Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: شرایط برای محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سخت شده است. دو پرونده قضایی علیه وی در آمریکا به جریان افتاده است.

بر اساس این گزارش، پرونده نخست متعلق به سعد الجبری یکی از افسران امنیتی سابق سعودی علیه بن سلمان و تلاش وی برای ترور الجبری است.

الجبری که در حال حاضر در کانادا اقامت دارد، چندی قبل اعلام کرده بود که بن سلمان یک تیم ترور علیه وی به آمریکا اعزام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرونده بعدی نیز متعلق به صدور دستور ترور جمال خاشقجی منتقد نظام سعودی توسط بن سلمان در استانبول است.

تحلیلگران معتقدند که این پرونده در حالی علیه بن سلمان در آمریکا باز شده است که ولی عهد عربستان نسبت به شکست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات واهمه دارد چرا که ترامپ حامی اصلی ولی عهد عربستان به شمار می‌رود.

پیش از این نهادهای حقوقی بین‌المللی نسبت به اقدامات بن سلمان علیه حقوق بشر و ترور فعالان معارض و هم چنین تداوم تجاوز ریاض علیه یمن انتقادات گسترده‌ای را مطرح کرده بودند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محمد بن سلمان عربستان آمریکا خاشقجی کاخ سفید بن سلمان پرونده های قضایی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی توهین به شأن و جایگاه معلم و امر تعلیم و تربیت در یکی از سکانس‌های  سریال «افعی تهران» برای عوامل ساخت آن پرونده قضایی تشکیل شد.  

در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس‌های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلام‌عباس ترکی؛ معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه‌ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال "افعی تهران"، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید
  • به دانشجویان خیانت شد/ اعتراضات صلح‌آمیز را با باتوم سرکوب کردند
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین
  • کاخ سفید: نگران حمله احتمالی اسرائیل به رفح هستیم
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم