Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، روزنامه اعتماد در شماره امروز خود نوشت:  هیچ گاه سیاست خارجی تا این اندازه بر حکمرانی داخلی تاثیرگذار نبوده است. ترامپ سمبل یک دشمنی ایدئولوژیک با نظام و کشور ماست.  کسی که فاقد برنامه روشنی باشد، می‌تواند هر برنامه تند و هر دشمنی تیزی را اجرا کند. ممکن است او برنده قطعی رقابت ریاست‌جمهوری در امریکا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  برای ما چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

معنای مشخصش این است که همه دشمنی‌های قطب مقابل بر سر میز است و متاسفانه این دشمنی کوچک‌ترین وقعی به حقوق بین‌الملل، حقوق عرفی، مسائل حقوق بشر و بنیادهای اخلاقی جهان نخواهد گذاشت و هر ضعف بالقوه‌ای را نشانه خواهد گرفت. ترامپ یک فرد نیست. یک نیروی بالفعل در ستیز با تمام زیرساخت‌های اقتصادی-فرهنگی و تمدنی ماست.  به نظر می‌رسد که نوع حکمرانی فعلی ما به اندازه ضعف‌هایی که به آنها بی‌توجه بوده، آسیب رسان به جامعه ایرانی و نظام سیاسی شده است. 

ترامپیست‌ها هیچ مرز اخلاقی در نظام بین‌الملل نمی‌شناسند و در صورت پیروزی تمام ستیزه‌های دموکرات و جمهوری‌خواه علیه کشور ما بالفعل می‌شوند.  باید توجه کرد آسیب‌هایی که بخش عظیمی از مردم ما که توان‌یاب و آسیب‌پذیرند، در مواجهه با این سیاست‌های ستیزه‌جویانه احساس ناتوانی خواهند کرد.  لذا اگر نوع حکمرانی ما بر پاشنه قدیمی بچرخد، آسیب‌ها در صورت تجدید یک دوره دیگر ترامپ به شکلی فزاینده خواهد بود.  مساله سیاست خارجی ما نیست، چراکه با آن توانسته‌ایم اروپا و نهادهای بین‌المللی را همراه خود کنیم. برجام توانسته بود ما را از تهدید بین‌المللی دور و فروش نفت و تامین داخلی آسان سازد. 

مساله حکمرانی داخلی ماست که باید یک دوره گذار را به سرعت طی می‌کرد تا این همه آسیب و شکاف بین حکمرانی و ملت ایجاد نشود.  ضرورت پایان نوعی حکمرانی چه در سیاست و چه در اقتصاد و چه در توسعه به نگاه‌های حداقلی، بسته و خودبسنده و در حداقل مشارکت بود؛ امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.  حکمرانی منعطف می‌تواند در شرایط ستیزه خارجی، از سیاست داخلی، یک تداوم اجتماعی، اعتماد به داخل و مشارکت فعال بسازد.  حکمرانی غیرمنعطف داخلی شکننده در امواج ستیزه‌جویی ترامپ‌ها خواهد بود. 

به هر حال ترامپ در قامت یک دشمن بالفعل در صورت پیروزی تغییر نخواهد کرد. این ایران است که باید گارد بسته حکمرانی و نگاه مشارکت جو، منعطف و توان حداکثری و شکاف حداقلی را در پیش بگیرد تا در دوره پیش رو در اقتدار به پایان این جنگ در جریان برسد.

اگر هم ترامپ پیروز نشود که احتمال آن شاید کمتر باشد، ما در صحنه‌آرایی تازه‌ای با رهبران جدید کشور ستیزه‌جو گفت‌وگو از موضع توانایی را برقرار می‌سازیم. قطعا کشوری که در اقتدار بتواند سیاست داخلی را به مشارکت حداکثری برساند، نگرانی حداقلی در ستیزه‌جویی خارجی خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط نایب رییس مجلس: دشمن، دشمن است چه جو باشد چه دونالد مطهری: بایدن پیروز شود، احتمال روی کار آمدن تندروها در ایران کم می‌شود آیا ایرانی‌ها واقعا به ترامپ علاقه دارند؟ نتیجه وحشتناک تجمعات انتخاباتی ترامپ:30هزار مبتلا به کرونا و 700 جان باخته دلیل بی اعتمادی به نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا چیست؟

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا انتخابات آمریکا انتخابات 2020 نتیجه انتخابات آمریکا سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی، در توییتی نوشت:« با توجه به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، خوب است بدانیم که میانگین صادرات سال گذشته ۱۵ کشور اول آسیا (بدون چین) بالای ۵۰۰ میلیارد دلار بوده‌است. مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران، به رغم منابع عظیم و تمامی توانمندی‌ها، ۷۸ میلیارد دلار شد. کسب جایگاه قابل قبول تجاری در صحنه رقابت بین المللی، در گرو اصلاح شیوه حکمرانی و تلاش موثر و کارآمد برای رفع تحریم‌های تجاری و بانکی است.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900716

دیگر خبرها

  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه دهم اردیبهشت
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • چرا پسوند باشگاه استقلال را تغییر دادند؟
  • نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید