Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بزرگترین عملیات مصادره و تخریب را در منطقه الاغوار در اراضی فلسطینی آغاز کرده است و این اقدام نقض جدیدی از قانون بین‌المللی است.

او گفت: مقامات رژیم اشغالگر عصر روز سه‌شنبه «حمصه البقیعه» در شهر طوباس را به صورت کامل تخریب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتیه با محکوم کردن این اقدام افزود: در این عملیات ۷۰ ساختمان به صورت کامل ویران شد و ۸۰ شهروند بدون سرپناه آواره شدند.

او این اقدام صهیونیست‎‌ها را بزرگترین عملیات تخریب علیه اهالی ثابت‌قدم الاغوار عنوان کرد و افزود: این اقدام نقض جدید اسرائیل و زیرپا گذاشتن قانون بین‌المللی به شمار می‌رود و چالشی جدید و اضافی برای ما و جامعه جهانی است. این کار تخریبی هدفمند برای ممانعت از تشکیل دولت فلسطینی مستقل بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس است.

نخست وزیر فلسطین در صفحه فیسبوک خود از شرکای بین‌المللی خواست در این مسئله ورود کرده و مانع از آوارگی اهالی الاغوار شوند و از مردم فلسطین در مقابل نقض حقوق‌های مستمر حمایت کنند.

قاسم عواد، مدیرکل بررسی قانون‌شکنی‌های رژیم صهیونیستی در مرکز «مقاومت در برابر شهرک‌سازی» پیشتر گفت که مسئولان رژیم صهیونیستی وسیع‌ترین عملیات مصادره اراضی فلسطینی در منطقه الاغوار را آغاز کردند. این مسئولان دستور اعلام ۱۱ هزار دونوم (هر دونوم هزار متر مربع است) از اراضی منطقه الاغوار و اریحا را به بهانه حفظ منابع طبیعی صادر کرده‌اند. این بزرگترین عملیات مصادره اراضی فلسطین در بیش از ۲۰ سال گذشته است.

مساحت الاغوار به ۱.۶ میلیون دونوم می‌رسد که ۱۳ هزار شهرک‌نشین صهیونیست در ۳۸ شهرک و ۶۵ هزار فلسطینی در ۳۴ متجمع ساکن هستند.

این درحالی است که امارات توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا می‌کرد مدعی بود این توافق موجب تعلیق الحاق اراضی فلسطینی می‌شود، اما اقدامات اخیر این رژیم در اراضی فلسطینی مغایر با این ادعاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تخریب خانه ها تحولات فلسطین رژیم صهیونیستی الاغوار فلسطین رژیم صهیونیستی اراضی فلسطینی اراضی فلسطین بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود

وزیر خارجه چین با تاکید بر اینکه توقف جنگ غزه اکنون در راس اولویت‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد که صلح منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، «وانگ یی» وزیر خارجه چین روز پنجشنبه و در اظهاراتی گفت: جنگ غزه از خطوط قرمز تمدن جدید عبور کرد و جامعه بین‌المللی باید تحرکات فوری اتخاذ کند. ظلم تاریخی که ملت فلسطین از آن رنج می‌برد باید درست شود و این راه‌حل ریشه‌ای برای درگیری است.

وی در گفت‌وگو با الجزیره خاطرنشان کرد: اکنون تحقق آتش‌بس و توقف جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن در راس اولویت‌ها قرار دارد. به همراه جامعه بین‌المللی برای ایجاد آتش‌بس و رسیدن کمک‌ها به غزه تلاش خواهیم کرد. ما مخالف هرگونه کوچ اجباری و یا مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین در غزه هستیم.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: نباید اجازه داد که درگیری‌های غزه گسترش پیدا کند تا اوضاع منطقه از کنترل خارج نشود.ایجاد صلح در منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین و حل نگرانی‌های امنیتی تمام طرف‌ها محقق خواهد شد. دلیل اصلی افزایش تنش‌ها در دریای سرخ جنگ غزه است.

وانگ یی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: از برگزاری کنفرانس صلح برای بحران اوکراین و بررسی منصفانه تمام طرح‌های صلح استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: برخی کشورها دعوت به ایجاد ثبات در تنگه تایوان می کنند اما به‌طور همزمان از جدایی‌طلب‌ها حمایت می‌کنند که این امر اوضاع را بحرانی می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • هاکان فیدان: ترکیه آماده است بین اسرائیل و فلسطین به عنوان ضامن عمل کند
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • وعده صادق قدرت اشغالگران قدس را به زیر کشید
  • دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده است
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود