Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان امام‌جمعه خرم‌دره گفت: محدودیت‌های کرونایی بدون پیوست فرهنگی و اقتصادی پاسخ‌گو نیست.

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش موثر نماز جمعه در جامعه، اظهار کرد: نماز جمعه یکی از ارکان مهم مبارزه با کرونا به حساب می‌آید که به اشتباه در حاشیه مانده‌ است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی یکی از موانع اصلی استفاده از ماسک است، ادامه داد: یکی از مصادیق مهم مواسات مومنانه که جامعه به آن نیاز دارد، اهدای ماسک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با تاکید بر اینکه محدودیت‌های کرونایی بدون پیوست فرهنگی و اقتصادی پاسخ‌گو نیست، بیان کرد: در کنار فرهنگ‌سازی برای استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به معیشت مردم نیز توجه جدی شود.

زاهدی‌پور با اشاره به برگزاری جلسه گروه‌های جهادی که برای هماهنگی مجدد برنامه‌های رزمایش مواسات مومنانه در لبیک به ندای به رهبری تشکیل شد، تصریح کرد: شرایط بد اقتصادی از سویی و بیماری کرونا از سوی دیگر زندگی را برای اقشار کم‌درآمد در جامعه بسیار سخت و نفس‌گیر کرده است، لذا خیرین جامعه باید با درک درست از وضع فعلی جامعه به کمک نیازمندان بیایند.

امام جمعه خرم‌دره با تحلیل از اوضاع کرونایی و اقتصادی جامعه، اضافه کرد: استفاده از ماسک یک کنش اجتماعی است که مبتنی بر مبانی فرهنگی اقتصادی شکل می‌گیرد؛ بنابراین صرف محکوم کردن استفاده نکردن از ماسک تاثیر چندانی در حل مشکل نخواهد داشت، بلکه فرهنگ‌سازی از سویی و کمک به خانواده‌های نیازمند از سوی دیگر تا حدی می‌تواند این مشکل را حل کند.

این مسئول با بیان این مطلب که با قطع زنجیره‌های ارتباطی جامعه نمی‌توان کار فرهنگی عمیق انجام داد، افزود: فرهنگ ایران فرهنگ دینی بوده و عامل اصلی موفقیت در برابر کرونا نیز همین فرهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: مساجد نمازهای جمعه و جماعات رکن مهم فرهنگ دینی هستند و بازگشایی و برگزاری محدود نمازهای جمعه با رعایت کامل قواعد بهداشتی می‌تواند نقش تاثیرگذاری در کنترل بیماری کرونا داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پلیس از تهرانی‌ ها؛ وارد این اتوبان نشوید

تین نیوز

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داد.

سرهنگ فیروز کشیر درباره محدودیت ایجاد شده در این بزرگراه گفت: از بامداد امروز، شاهد بارش های شدیدی و در پی آن ایجاد گل و لای و ریزش رسوبات در بزرگراه شهید خرازی محدوده بعد از خیابان اردستانی هستیم.

وی افزود:از شهروندان درخواست می کنیم از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و وارد این اتوبان نشوند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: عوامل پلیس راهور در محل حضور دارند تا محدودیت ایجاد شده را مدیریت کنند. همچنین عوامل شهرداری برای رفع این موانع پای کار هستند.

به گفته کشیر، زمان پایان این محدودیت تردد، اطلاع رسانی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ ها؛ وارد این اتوبان نشوید
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به آمادگی کامل برسیم
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری