Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@13:26:52 GMT

پاییز کرمانشاه تماما جاذبه است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۴۴۱۳

پاییز کرمانشاه تماما جاذبه است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حمیدرضا کرمی رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه به جاذبه‌های گردشگری مهم کرمانشاه در فصل پاییز اشاره کرد و گفت : پاییز کرمانشاه به واسطه تعداد بالای درختان شهر در دو نقطه بسیار دیدنی است، یکی سراب قنبر در جنوب شهر با باغاتی که رودخانه‌ای از دل آن‌ها می‌گذرد و دیگری در شمال شهر و جاذبه‌هایی زیادی که در این بخش داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بلوار کم نظیر تاق بستان به طول بیش از سه کیلومتر گرفته تا محوطه تاریخی تاق بستان با درختان کهنسال و پارک‌های شرقی و غربی که مجموعه‌ای از جاذبه‌های پاییزی را شکل داده‌اند.

او گفت : باوجود اینکه چندسالی است که همانند تعداد دیگری از شهر‌های ایران، برگ‌های پاییزی خیابان‌های کرمانشاه جمع آوری نمی‌شود، اما متاسفانه نتوانسته ایم از این همه زیبایی در بعد تبلیغات گردشگری برای شهرمان کاری کنیم. تمام کاری که در این مدت انجام می‌شود منحصر به این شده که تعدادی از عکاسان، عکس‌هایی را از این زیبایی‌ها می‌گیرند و در پیج‌های شخصی خود در فضای مجازی منتشر می‌کنند، درحالی که باید پا را فراتر از این کار‌ها بگذاریم.

این فعال گردشگری کرمانشاه افزود: برگزاری فستیوال و نمایشگاه‌های عکاسی همزمان با برگ‌ریزان پاییزی در فضای بازی همچون بلوار تاق بستان می‌تواند تا حدودی به معرفی گردشگری پاییزی کرمانشاه کمک کند، همان کاری که امسال هم شهرداری آن را در دستور کار قرار داده است.

او افزود: همچنین باید این زیبایی‌ها را از طریق وب سایت‌های تخصصی چند زبانه گردشگری که هم اکنون فاقد چنین ظرفیتی در استان هستیم، نشان دهیم.

کرمی ادامه داد: البته زیبایی‌های پاییز فقط در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر کرمانشاه جلوه گری نمی‌کند، در خیلی از شهر‌های استان هم پاییز ردای پادشاهی‌اش را همه جا پهن می‌کند و چشم‌ها خیره‌اش می‌شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه به زیبایی‌های پاییزی شهرستان‌های کرمانشاه اشاره‌ای کرد و گفت: شاید خیلی از گردشگران علاقمند به پاییز ندانند که در استان کرمانشاه دو باغ شهر داریم، یکی شهر هرسین با درختان چنار و میوه در سراب معروفش و دیگری صحنه و جاذبه کم نظیر سراب دربندش و باغ‌هایی که در دل این شهر هستند. در منطقه اورامانات هم درختان گردو و انار در این فصل از سال طبیعت چندرنگی را به نمایش می‌گذارند. همچنین در منطقه جلالوند و عثمانوند نیز درختان پرانبوه بلوط در برگ ریزان پاییزی شکوه خاصی را به این منطقه می‌بخشند.

کرمی ادامه داد: با وجود همه این ظرفیت‌ها باید برگزاری تور‌های عکاسی و گردشگری را بیشتر از قبل مورد توجه قرار دهیم.

این فعال گردشگری خواستار راه اندازی یک پیاده راه استاندارد برای عکاسی و گردشگری پاییزی در شهر‌های پر ظرفیت و بویژه در بلوار تاق بستان کرمانشاه شد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی آثار تاریخی آثار باستانی زیبایی ها تاق بستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت

ایسنا/همدان دختر مرحوم دکتر سیدمرتضی هزاوه‌ای با تأکید بر اینکه پدرم گوش شنوای همه بود، گفت: مرحوم هزاوه‌ای تعامل با جوانان را خوب بلد بود به طوری‌که گوش شنوای همه بود و بسیاری از جوانان با او مشورت و درددل می‌کردند.

محیا سادات هزاوه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رفاقت خود با پدرش اظهار کرد: بُعد رفاقت ما بیشتر از رابطه پدر و دختری بود به گونه‌ای‌که جزئیات اتفاقات روزمره را برای هم تعریف می‌کردیم.

وی با تأکید بر اینکه در محیط خانواده حضور پدرم پر از عشق و زندگی بود، خاطرنشان کرد: حتی دوران بیماری هم نتوانست انرژی و ابراز احساسات پدرم را بگیرد و با تمام نواتوانی باز هم محبت و عشق خود را نشان می‌داد.

هزاوه‌ای با اشاره به دلنوشته پدرش افزود: زمانی‌که کنکور داشتم پدرم برایم دلنوشته‌ای نوشته بود که آن را با آیه‌ای از قرآن شروع کرده بود «عذرخواهی می‌کنم که به علت مشغله جز دعا توشه‌ای برایت ندارم. تو فراتر از آنی که من می‌خواهم و درست آنی که خدا می‌خواهد.» و تعابیر عاطفی بسیار قوی در نوشته‌هایش بکار برده بود.

وی با بیان اینکه مرحوم هزاوه‌ای جاذبه‌ای برای نسل جوان داشت، تصریح کرد: رابطه بین پدرم و جوانان اقوام و دانشجویانش بسیار زیاد بود و برخی از جوانان فامیل که با پدر و مادر خود راحت نبودند، از طریق پدرم مسائل و خواسته‌های خود را با خانواده‌هایشان مطرح می‌کردند.

دختر مرحوم هزاوه‌ای تاب‌آوری و انعطاف‌پذیری در مقابل نظرات مخالف را یکی از ویژگی‌های ممتاز پدر دانست و یادآور شد: پدر حتی اگر در زمینه‌ای صاحب‌نظر بود در جمعی که مخالف نظرش بود، برآشفته نمی‌شد و با آرامش و صبوری صحبت می‌کرد ضمن اینکه نظرات مخالف رابطه‌اش را تحت‌تأثیر قرار نمی‌داد.

وی با بیان اینکه همیشه پدر به بنده مشورت می‌داد و در بحث ازدواج نخستین مشاورم او بود، اظهار کرد: پدر همیشه در امر ازدواج بنده سختگیری داشت اما در موردی که یکی از همکارانش معرفی کرده بود، سختگیری نکرد، انگار به او الهام شده بود.

هزاوه‌ای با اشاره به اینکه دو ماه بعد از عقدم پدر از دنیا رفت، ادامه داد: پدر در مسائل مادی و مهریه صحبت نکرد و فقط یک جمله به همسرم گفت و آن این بود «دخترم امانت حضرت زهراست، اگر امانتدار خوبی هستی، بسم‌الله».

وی با تأکید بر اینکه پدر بدون حساب و کتاب و بدون توقع به دیگران کمک می‌کرد، یادآور شد: پدر هیچ انتظاری از طرف مقابل نداشت و همیشه بدون انتظار به دیگران کمک می‌کرد و همواره به دنبال این بود که به انحاء مختلف دل دیگران را به دست بیاورد.

دختر مرحوم هزاوه‌ای با بیان اینکه پدرم مشمول لطف الهی بوده و هست، گفت: پدرم همیشه خیرخواه مردم بود و به همین علت مشمول لطف الهی بوده و هست. همیشه اگر کسی نیاز به کمک داشت هر کمکی که از دستش برمی‌آمد دریغ نمی‌کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدمرتضی هزاوه‌ای، عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی و یکی از پژوهشگران و اساتید مطرح دانشگاه بوعلی‌سینا در سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی و روحانی در شهر همدان متولد شد. او پس از سال‌ها تدریس در دانشگاه بوعلی‌سینا در سال ۹۲ با بیماری مواجه شد و در اردیبهشت سال ۹۹ به علت بیماری درگذشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور