Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،فرهاد رئیسی در سیصدمین جلسه علنی شورا با اشاره به انتظارات مردم از شورای شهر اظهارداشت: مباحثی که باید شورا بر روی آن تصمیم‌گیری کند در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و بعد از آن به صحن علنی ارجاع شوند چرا که استفاده از نظر متخصصان امری ضروری است. 
 
وی با بیان اینکه ارائه خدمت به شهروندان باید یکسان باشد، افزود: برای مسئولان در شورای شهر و شهرداری، غرب و شرق و جنوب و شمال تفاوتی ندارد بلکه شهر شهرکرد مدنظر است و می‌طلبد به سمت محله‌محورشدن بودجه حرکت کنیم تا مشخص شود در کدام محله و ناحیه چه میزان اعتبار هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
رئیس‌ شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به لزوم ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان بیان کرد: کرونا فرصتی است تا بتوانیم خدمات شهرداری را بروزرسانی و الکترونیکی کنیم چراکه مکانیزه‌شدن خدمات شهرداری زمینه ایجاد فساد را کاهش می‌دهد و علاوه‌بر پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن می‌تواند یک بانک اطلاعاتی کامل ایجاد و از برخی سوءاستفاده‌ها جلوگیری کند.
 
رئیسی با تاکید بر اینکه مکانیزه‌شدن سیستم‌ شهرداری و شورای شهر نیازمند یک عزم جهادی است، ادامه داد: مناقصات شهرداری برای اولین بار در سامانه بارگذاری شده و مردم می‌توانند به راحتی از این خدمات بهره‌مند شوند.
 
وی گفت: برخی از خدمات باید برون‌سپاری شود اما نظارت بر آن باید به صورت کامل توسط شهرداری انجام پذیرد. 
 
طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: الکترونیکی شدن خدمات در شهرداری و شورای اسلامی امری ضروری است و باید در راستای تحقق سریع شهر هوشمند تلاش‌ شود.
 
وی با بیان اینکه باید با مردم به‌صورت شفاف سخن گفته شود، گفت: مردم اگر بدانند قانون و عدالت برای همه به‌صورت یکسان اجرا می‌شود قطعا از قانون پیروی می‌کنند و فضای چانه‌زنی بسته می‌شود. 
 
مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه گفت: باتوجه به اینکه علم در حال پیشرفت است باید سیستم‌ شهرداری و شورای شهر نیز همگام با علم و فناوری روز پیشرفت و خدمات را به‌صورت الکترونیکی ارائه کند تا از تردد شهروندان در این وضعیت بحرانی کرونا جلوگیری شود. 
 
امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک در شورای اسلامی شهرکرد در ادامه بیان کرد: به‌عنوان نمایندگان مردم در شورا موظف هستیم همچون گذشته با وحدت و همدلی جهت آسایش و رفاه مردم تلاش کنیم و صیانت از اموال بیت‌المال در راس کار قرار گیرد. 
 
علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد نیز خاطرنشان کرد: در راستای توسعه شهر، هوشمندسازی شهر و شهروند نقش موثری دارد و ضایعات ناشی از رفت و آمد را کاهش می‌دهد. 
 
اجرای ۱۵ میلیارد تومان پروژه زیرساختی در سازمان فاوا
 
 عباس بیگی سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری خاطرنشان کرد: این سامانه جهت استعلام آنلاین گواهی‌ها از دفترخانه‌ها و ادارات است و در حال حاضر ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته بهره‌برداری شود. 
 
وی با بیان اینکه فاز دوم این سامانه نیز برای صدور پروانه، پایان‌کار و عدم‌خلافی است و نیازمند ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار است، افزود: اعتبارات سازمان بسیار محدود بوده و امسال تنها ۲ میلیارد تومان اعتبار به این سازمان اختصاص یافته است.
 
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام این سازمان پرتال شهرداری و شورای شهر است که به سمت خدمات‌محوری سوق داده شده و تنها بحث اطلاع‌رسانی مطرح نمی‌باشد.
 
بیگی با اشاره به طرح‌های زیرساختی سازمان فاوا در سال آینده ادامه داد: راه‌اندازی سامانه‌ای در حوزه بودجه، سامانه احراز هویت و کیف پول الکترونیک و سامانه تفکیک زباله از مبدا از جمله طرح‌های این سازمان برای سال آینده می‌باشد که حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 
 
وی گفت: با اجرای این طرح‌ها حدود ۶۰درصد خدمات شهرداری به صورت هوشمند به شهروندان ارائه می‌شود. 

46

کد خبر 1451217

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری شورای اسلامی شهرکرد شهرداری و شورای شهرکرد در ادامه شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی عمرانی شهردار تهران امروز  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره طرح‌های امتداد یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، امروز در دویست سی و دومین جلسه شورا، خرانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲، گزارش خواهد داد و در ادامه از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران رونمایی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: نطق پیش از دستور ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران هم قرائت خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و یک فوریت طرح اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده خدمات آب و فاضلاب در دستور کار جلسه امروز شورای شهر قرار دارد.

علیرضا نادعلی افزود: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم در نشست شورا بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار