Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فدراسیون انجمن‌های ورزشی چند روز گذشته خبری را منتشر کرد مبنی براینکه ایران از سوی کنفدراسیون بیسبال آسیا به عنوان کاندیدای اصلی میزبانی بازی‌های منطقه غرب آسیا معرفی شد.

حال باید ببینیم که شانس میزبانی مسابقات غرب آسیا برای ایران آن هم با توجه به اینکه هند در این زمینه پیشگام بوده است، چقدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که می‌دانیم تیم ملی بیسبال هنوز فرسنگ‌ها تا المپیک فاصله دارد. بیسبالیست‌ها اگر بتوانند از هند و پاکستان عبور کنند باید به مصاف رقیبانی چون کره جنوبی و ژاپن بروند که پیمودن این مسیر آن هم بدون داشتن بازی‌های بین المللی و نبود امکانات بسیار دشوار است.

محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از میزبانی این رقابت‌ها و حامیان مالی برای برگزاری این مسابقات سخن گفت.

متن گفت و گوی رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی را در زیر می‌خوانیم:

فدراسیون انجمن‌های ورزشی در صورتی کاندیدای میزبانی رقابت‌های غرب آسیا شده است که هند مهم‌ترین گزینه برای پذیرش این میزبانی است و حتی وثیقه میلیاردی گذاشته است.  فکر می‌کنید چقدر شانس کسب این میزبانی را دارید؟

بیسبال قدمت طولانی در ایران ندارد و نزدیک به ۲۰ سال است که در کشورمان فعالیت می‌کند و از رشته‌های جدیدی بود اما طرفداران زیادی پیدا کرد. در ۱۰ سالی که زیرمجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی قرار دارد تمام تلاشمان را کردیم تا این رشته رشد کند. انجمن خیلی پرکاری شد و در سه سال گذشته حضور رییس فدراسیون جهانی برای اولین بار در تاریخ ایران رخ داد. او سه روز مهمان ما بود و او در آموزش مربیان، برگزاری کلاس‌های بین المللی و اعزام سه ورزشکار زیر ۱۶ سال به اردوی ایتالیا کمک زیادی به ما کرد. حتی برای اولین بار در ایران مسابقات لیگ را راه انداختیم و اینگونه بیسبال رشد کرد.

سال گذشته ریاست انجمن بیسبال را به علت مشغله زیادی که داشت، تغییر دادیم و هومن منصوری را به عنوان رییس انجمن انتخاب کردیم زیرا سابقه خوبی در بیسبال داشت. شروع فعالیت وی با کرونا مصادف شد و برنامه‌های او برای برگزاری مسابقات لیگ متوقف شد اما فرصتی شد تا وی ارتباطات خوبی با فدراسیون جهانی و آسیایی برقرار کند و پیشنهاد میزبانی مسابقات غرب آسیا را به فدراسیون آسیایی بدهد. غرب آسیا مهد بیسبال است و چند تیم قوی بیسبال آسیا در این منطقه قرار دارند. میزبانی‌های زیادی پیشنهاد می‌شوند و همه می‌دانند که کشورها میزبانی‌ها را با چه شرایطی برعهده می‌گیرند. اگر اجازه برگزاری مسابقات داده شود و مشکل کرونا برطرف شود به میزبانی هم می‌رسیم.

میزبانی این مسابقات نیازمند حامی مالی قوی است، آیا با توجه به مشکلات اقتصادی حامی مالی خوبی برای برگزاری این مسابقات در ایران داریم؟

منصوریان حامی مالی را فراهم کرده است و ورزشگاه خوب و استاندارد در کرج داریم و فدراسیون جهانی آن را تایید کرده  است. همچنین از مسوولان هیات اجرایی فدراسیون بیسبال آسیا دعوت کردیم تا در پایان آذر ماه در خصوص میزبانی این رقابت‌ها و بازدید از ورزشگاه کرج جلسه‌ای داشته باشیم. ما از قبل پیش‌بینی همه چیز را برای این مسابقات کردیم که میزبانی آن برای ما چقدر هزینه دارد  و چه برنامه‌ریزی را باید برای برپایی این رقابت‌ها آن هم به بهترین شکل  انجام دهیم. همچنین انجمن حامیان مالی خوبی دارد و در این زمینه مشکلی نداریم. پیش از این دیدار دوستانه ای را با تیم های عراق و هند در ایران برگزار کردیم و تجربه میزبانی این دیدارها را برعهده داشتیم اما این مرتبه باید مسابقات به صورت رسمی و در ورزشگاه کرج برگزار  شود.

تیم ملی بیسبال در مسابقات غرب آسیا عملکرد چندان خوبی نداشت و شانس کمی داریم که به المپیک برسیم، چقدر به موفقیت آنان ایمان دارید؟

در این مسابقات بعد از هند به مقام دوم رسیدیم. درست است که با المپیک فاصله داریم اما باید تیم ملی را تجهیز کنیم و کار سختی در پیش‌رو داریم. به بیسبالیست‌های خود ایمان دارم و می‌دانم که برای موفقیت بسیار تلاش خواهند کرد.

حریفان قدرتمندی برابر ایران حضور دارند، آیا از پس آنان بدون تجهیزات و امکانات اولیه برمی‌آییم؟

درست است که حریفان قدری داریم و کارمان سخت می‌شود اما با تلاش می‌توان به موفقیت رسید. جدای از آن ما از نظر ابزار هم مشکل داریم و در ایران لباس و تجهیزات بیسبال تولید نمی‌شود زیرا بسیار گرانقیمت است اما رییس انجمن توپ و تجهیزات دیگر را برای بیسبالیست ها تهیه کرده است.   

شروع تمرینات تیم ملی بیسبال از چه زمانی است؟

با ستاد کرونا هماهنگ هستیم و هر موقع آنان اجازه دهند انتخابی تیم ملی را برگزار و تمرینات را آغاز می‌کنیم. امیدوارم بتوانیم تمرینات تیم ملی را در یک یا دو ماه دیگر شروع کنیم تا از آمادگی کامل برای حضور در مسابقات غرب آسیا برخوردار باشند.

برچسب‌ها فدراسیون انجمن های ورزشی بیسبال و سافت بال اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون انجمن های ورزشی اختصاصی ایرنا فدراسیون انجمن های ورزشی اختصاصی ایرنا اخبار کنکور فدراسیون انجمن های ورزشی مسابقات غرب آسیا تیم ملی بیسبال رییس فدراسیون رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در دومین نشست خود که امروز در بانکوک، برگزار شد، تصمیمات کلیدی را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تضمین ادامه پیشرفت هر دو رشته ورزشی اتخاذ کرد.

در نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون که در آستانه برگزاری دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند برپا شد، مهدی تاج، نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در آغاز صعود تیم‌های ملی جمهوری اسلامی ایران و تایلند به فینال این مسابقات را تبریک گفت و از میزبانی فدراسیون فوتبال تایلند، قدردانی کرد.

وی گفت: به دومین جلسه کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا خوش آمدید. در ابتدا می‌خواهم به هر دو دو تیم فینالیست رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تبریک بگویم و به ازبکستان و تاجیکستان هم به دلیل تیم‌های قوی که داشتند تبریک می گویم. امیدوارم فینال و بقیه مسابقات به بهترین شکل به انجام برسند. از صمیم قلب از فدراسیون فوتبال تایلند و همکارانم در کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت تلاش‌های گسترده و میزبانی خوب تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: جام ملت‌های آسیا یک مثال خوب دیگر از رشد و شکوفایی در فوتسال آسیاست. مفتخرم اعلام کنم ما در نحوه برگزاری مسابقات فوتسال و فوتبال ساحلی تصمیم‌گیری خواهیم کرد. این تصمیمات و تغییرات متضمن درخشش تیم‌های آسیایی در عرصه جهانی است و رشد فوتسال و فوتبال ساحلی در قاره ادامه دار خواهد بود.

تاج خاطرنشان کرد: خوشحالم اعلام کنم فوتبال ساحلی و فوتسال جام جهانی در قاره آسیا برگزار شد و تیم‌های آسیایی هم درخشش زیادی در این مسابقات داشته و دارند. همزمان مسابقات در سطح جهانی، سیمنارها و دوره‌ها مورد حمایت ماست. در بخش داوران، تیم‌ها و بازیکنان مشخص است که آسیا در فوتسال طلایه دار است. اطمینان دارم به کمک به فدراسیون‌های عضو در این حوزه به پیشرفت ادامه خواهیم داد تا استانداردهای موجود را ارتقا دهیم. امروز در جلسه مشتاقانه منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم. الان تریبون را برای حضور و غیاب به معاون دبیرکل کنفدراسیون واگذار می‌کنم.

در این جلسه پیرامون رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال هم بحث و تبادل نظر شد و بر این اساس با توجه به آماده سازی تیم‌ها برای جام جهانی فوتسال بانوان فیفا که قرار است در سال ۲۰۲۵ آغاز شود، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فرمت، تاریخ مسابقات و مقررات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۵ فوتسال بانوان AFC را که به صورت چهارساله برگزار می‌شود، تصویب کرد.

بحث درباره شیوه برگزاری فعلی مسابقات جام ملت‌های مردان فوتسال آسیا هم از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

کد خبر 6089693

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد