Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان نمایش «دراکولا» گفت: متاسفانه طی هفته های گذشته تنها اماکن تعطیل شده سالنهای تئاتر و سینما بودند، به نوعی با این دو هنر برخورد شده که انگار فقط سالنهای سینما و تئاتر باعث گسترش کرونا بوده اند. متاسفانه مسئولین فرهنگی ما به هیچ وجه به این مقوله فکر نمی کنند که بسیاری از افراد معیشتشان از طریق تئاتر می گذرد و نمی دانند این تعطیلات چه ضربه ای به زندگی آنها زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پویا امینی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در اثر خاصی نیستم، آخرین بار نمایش «دراکولا» را روی صحنه داشتم اما به دلیل شیوع دوباره بیماری کرونا و تعطیلات اخیر سالن‌های نمایش فعلا متوقف شده است. 

وی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر اگر بخواهیم بعد از نزدیک به یک ماه تعطیلی بار دیگر نمایش را روی صحنه ببریم، اتفاق بسیار سختی است، زیرا روی صحنه بردن یک اثر تئاتر بعد از این وقفه طولانی نیازمند تمرین دوباره و آماده شدن گروه برای اجرا است، اتفاقی که از لحاظ روحی و مالی هزینه بردار است. 

کارگردان نمایش «دراکولا» با نقد وضعیت فعلی تئاتر اضافه کرد: یک گروه نمایش چندین ماه مشغول تمرین یک اثر می شود، بعد از تمام این سختی ها نمایش را روی صحنه می برد و تنها بعد از یک هفته به مدتی طولانی تعطیل می شود، این اتفاق برای هر گروهی ضربه زننده است. 

وی در همین رابطه تصریح کرد: حال بعد از این تعطیلات طولانی از شب اول اجرای نمایش «دراکولا» ما باید دو ماه صبر کنیم تا به صورت خوشبینانه تماشاخانه ها آذر ماه بازگشایی شوند، البته مشکل آنجاست که گروه ما نسبت به این تاریخ هم مطمئن نیست، به همین دلیل هیچ نوع برنامه ریزی خاصی نمی توان انجام داد. طبیعتا در ادامه اگر تماشاخانه ها بازگشایی هم شوند چندان دلخوش به این اجرا نخواهیم بود. 

بازیگر سریال «خط قرمز» با تاکید بر رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در تماشاخانه های تئاتر اضافه کرد: طی تابستان امسال که تماشاخانه ها بازگشایی شدند، بدون شک یکی از اماکنی که بیشترین رعایت نسبت به پروتکلهای بهداشتی رخ می داد، سالنهای تئاتر بود، اما متاسفانه شاهد آن بودیم که در اولین گام همین اماکن تعطیل شدند، آن هم وقتی که رستوران ها، کافه ها و بسیاری از اماکنی که محل تجمع افراد بودند به کارشان می دادند. 

وی در همین رابطه ادامه داد: متاسفانه طی هفته های گذشته تنها اماکن تعطیل شده سالنهای تئاتر و سینما بودند، به نوعی با این دو هنر برخورد شده که انگار فقط سالنهای سینما و تئاتر باعث گسترش کرونا بوده اند. متاسفانه مسئولین فرهنگی ما به هیچ وجه به این مقوله فکر نمی کنند که بسیاری از افراد معیشت‌شان از طریق تئاتر می گذرد و نمی دانند این تعطیلات چه ضربه ای به زندگی آنها زده است. 

این بازیگر سینما و تئاتر تعطیلات یک جانبه تئاتر را ناعادلانه خواند و افزود: مسئولین فرهنگی باید بدانند که این نوع از تعطیلات تئاتر و سینما عواقب بسیار سنگینی را به همراه خواهد داشت، متاسفانه وضعیت امروز تئاتر بسیار دردناک است، به نظر من مسئولین فرهنگی باید نگاه جدی تری نسبت به هنر تئاتر داشته باشند تا هنرمندان این رشته آسیب کمتری ببینند و برای آینده امیدوار باشند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

وی تعطیلی هفتگی تئاتر را ناامید کننده خواند و اظهار کرد: متاسفانه مسئولین فرهنگی تکلیف تئاتر را مشخص نمی کنند، این تعطیلات هفته به هفته امکان هر برنامه ریزی را از ما گرفته است، اگر قرار بر تعطیلی است، به ما بگویند که به عنوان مثال تا پایان پاییز شاهد تعطیلات خواهیم بود، این اتفاق به ما فرصت برنامه ریزی برای ادامه راه را می دهد، اما این نوع از تعطیلات لحظه ای اهالی تئاتر را در بلاتکلیفی محض گذاشته است. 

امینی درباره آمار ابتلای اهالی تئاتر و تماشاگران آن به بیماری کرونا خاطرنشان کرد: ما بدون شک آمار دقیقی از تمامی تماشاخانه ها و مخاطبان نخواهیم داشت اما تا آنجا که از مخاطبانی که آشنا بودند پرس و جو کرده ایم حتی یک مورد هم ابتلا به بیماری کرونا به دلیل تماشای تئاتر نداشته ایم، از سویی شخصا در دو پروژه تئاتری طی تابستان امسال حضور داشتم، در این دو اثر هم هیچکدام از هنرمندان آثار هم به این بیماری مبتلا نشدند، صحبت اینجاست که این هنر نسبت به بسیاری از مشاغل که هم اکنون فعالیت می کنند بسیار کم خطرتر است. 

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: اخبار تئاتر سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار تئاتر سینمای ایران مسئولین فرهنگی تماشاخانه ها روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد و در بین این آثار اثر تولیدات واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان نیز برگزیده شد. اکبر آیین افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.
وی ادامه داد: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی از شهرستان لنده تولید حوزه هنری استان توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر بچه های مسجد پذیرفته شد. مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسراییل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد. پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند