Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@09:26:32 GMT

ولیمه‌ای به قیمت جان

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۴۸۹۵

ولیمه‌ای به قیمت جان

به گزارش ایرنا پزشکان و ستاد مدیریت کرونا بارها هشدار داده اند که مردم از حضور در تجمع و مراسم شادی و عزاداری پرهیز کنند تا موج سوم کرونا قدری کنترل شود و کادر درمان که این روزها خسته از موج های پی در پی کرونا شده و هشت ماه مداوم بدون کمترین استراحتی در حال خدمت به بیماران هستند، بتوانند قدری نفس تازه کنند اما باز هم شاهد بی تفاوتی عده ای هستیم و بیشترین قربانیان کرونا در همین مراسم عروسی انتخاب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که اوضاع هرروز وخیم تر می شود و مردم بیشتری جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می دهند، عده ای در حال برگزاری مراسم عروسی خود هستند، شاید برای شما هم پیش آمده باشد در حال عبور از خیابان های شهر با ماشین های عروسی مواجه شدید که در مقابل گلفروشی ها در حال تزیین و گلکاری هستند، یا عبور کارناوال های شادی آنها را در خیابان مشاهده کرده باشید.

متاسفانه این زوج های جوان انگشت شمار با تحمیل بر اقوام و دوستان برای حضور در مراسم عروسی، سلامت آنها را بازیچه یک روز شادی می کنند. 

به گواه رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله در یک عروسی پر ازدحام شهرستان حدود ۱۵۰ نفر از مردم به ویروس کرونا مبتلا شده اند و این زنگ خطر جدی برای سلامت مردمی است که مجبور به حضور در مراسم شادی زوجی سهل انگار و بی مبالات می شوند.

سلسله همچون سایر شهرهای لرستان این روزها در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارد اما روزانه با برگزاری مراسم عروسی در این شهرستان مواجه هستیم و به رغم هشدارهای مسئولان و اعلام ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و عزاداری، کماکان بساط ولیمه های هولناک و به قیمت جان در این شهرستان برپاست.

به دلیل پایبندی مردم سلسله به رسم و رسوم و بافت قومی و طایفه ای آن، مراسم عروسی با حضور تمامی اقوام و آشنایان و بسیار پررنگ و پرازدحام برگزار می شود و به جرات می توان گفت که حداقل بیش از ۵۰۰ نفر و بلکه بیشتر در این مجالس حضور پیدا می کنند که این مسئله ای بسیار حساس و خطرناک است.

مردم، تعیین کننده پایان کرونا 

رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله گفت: تعداد مبتلایان به کرونا افزایش و تمامی ظرفیت بیمارستان شهرستان به این بیماران اختصاص یافته است که مادامی به این باور نرسیم مردم تعیین کننده قطع زنجیره انتقال این ویروس هستند، همچنان شاهد افزایش آمار مبتلایان و فوتی ها خواهیم بود.

حمزه حسنی با اشاره به وضعیت فوق قرمز شهرستان درخصوص کرونا اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی های ناشی از آن افزایش یافته است و اگر پروتکل های بهداشتی از سوی مردم رعایت نشود به سمت بحران پیش می رویم.

وی با اشاره به خستگی بیش از حد کادر درمان و کوشش هشت ماهه آنها در ارائه خدمت به مبتلایان عنوان کرد: انتظار داریم مردم همراهی و همدلی بیشتری داشته و کمک حال نیروهای خسته شبکه بهداشت و کادر درمان باشند.

وی ادامه داد: بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ قرار دارد و اگر مردم می خواهند این بیماری کنترل شود باید تمام توصیه های بهداشتی را به طور جدی و دقیق رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله گفت: بارها به مردم هشدار داده ایم که در تجمعاتی همچون مراسم عروسی و ختم شرکت نکنند اما باز هم مشاهده می شود که همچنان نسبت به حضور در این مجالس اصرار دارند.

بازداشت مدیر یک باغ تالار در سلسله 

سرپرست فرمانداری سلسله نیز گفت: مدیر یک باغ تالار در منطقه "کهمان" که بدون توجه به مصوبات ستاد مدیریت کرونا، اقدام به بزگزاری مراسم عروسی کرده بود با حکم قضایی بازداشت شد.

افشین ترکارانی با اشاره به انجام اقدامات لازم جهت برخورد با داماد این مراسم افزود: بارها در رسانه ها و فضای مجازی متذکر شده ایم که به دلیل وضعیت قرمز شهرستان و ابتلای شمار زیادی از شهروندان باید مراسم شادی و عزاداری تا اطلاع ثانوی تعطیل شود اما برخی این مقررات را نادیده گرفته و باعث تضییع حقوق شهروندی می شوند.

وی تصریح کرد:‌ سلامت مردم خط قرمز ما است  و طبق مکاتبات صورت گرفته با دادستان شهرستان علیه دامادها و برگزار کنندگان مراسم، اقدام قانونی خواهد شد.

برخورد قضایی با تهدیدکنندگان سلامت عمومی

دادستان عمومی و انقلاب سلسله نیز با اشاره به اهمیت موضوع و لزوم حفظ سلامت شهروندان اظهار داشت: هشدارهای لازم درخصوص خطرناک بودن برگزاری مراسم عروسی و احتمال ابتلای دسته جمعی شمار زیادی از شهروندان به ویروس کرونا، بارها از طریق رسانه ها و فضای مجازی داده شده است اما برخی به این هشدارها توجهی ندارند.

محسن همتی افزود: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان از نظر شیوع کرونا و حساسیت موضوع، با متخلفین و تهدیدکنندگان بهداشت و سلامت عمومی برخورد قضایی می شود.

وی با اشاره به بازداشت برگزارکنندگان مراسم عروسی عنوان کرد: برای مدیر تالارهای میزبان مراسم و دامادها نیز پرونده قضایی تشکیل و در کوتاهترین زمان به آن رسیدگی می شود. 

تا دهم آبان۴۱ هزار و ۹۷۵ مورد مثبت کرونا در لرستان شناسایی شده که از این تعداد ۸۳۴ نفر جان باخته اند و با توجه به وضعیت قرمز استان و فوق حاد برخی شهرها تمامی محدودیت های کرونایی استان تا ۱۶ آبان تمدید شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ازدواج ساده لرستان سلسله پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ازدواج ساده لرستان سلسله ویروس کرونا ازدواج ساده لرستان سلسله اخبار کنکور برگزاری مراسم عروسی بهداشت و درمان شبکه بهداشت وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی و معلمان بسیجی شهرستان صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا جلالی امام جمعه صومعه سرا در مراسم تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی و معلمان بسیجی این شهرستان به مناسبت هفته سیاسی و عقیدتی سپاه و بسیج و روز معلم، گفت: معلمان باید با تأسی از ائمه اطهار علیهم السلام و علمای دینی در ترویج جایگاه متعالی ولایت و امامت ، فرهنگ و تفکر بسیجی و عفاف و حجاب کوشا باشند.

در این مراسم از ۴۲ نفر از مربیان عقیدتی و سیاسی و معلمان بسیجی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • طعنه سنگین هاشمی طبا به رئیسی و کابینه اش: دائما برای هم نوشابه باز می کنید، فکر می کنید روز عروسی تان است /مغرور به «روز عروسی» نباشید!
  • واژگونی مرگبار خودرو در گردنه اسپژ شهرستان سلسله
  • دستگیری قاتل مست دو زن در عروسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی و معلمان بسیجی شهرستان صومعه سرا
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • ماجرای تلخ عروسی‌هایی که تبدیل به عزا می‌شوند
  • دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی | ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند
  • انتقادات پهلوی به قاجاریان به‌خاطر امتیازدادن به بیگانگان!
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟