Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنی عقیل مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: با توجه به شروع موج جدید کرونا در کشور و استان متاسفانه با کمبود ذخایر خونی رو به رو شده ایم و باید گفت زنگ خطر برای بیماران نیازمند به فراوده‌های خونی در تمام گروه‌های خونی به صدا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: زمانی که شرایط شیوع کرونا در استان کمتر شده بود چندین بار از مردم خواهش کردیم برای اهدای خون و پلاسما به مرکز انتقال خون مراجعه کنند، اما متاسفانه استقبالی نشد و در کل کشور آمار مراجعه کنندگان کاهش پیدا کرد.

مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت: یکی از علت‌های کاهش مراجعه افراد به مراکز انتقال خون موضوع شیوع کرونا ست که مردم فکر می‌کنند با مراجعه به مراکز دچار آلودگی می‌شوند، اما به جای آن در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها شرکت می‌کنند.
بنی عقیل افزود: حدود ۴۱۰ بیمار تالاسمی در گلستان طی مدت یک ماه در دو نوبت ۴ واحد خون دریافت می‌کنند، همچنین حدود یک هزار و ۹۰۰ بیمار سرطانی نیازمند پلاکت هستند.

او گفت: علاوه بر این موارد برخی تصادفی‌ها و جراحی‌ها هم نیازمند دریافت خون در بیمارستان‌ها هستند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فراورده های خونی تالاسمی انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد