استقبال مخاطبان از سینما در دوران پساکرونا به شدت زیاد خاهد شد
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۳۷۱۹
به گزارش افکارنیوز،
سید امیر سیدزاده تهیه کننده سینما، درباره آینده سینما و اتفاقاتی که در پسا کرونا میتواند در سریعترین زمان ممکن به این هنر-صنعت رونق بدهد، گفت: دو تصور برای آینده سینما هست؛ اول اینکه اگر کرونا از بین برود استقبال مردم برای تماشای فیلم در سالن سینما به شدت زیاد خواهد شد، چون مدت طولانی در معذوریت رفتن به سینما بودند و این دلتنگی باعث میشود استقبال بیشتری نسبت به زمانی که کرونا نبود، از فیلمها و سینما داشته باشند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: دومین اتفاق برای سینما ی پساکرونا، این است که باید دید در فرآیند مهار شدن ویروس کرونا چه اتفاقی برای شبکههای اینترنتی آنلاین و پلتفرمهایی که آثار سینمایی را بارگذاری میکنند، خواهد افتاد. آیا خواهند توانست سطح سلیقه مخاطب را از سینما به سمت خود بکشانند و آنها وادار کنند به جای خریدن پنج بلیت به مبلغ صد هزار تومان و رفتن به سینما، یک بلیت بیست هزار تومانی تهیه کنند و در خانه فیلم را بدون هیچ هزینه دیگری ببینند؟
تهیه کننده «تعارض» اضافه کرد: یادمان باشد به این دلیل که در دوران همه گیری کرونا محصولات متعدد در ژانرهای مختلفی تولید نشده و از طرفی تعداد محدودی فیلم ساخته شده است، شاید محصولات سینمایی در پساکرونا به نسبت قبل از این ویروس، حداکثر به یک سوم برسد و شبکه نمایش خانگی هم پنج ماه در تعطیلی به سر ببرد. پس یکی از راههای مهم برای رونق سینما در دوران بعد از کرونا، تولید فیلمها و سریالهای نمایش خانگی با کیفیت بالا است. محصولاتی که از لحاظ محتوایی و ژانری با استاندارد روز مطابقت کنند و از سویی به جهت ایرانی بودن حرفی برای گفتن داشته باشند.
سیدزاده در پایان عنوان کرد: پس با تولید آثار با کیفیت در ژانرهای مختلف میتوانیم سلایق مختلف مخاطب را پوشش دهیم. با این رویکرد اگر بتوانیم استانداردسازی کرده و تعریفی از سینمای پس از کرونا ارائه دهیم، دوباره میتوانیم جذب مخاطب حداکثری داشته باشیم.
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: کرونا سینما شبکه نمایش خانگی سینمای ایران ویروس کرونا شبکه نمایش خانگی سینمای پساکرونا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پایان صدرنشینی یکماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
آمار فروش فیلمهای در حال اکران سینماهای سراسر کشور نشان میدهد با آغاز اکران فیلم مست عشق از روز چهارشنبه دوران پیشتازی کمدیهای در حال اکران روبه پایان است و بر این اساس این فیلم در سومین روز اکران خود، در صدر جدول فروش سینماها قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، بررسی دقیق آمار مخاطبان سینماها در سراسر ایران طی روزهای پنجم، ششم و هفتمین اردیبهشت بیانگر این نکته است که ۴۵۷,۶۸۷ نفر از هموطنان در ۸,۷۱۰ سانس اکران برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در سینما بلیت تهیه کرده و مجموعاً رقمی معادل ۳۱۰,۲۲۵,۴۴۵,۰۰۰ ریال به گیشهها واریز کردهاند.
نکته مورد اشاره گروه یاد شده در میزان جذب مخاطب در نخستین روز اکران فیلمهای مطرح از اسفندماه گذشته تا دیروز کاملاً مشهود است به صورتی که فیلم فسیل که اکران آن از روزهای پایانی اسفند سال ۱۴۰۱ آغاز شد در نخستین روز اکران توانست نظر ۹۱۸۷ مخاطب را به خود جلب کند و ویلای ساحلی هم ۹۲۰۰ مخاطب در نخستین روز اکران به خود دید.
این درحالی است که هتل و هاوایی هم به ترتیب در نخستین روز اکرانشان توانستند نظر ۷۳۵۰ و ۹۱۵۰ مخاطب را به خود جلب کنند و تمساح خونی و بی بدن هم به ترتیب در نخستین اکران ۱۸۱۷۵ و ۲۲۵۴ مخاطب در کارنامه خود ثبت کردند.
از سویی طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بودهاند که آمار خوبی از خود به جای گذاشتهاند: فروشنده در روز نخست اکران خود ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است، دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.
عملکرد انفرادی فیلمهای در حال اکراناگر بخواهیم درباره عملکرد انفرادی فیلمهای ۱۴۰۳ در ۳ روز پایانی هفته گذشته صحبت کنیم، باید بگوییم که رتبه نخست پرمخاطبها با ۲۱۳,۸۳۱ بلیت فروخته شده برای ۲,۳۱۲ سانس اکران و درآمد ۱۵۲,۸۲۵,۳۳۵,۰۰۰ ریالی در اختیار ساخته حسن فتحی و بازی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی، محصول مشترک ایران و ترکیه یا فیلم مست عشق قرار دارد و پس از آن تمساح خونی با ۹۱,۷۶۵ بلیت برای ۱,۹۹۹ سانس اکران و درآمد ۶۲,۹۱۹,۸۷۵,۰۰۰ ریالی پس از یک دوره صدرنشینی در رتبه دوم قرار گرفته و سال گربه بهرام افشاری با ۷۶,۶۰۸ بلیت فروخته شده برای ۱,۷۶۸ سانس اکران و درآمد ۵۰,۷۱۲,۴۱۵,۰۰۰ ریالی به جایگاه سوم رضایت دهد.
فیلم جنجالی جشنواره فجر سال گذشته یعنی بی بدن با هنرنمایی پژمان جمشید، الناز شاکردوست، سروش صحت و نوید پورفرج نیز با ۳۳,۹۸۲ بلیت فروخته شده در ۱,۲۲۷ سانس اکران شده و با درآمد ۲۳,۷۶۶,۵۷۵,۰۰۰ ریالی در جایگاه چهارم قرار گرفته و بهدنبال آن آسمان غرب با ۲۰,۰۵۹ بلیت فروخته شده در ۴۰۵ سانس اکران و درآمد ۱۰,۱۵۳,۷۲۵,۰۰۰ ریالی به جایگاه پنجم رضایت داد.
به این ترتیب تفاوت معنادار و قابل توجه جلب نظر مخاطبان نخستین روز اکران محصول مشترک ایران ترکیه و از سویی آمار فروش سینماها در سه روز پایانی هفته گذشته میتواند نشان دهنده توجه مخاطبان هنر هفتم کشور به سایر ژانرهای سینمایی علاوه بر کمدی نیز علاقهمند است یعنی بر خلاف تصور عدهای از منتقدان سینما مبنی بر اینکه مخاطبان هنر هفتم تنها بهدنبال فیلمهای طنز و کمدی هستند، نشلان داد که اگر کارگردانان تولید آثار فاخر را در دستورکار و از سویی سازمان سینمایی نیز تنوع و عدالت ژانرها را در اکران مدنظر قرار دهند، مخاطبان مختلف سینما استقبال خود از این هنر شگفانگیز را به رخ خواهند کشید و آمارهای متفاوتی در تاریخ سینمای ایران به ثبت میرسانند.
کد خبر 748055