ها شمارش شده است.

در ایالت کنتاکی تا این لحظه 8 درصد آرا شمارش شده و از این میزان رای شمرده شده، بایدن با کسب بیش از 53 درصد آرا پیشتاز است.

در ایالت ایندیانا، تا لحظه انتشار این خبر تنها سه درصد از آرای ماخوذه شمارش شده که دونالد ترامپ حدود 57 درصد آن را از آن خود کرده است.

روند اخذ رای در دیگر ایالت های آمریکا نیز رو به پایان است.

***

این انتخاب سرنوشت رقابت میان «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا را مشخص خواهد کرد اما علاوه بر آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا نیز مشخص خواهند شد.

صندوق‌ها در زمان‌های متفاوتی در ایالت‌های مختلف سراسر آمریکا بسته خواهد شد. آلاسکا آخرین ایالتی خواهد بود که صندوق‌های خود را می‌بندد و  انتخابات در آن پایان می‌یابد. 

در اغلب ایالت‌ها، ساعت ۶ صبح به وقت شرقی (۱۴ و سی به وقت تهران) صندوق‌های رای‌گیری باز و در دیرترین زمان تا ۹ شب به وقت شرقی (۵ و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.

تایید نتایج ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تایید را به پایان برسانند. همه اختلاف‌ها و بازشماری‌ها هم باید تا این تاریخ تعیین تکلیف شده باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن آمریکا انتخابات 2020 آمریکا بایدن ترامپ نتایج انتخابات دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ رای الکترال نتیجه شمارش ایالت ها پیروز شد درصد آرا جو بایدن رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی ۱۲ اردیبهشت در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، با بیان اینکه ابسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری به صورت ۱۰۰ درصد در سطح استان اجرایی شده است، ظهار کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی اضافه کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به طرح کلید به کلید اظهار کرد: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند