Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی بابایی کارنامی در مورد مهم‌ترین اقداماتی که دولت باید برای مبارزه با کرونا انجام دهد، گفت: یکی از اقداماتی که دولت باید در بحث کرونا انجام دهد این است که مدلی بر اساس تجربه کشورهای موفق دنیا طراحی کند. به نظرم مهترین مولفه این مدل، می‌تواند تأمین معیشت مردم باشد چرا که اگر مردم از نظر معیشتی در تنگنا نباشند، پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تاکنون در تعطیلی کسب و کارهای شلوغ و پرتردد موفق عمل نشده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه چین، هند و ژاپن الگوهای موفقی در زمینه معیشتی بودند، گفت: ما باید ضوابط پروتکل‌های بهداشتی را طوری طراحی کنیم که مردم در هیچ گونه تجمعی شرکت نکنند. ما باید نسبت به فاصله‌گذاری اجتماعی جدی باشیم. امکاناتی مثل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و همچنین خدمات درمانی باید با سهولت بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد.

نماینده مردم ساری در مجلس در مورد ارزیابی خودش از مدیریت کرون در ایران اظهار کرد: ارزیابی من این است که مردم در مبارزه با کرونا موفق بودند. مردم با همه گرفتاری مالی که داشتند، همکاری خوبی با دولت داشتند. ما در مدیریت کرونا نسبت به خیلی از کشورها موفق‌تر بودیم اما مبرهن است که می‌توانیم موفق‌تر از این باشیم. ما می‌توانستیم اقدامات قوی‌تری در مبارزه با کرونا انجام دهیم. از نظر من، کارنامه مبارزه دولت با کرونا، متوسط است.

بابایی کارنامی در پاسخ به این پرسش که قوه مقننه چه اقداماتی در این زمینه می‌تواند انجام دهد، گفت: مجلس بعد از دستور مقام معظم رهبری در مورد بیمه بیکاری، طرح دو فوریتی آماده کرده که یک میلیون و سیصد هزار نفر را پوشش خواهد داد. ما برای کسانی به علت کرونا شغلشان را از دست دادند، سازوکار حمایتی تعریف خواهیم کرد. مجلس همچنین طبق طرح‌ کمیسیون‌های اجتماعی و برنامه و بودجه مجلس طرح بسته‌های معیشتی را تنظیم کرده است.

منبع: ایسنا

انتهایپیام/

کد خبر: 1079650 برچسب‌ها کرونا ویروس مسولیت اجتماعی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا کرونا کرونا ویروس مسولیت اجتماعی مبارزه با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرا نشدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی افزود: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر فروردین مشکلی در این زمینه وجود داشته است، به‌طور قطع در اردیبهشت باید رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است؛ دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

کد خبر 749318

دیگر خبرها

  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها