Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ۹ آبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و ۱۸۹ هزار نفر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شدند.

پذیرفته شدگان برای اطلاع از نحوه ثبت نام، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت نام می توانند از امروز، چهارشنبه ۱۴ آبان به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم ‌اقدام به موقع پذیرفته شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی آن‌ها از تحصیل تلقی خواهد شد.

متقاضیانی که هم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد قرار گرفته باشند فقط می‌توانند در یک رشته ثبت‌نام کنند و مجاز به ثبت نام در دو رشته و دانشگاه نیستند.

 آن‌ دسته از متقاضیانی که در مرحله اعلام نتایج رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (در تاریخ ۹۹/۰۷/۲۴) در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند و هم اکنون نیز در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون قرار دارند، باید از دو رشته قبولی اعلام شده یکی را به دلخواه انتخاب و در آن رشته ثبت‌نام و به تحصیل بپردازند و ثبت‌نام در یک رشته تحصیلی به منزله انصراف از رشته دیگر تلقی خواهد شد.

متقاضیانی که در ردیف قبول شدگان نهایی مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی (رشته‌های بدون آزمون) قرار گرفته‌اند، چنانچه در ردیف قبول شدگان رشته‌های با آزمون نیز هستند، و تمایل به تحصیل در رشته‌های با آزمون را دارند، تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف به همکاری با داوطلب و عودت مدارک و شهریه اخذ شده برای ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون هستند.

با توجه به برگزاری امتحانات جبرانی دوره پیش‌دانشگاهی (برای نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا پایه دوازدهم (برای نظام آموزشی ۳-۳-۶) در شهریور، در صورتیکه پذیرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام موفق به ارائه گواهی پیش‌دانشگاهی و یا گواهی پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه (نظام آموزشی ۳-۳-۶) نشوند،  لازم است تعهدی مبنی بر ارائه گواهی فراغت از تحصیل تا تاریخ ۹۹/۰۷/۳۰ در دانشگاه محل قبولی دهند، زیرا در صورت عدم ارائه گواهی مذکور تا تاریخ ۹۹/۰۷/۳۰ قبولی آنان لغو می‌شود.

بیشتر بخوانید

نتایج کنکور سراسری اعلام شد ۱۸۹ هزار نفر در کنکور سراسری قبول شدند/ ۵۳.۶ درصد قبول شدگان زن هستند تاریخ برگزاری کنکورهای ۱۴۰۰ اعلام شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شدگان کنکور سراسری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عموعابدینی صبح دوشنبه در سومین جلسه کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: این رویداد بین المللی با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و … عصر امروز در اصفهان برگزار می‌شود.

وی در این نشست هدف از این طرح را ساماندهی رشته‌های تحصیلی به ویژه در مقطع کارشناسی عنوان کرد و گفت؛ پیاده سازی استانی آمایش عالی و مدیریت طرح تحول استان اصفهان ضروری است.

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: کارگروه استاتی در هر استان تشکیل و موارد مرتبط با تکالیف مقرر در بند آمایش آموزش عالی در سطح استان را بررسی، تدوین و به شورای گسترش آموزش عالی پیشنهاد می‌دهد.

وی تصریح کرد: آموزش عالی در سطح استان با هدف رعایت اصل عدالت آموزشی و توجه به نقاط محروم و مرزی الزامی است.

تکمیل می شود…

کد خبر 6097990

دیگر خبرها

  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری