Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مقاله محقق دانشگاه صنعتی اصفهان در نشریه «Advanced Materials» با ضریب تاثیر ۲۷ به چاپ رسید.

نانوذرات دوبعدی مکسین که در زمینه های مختلفی ازجمله انرژی، پزشکی و محیط زیست کاربرد دارند، در سال ۲۰۱۱ کشف شدند و طی حدود یک دهه، مطالعات گسترده ای در حوزه های بنیادین شیمی و فیزیک این مواد نوظهور انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به فرصت های ارزشمند پژوهش بر روی این مواد نوظهور به ویژه جنبه های مهندسی آن، گفت: از آنجا که ابعاد مهندسی این مواد، از جمله خواص مکانیکی، حرارتی و تریبولوژیکی هنوز به طور کامل مورد بررسی و شناخت قرار نگرفته است، این پژوهش به بررسی این خواص در کامپوزیت های تقویت شده با مکسین پرداخته است.

مسعود ملکی افزود: در این مطالعه که بخشی از پژوهش در حال انجام نویسندگان در این حوزه است، ابعاد مختلف این مواد از  جمله روش های ساخت، خواص و کاربردهای مختلف، پیشرفت های اخیر و نیز چالش های پیش رو در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان این که در این پژوهش نشان داده شده است که نانوذرات مکسین دارای شیمی بسیار غنی، خواص بسیار منحصربه فرد مکانیکی، تریبولوژیکی، الکتریکی، نوری، مغناطیسی و بیولوژیکی هستند، تصریح کرد: این مواد نوظهور می توانند در ساخت و توسعه مواد پیشرفته با کاربردهای چندگانه مورد استفاده قرار گیرند.

ملکی، استفاده در باتری های نسل جدید، سوپرخازن ها، عایق های الکترو مغناطیسی، مواد کامپوزیتی با استحکام بالا، کاربردهای محیط زیستی و نیز دیگر حوزه های مستعد همچون استفاده های درمانی در مداوای سرطان را از دیگر زمینه های مورد مطالعه و استفاده از نانوذرات مکسین عنوان کرد.

دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: با در نظر گرفتن خواص فلزی سرامیکی و نیز سطح اصلاح پذیر و آب دوست این نوع مواد، نانوکامپوزیت های تقویت شده با مکسین می توانند در طیف وسیعی از حوزه های کاربردی همچون کامپوزیت های زمینه پلیمری، سرامیکی و فلزی مورد استفاده قرارگیرند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، مقاله مشترک مسعود ملکی دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان و پرفسور راجندرسینج وارما از دانشگاه پالاکی جمهوری چک در نشریه معتبر بین المللی Advanced Materials از انتشارات وایلی با ضریب تاثیر ۲۷.۳۹۸ به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه صنعتي اصفهان دانشگاه صنعتی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد

دکتر حسن هاشمی پور متولد ۱۳۵۰ در رفسنجان است که مقطع کارشناسی در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را گذرانده است.

وی استاد تمام مهندسی شیمی بوده که دارای سابقه تدریس ۲۳ سال در دانشگاه های شهید باهنر کرمان و ولی عصر (عج) رفسنجان است.

حوزه تخصص وی سینتیک شیمیایی و جداسازی مواد در قالب پژوهش های تجربی و ریاضی با تاکید بر فناوری نانو است که نتایج این تحقیقات چاپ حدود ۱۰۰ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی، یک ثبت اختراع بین‌المللی، یک کتاب با ناشر بین‌المللی و دو کتاب با ناشر ملی است.

دکتر هاشمی پور در حوزه فناوری دارای یک شرکت دانش بنیان با تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است. 

وی دارای فعالیتهای اجرایی متعدد در سطح ملی و استانی است. همچنین در حوزه ارتباط با صنعت پروژه های صنعتی متعددی با صنایع مختلف دارد که نتایج عملی و کاربردی داشته است.

دستاورد مجموعه این فعالیت ها منجر به آن شد که در سال ۱۴۰۱ از سوی وزارت عتف، دانشمند برتر کشور در حوزه ارتباط با صنعت معرفی شود.

گفتنی است: طی مراسمی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور مسئولین کشوری در دانشگاه تهران از دکتر هاشمی پور به عنوان استاد نمونه کشوری تقدیر و تجلیل خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی