Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@18:46:26 GMT

مهم‌ترین چالش های مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۳۸۹۸

مهم‌ترین چالش های مقابله با کرونا

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: مهم ترین چالش مقابله با کرونا این است که با یک پدیده بیولوژیک و میکروبی رو به رو هستیم.

به گزارش مشرق، نادر توکلی، افزود: در مدیریت بحران‌های طولانی مدت به دلیل اهمیت توجه به عوامل مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، همکاری بین بخشی برای کاهش چالش‌ها ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: پدافند غیر عامل به معنای این است که جامعه‌ای با زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کامل و کم خطر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: در زیر پوست شهر کرونازده تهران چه می‌گذرد؟

توکلی با بیان اینکه محورهای پدافند غیرعامل جز جدا ناپذیر هر سیستمی به شمار می‌رود و رویکرد پدافند غیرعامل هم مصون‌سازی و کاهش آسیب پذیری سیستم است، افزود: مهم‌ترین چالش در مورد کرونا این است که با یک پدیده بیولوژیک و میکروبی رو به رو هستیم.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: اصل اساسی در رویکرد پدافندی و مصون سازی این بوده که جامعه درگیر نشود اما در موضوع کرونا در حال حاضر بحث مصون‌سازی و پیشگیری را نداریم، چون جامعه درگیر شده و اکنون در فاز مقابله هستیم.

بیشتر بخوانید: چند سوال ساده برای تشخیص کرونا +فیلم

وی با بیان اینکه کرونا جزو مخاطرات پدافندی محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: اگر بحران کوتاه مدت باشد، می‌توانیم با یک مدیریت قوی آن را کنترل کنیم ولی اگر مدت زمان بحران طولانی باشد برای مدیریت و مقابله با آن باید به عوامل مختلفی توجه شود. به عبارت دیگر بحران‌های طولانی مدت به عوامل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، قومی، قبیله‌ای و اعتقادی گره می‌خورد و وضعیت پیچیده‌تر می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: برای مثال در خصوص چالش‌های فرهنگی و اعتقادی با وجود توصیه‌های بهداشتی، مراسم تدفین و سوگواری به صورت غیر رسمی برگزار می‌شود. همچنین در مورد چالش‌های اجتماعی با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف مختلف روبرو هستیم. در خصوص چالش‌های اقتصادی هم تأمین معیشت و کسب درآمد همواره به عنوان یک اولویت باید مدنظر باشد. بنابراین در این شرایط همکاری بین بخشی برای کاهش چالش‌های موجود ضروری است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ سلامت ویروس کرونا مشرق تهران مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حمام رایگان در خیابان برای مقابله با گرما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • (ویدئو) حمام رایگان در خیابان برای مقابله با گرما
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است