Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:04:06 GMT

۶۰ هزار راس احشام قاچاق در آذربایجان غربی کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۵۱۳۰

۶۰ هزار راس احشام قاچاق در آذربایجان غربی کشف شد

سرهنگ بهمن رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش بی سابقه و ۸۷۶ درصدی قاچاق احشام در استان افزود: از ابتدای سال جاری ۲۵ هزار رأس احشام قاچاق توسط مرزبانی، نزدیک ۵ هزار رأس توسط پلیس امنیت اقتصادی و ۳۰ هزار رأس نیز توسط سپاه در استان شناسایی و کشف شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان متأسفانه شاهد روزانه حجم بالای قاچاق در بخش‌های مختلف است، ادامه داد: بالا بودن قیمت گوشت در کشورهای همسایه یکی از انگیزه‌های افزایش قاچاق دام در استان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی با بیان اینکه پلاک کوبی دام‌ها یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از قاچاق احشام است، گفت: جابجایی احشام بدون پلاک کوبی و مجوز از دامپزشکی استان در جاده‌های استان قاچاق تلقی می‌شود و باید افرادی که قصد جابجایی احشام از جاده‌های استان را دارند به این موارد حتماً توجه ویژه ای داشته باشند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی یادآور شد: در کنار پلاک کوبی و اخذ مجوز از دامپزشکی برای جابجایی احشام در جاده‌های استان خودروی مورد نظر برای جابجایی احشام نیز باید مجوز لازم را از نهادهای ذیربط اخذ کند.

رستمی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی ۲۵ مرداد ماه سال جاری در آذربایجان غربی ایجاد و دایر شده است، گفت: هدف از تشکیل پلیس امنیت اقتصادی تأمین شرایط مساعد تجارت، سرمایه گذاری، تولید، توزیع و اشتغال از طریق کاهش خطرات مالی ایجاد امنیت و مقابله با جریان‌های فساد و جرایم اقتصادی و فساد اداری است.

آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های مرزی کشور است که سالانه صدها میلیارد ریال اقلام قاچاق در آن کشف می‌شود و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است.

این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

کد خبر 5063385

منبع: مهر

کلیدواژه: بهمن رستمی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی قاچاق دام ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز توهین به پیامبر آمار کرونا یوم الله 13 آبان هفته وحدت بوشهر کرمانشاه گرگان محدودیت های کرونایی پدافند غیرعامل ستاد ملی مقابله با کرونا ایلام پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه بازدید‌های میدانی خود از واحد‌های تولیدی، امروز با همراهی جمعی از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر بازدید کرده و از نزدیک پیگیر رفع مسائل و مشکلات تکمیل و توسعه این طرح‌ها شد.

جواد کرمی در حاشیه این بازدید‌ها در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای تحقق شعار سال و حسب تاکیدات مقام عالی استان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی و حل و فصل آنها، امروز از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر جهت اجرای طرح توسعه واحد بازدید کرده و برای حل مشکلات مربوطه با ارائه راهکار، تصمیماتی اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط جهت اقدام ابلاغ شد.

دیگر خبرها

  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی