Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر تسنیم درباره دانشکده فنی خوی گفت: این دانشکده نه جدا و نه الحاق می‌شود بلکه همراه با پارک علم‌ و فناوری و دانشگاه مستقل سراسری هر دو باهم و در یک‌جا احداث می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، چندی پیش چندین گزارش مفصل در خبرگزاری تسنیم درباره کم و کیف ایجاد دانشگاه سراسری در خوی که شدیداً مطالبه نخبگان آذربایجان غربی است واکنش نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی را در پی داشت که به‌شدت از ضعف مدیریتی دانشگاه ارومیه انتقاد کرده و تصریح کرد که معجزه دوم زمانی انجام شد که 50 هکتار زمین دانشگاه را پس گرفتیم و معجزه سوم زمانی رخ داد که پارک علم و فناوری را در خوی مستقر کرده و معجزه چهارم را هم به‌زودی انجام می‌دهیم که استقلال دانشگاه سراسری خوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی در مجلس در واکنش به انتزاع دانشکده فنی خوی از دانشگاه ارومیه و الحاق آن به دانشگاه صنعتی ارومیه اظهار داشت: با بحث انتزاع و الحاق مخالف هستیم چراکه دانشکده فنی خوی باید مستقل باشد و نه وابسته که همین موضوع نیز به وزیر ابلاغ شد.

هیچ کس حق تصرف زمین دانشگاه خوی را نداردوزیر راه و شهرسازی دستور تحویل زمین از دانشگاه خوی را داد

وی در پاسخ به افرادی که مدعی نابودی دانشگاه خوی هستند، تصریح کرد: نه‌تنها دانشگاه لغو نشده و همچنان در جای خود باقی است بلکه پارک علم و فناوری هم به آن اضافه می‌شود و خوی به‌عنوان سانتر خدمات علمی و فناوری شمال استان تبدیل شده و با تصویب جذب چندین رشته دانشگاهی دیگر، به سمت دانشگاه مستقل حرکت می‌کنیم.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی افزود:باید 20 هکتار از زمین 50 هکتاری دانشگاه سراسری خوی به پارک علم و فناوری ملحق شود و در این راستا طی 10 روز آینده زمین در اختیار پارک علم‌ و فناوری قرا می‌گیرد تا آغاز به فعالیت خود بکنند.

وی با گلایه شدید از عدم پیگیری طرح دانشگاه خوی بیان کرد: متأسفانه در گذشته با وجود ردیف اعتباری مشخص به دلیل عدم پیگیری، بودجه معینی به دانشگاه اختصاص نیافته و از همه مهم‌تر اینکه در دانشگاه ارومیه عزم جدی برای اتمام این طرح وجود ندارد.

نجف‌زاده با تشریح برنامه‌های خود گفت: این هفته نیز با معاون پارلمانی وزیر علوم و هم با شخص وزیر علوم  دیدار کرده و بار دیگر خواسته و تصمیم مردم خوی یعنی استقلال دانشگاه سراسری خوی را اعلام می کنم چون در ایجاد دانشگاه سراسری مستقل کاملاً مصمم هستیم حتی اگر با یک‌رشته مجبور به این کار شویم.

وی اظهار داشت: در نامه‌ای مکتوب به وزیر علوم چندین مورد را متذکر شده‌ایم که اولاً خواستار دانشگاه سراسری در خوی بوده و اینکه استقلال دانشگاه خود باید تعیین شود و بحث الحاق و انتزاع بی‌معنی است و از سوی دیگر تیم مدیریتی موجود باید تغییر کند و اینکه دانشگاه ارومیه باید از بابت زمین تحت فشار قرار بگیرد تا که ساختمان آن را به اتمام برساند.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از مدیریت دانشگاه ارومیه تصریح کرد: سه بار با دانشگاه ارومیه جلسه برگزار کرده‌  و صریحاً اعلام کرده‌ایم که کسانی که از ارومیه به‌عنوان رئیس معرفی شده‌اند عملکرد ضعیفی دارند و از بابت این عملکرد آنان ناراضی بوده و به دنبال یک گزینه بومی بسیار قوی به‌عنوان ریاست دانشکده فنی هستیم و باید با قدرت کارها را ادامه دهد.

وی افزود: مادامی‌که دانشگاه ارومیه تحت فشار قرار نگیرد کاری انجام  نخواهد داد و زمین 50 هکتاری را هم وزارت راه و شهرسازی به‌صورت مشروط به دانشگاه ارومیه واگذار کرده است اما متأسفانه  به دلیل کم‌کاری دانشگاه ارومیه، زمان اعلامی این وزارتخانه به اتمام رسیده است.

نجف‌زاده با تشریح‌ راهکار خود برای از دست نرفتن زمین 50 هکتاری دانشگاه خوی بیان کرد: دانشگاه ارومیه تا زمانی که تحت فشار قرار نگیرد کاری انجام نمی‌دهد و به همین دلیل با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی زمین 50 هکتاری را دوباره پس گرفتیم و قرار بر این شده است که پارک علم و فناوری در آنجا مستقر شود.

انتهای پیام/7548/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خوی در مجلس شورای اسلامی پارک علم و فناوری نماینده مردم خوی دانشگاه ارومیه دانشگاه سراسری زمین 50 هکتاری دانشکده فنی دانشگاه خوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر سعید شهند   ، در جریان تور رسانه ای  روایت خدمت و در بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده در جمع خبرنگاران افزود: طی سال آبی جاری و تا کنون ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه تامین و رهاسازی شده است که این میزان ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از حقابه مصوب این تالابها بوده است.

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای طالقان ، قوپی بابا علی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده و شاهد جریان یافتن حیات و بازگشت پرندگان به این تالاب ها هستیم،گفت: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت محیط زیستی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود این تالابها در زمره زنده ترین اکوسیستم های طبیعی کشور شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم. 

شهند اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان ، تابستان امسال نیز حقابه محیط زیستی ۳ تالاب شورگل حسنلو ، سولدوز و کانی برازان تامین و رهاسازی خواهد شد.
گفتنی است تور رسانه ای روایت خدمت به منظور انعکاس خبری وضعیت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه و بیان اقدامات انجام یافته در جهت احیای این تالابها در شهرستان نقده برگزار گردید.

 

 

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی