Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکلات حتی در بهترین و موفق ترین خانواده ها بروز کرده و رفتارهای چالش برانگیز، ناامید کننده و گاه دردناکی را در بین اعضا ایجاد می‌ نمایند. از عصبانیت های اندک گرفته تا قهرهای طولانی مدت، از مشاجرات گرفته تا احساس گناهی که گاه دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد. مشکلات اقتصادی شاید مهمترین چالش این روزهای خانواده ها در کشور عزیزمان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدشانسی دیگر شیوع ویروس منحوس کرونا است که بغیر از آسیب های اقتصادی، موجب مرگ عزیزان، ناراحتی و گاه افسردگی های شدید به دلیل قرنطینه های طولانی و محدودیت روابط شده است.

تداوم چنین شرایطی می تواند به مشکلات فردی و روابط خانوادگی افراد بیافزاید و آن ها را  در شرایط بدی قرار دهد. در چنین وضعی نباید تنها به دانسته های خود اکتفا کرد و می بایست با متخصصین امر طرح موضوع کرد. استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی کمک می کند تا حتی افرادی که از خراش های عمیق روحی نیز رنج می برند، بتوانند امید به زندگی بالایی به دست آورند و از لحظه لحظه زندگی لذت ببرند.

چرا افراد با اعتماد به نفس موفق هستند؟

زندگی شاد و موفق آرزوی تمامی افراد است اگرچه هیاهو و مشکلات همیشگی زندگی امروز بشر شرایطی را به وجود آورده است تا کمتر کسی بدون دغدغه به راه خود ادامه دهد و اما اعتماد به نفس همان سلاح قدرتمندی است که کمک می کند تا به راحتی از دام و تله های مشکلات دور بمانیم و دیگر شاهد کابوس در بیداری خود نباشیم نبود.

موفقیت ارمغان اعتماد به نفس است به راحتی با این چاشنی می توان از تلخی حوادث کم کرد.

دریافت مشاوره روانشناسی در یک کلینیک روانشناسی کمک می کند تا تمامی افراد بتوانند از دام انفعال و حسرت ها رها شوند و در واقعیت به رویاهای خود جامعه عمل بپوشانند.

آموزش اصولی و داشتن انگیزه می تواند به زندگی آدمی نور دوباره ای بیاندازد و او را از اتفاقات به ظاهر ساده ای همچون روزمرگی نجات دهد.

منظور از مشاوره روانشناسی چیست؟

 مشاوره روانشناسی یک خدمت ارزنده برای عموم بوده تا تمامی افراد بتوانند زندگی بهتری تجربه کنند. این متد بر بهبود عملکرد در تمامی سنین از زندگی شخصی و حتی شغلی متمرکز است.

در واقع مشاوره روانشناسی به نگرانی های عاطفی، اجتماعی، شغلی و مشکلات جسمی افراد می پردازد که ممکن است در مراحل مختلف زندگی نمایان شوند همچون:

نگرانی های شغلی و مشکلات محل کار ‐ از جمله دوران بازنشستگی. مشکلات روابط‐ از جمله مشکلات زناشویی و خانوادگی تحصیلی- نقص در یادگیری مهارت کمبود اعتماد به نفس و شخصیت-مدیریت استرس و کنار آمدن با رویدادهای منفی زندگی آموزش مقابله و سازگاری با ناتوانی های جسمی، بیماری و...   مشکلات مداوم در مراودات ارتباطی و ... چرا مشاوره روانشناسی مفید است؟

مشاوره راهی است امتحان شده با مزایا شگرف برای کمک به افراد تا بتوانند جسارت حل مشکلات عاطفی، اجتماعی، شخصی یا بین فردی را به دست آورند.

در مشاوره روانشناسی فقط یک راهکار دریافت نمی کنید بلکه طی جلسات مداوم راهنمایی می شوید تا از دیدگاه علمی و درست به مشکلات نگاه کنید.

مشاور برای درک شرایط ابعاد مختلفی از عارضه را نشان می دهد در حقیقت او به شما کمک می کند نقاط قوت و ضعف خود را بدون مقاومت ببینید و بپذیرید.

مشاوره شامل اکتشاف دنیای درونی است تا علاوه بر دریافت حمایت بتوانید عینی آنها را درک کنید. مشاور راهکارهایی برای مدیریت و تغییر الگوهای ناراحت کننده افکار، احساسات و رفتار پیشنهاد می دهد. صحبت با کسی که برای شنیدن آموزش دیده است می تواند به کاهش درد و رنج کمک کند تا رضایت بیشتری از لحظات زندگی داشته باشید.

خوشبختانه در کشورمان مشاوران حاذق و توانمند بسیاری در حال فعالیتند که نه تنها کوله باری از تجربه کاری موفق را به دوش می کشند بلکه با رفتار کاری حرفه ای محیطی فراهم می کنند تا افراد بدون ترس از قضاوت بتوانند مسائل خود را بیان کنند.

مشکلات تمام ناشدنی زندگی مدرن

 بسیاری همواره در زندگی درجا می زنند و نالانند چرا هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود. بجای اینکه حال دل خود را گره بزنید به اعمال و گفتار دیگران، هنر شاد زیستن را یاد بگیرید.

از رایج ترین مسائلی که در مشاوره روانشناسی مطرح می شود علاوه بر تفاوت های فرهنگی، اختلافات خانوادگی و درگیری، خشونت، استرس مالی، جدایی و طلاق، بیماری و ناتوانی یکی از اعضاست اما بسیاری تمایلی برای حل آنها ندارند.

نقش مشاوره روانشناسی در حل تعارض های مرتبط با تربیت فرزندان

تربیت فرزندان اگرچه با هدف پیشرفت بیشتر در زندگی صورت می گیرد اما نباید از جنبه های غیر مادی آن نیز غافل شد. اگر نتوان شخصیت کودکان را بدرستی پرورش داد نه تنها شاهد پیشرفت آنان در زندگی نخواهیم بود بلکه آینده ناظر مشکلات روحی و روانی اون نیز باید باشیم. با بزرگ تر شدن کودکان و ورود به برهه حساس بلوغ و نوجوانی، کشمش ها و درگیری ها ممکن است به اوج خود برسند.

برای حفظ سلامت روان آنان می بایست مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان را با متخصصین این حوزه در میان گذاشت. برای مشاهده لیست روانشناس کودک در تهران وارد سایت جامعه سلامت شوید و مشاوره مورد نظر خود را بیابید.

فراموش نکنید مشکلات بسیارند و اگر نتوان آن ها را رفع و رجوع کرد تیشه به عواطف انسانی می زنند و افراد را خسته از این همه درگیری با هیولایی بنام کمبود اعتماد به نفس تنها می گذارند.

مقاومت برای مراجعه به مراکز مشاوره روانشناسی

مشکلات افراد متفاوتند اما اولین فاز در بین همه مشترک است و آن انکار مشکل است. در چنین حالتی معمولا افراد از مراجعه به مشاور سر باز می زنند. از طرفی بسیاری مراجعه به مراکز مشاوره را مترادف با پذیرش برچسب «بیمار روانی» می دانند که این اشتباهی است بزرگ که نیاز به فرهنگ سازی در جامعه دارد. 

بطور مثال ممکن است بسیاری از خانواده ها در حل مشکلاتی که با نوجوانان خود دارند دچار است استیصال شوند و به هر راه و مسیری که بروند شاهد بن بست های جدی باشند. یا همینطور مشکلاتی که ممکن است زوجین در طول زندگی مشترک خود با آن مواجه شوند. عدم داشتن مهارت های زندگی و آموزه  های لازم برای حال این مشکلات نیز می تواند گاه به جدایی و اتفاقات تلخ بیانجامد. مشکلات و اختلالات روحی که گاه مربوط به خود شخص است نیز طیف گسترده ای از مشکلات را باعث می شود. مشکلاتی مانند افسردگی، نا امیدی، مهرطلبی، ایده آل گرایی و ... در همه حالت و مشکلات از این دست، مراجعه به مشاور و روانشناس خوب و زبده می تواند کلید حل مشکلات را در اختیار افراد قرار دهد.

مثال دیگر اینکه ما معمولا برای خرید یک گوشی تلفن همراه یا یک خودرو به کارشناسان این حوزه ها مراجعه میکنیم و پیش از آن نیز تحقیقات زیادی انجام می دهیم. حال چطور می شود که برای تصمیم گیری در مورد مهمتری مسائل زندگی مانند ازدواج، تربیت فرزندان، حل مشکلات با همسر و فرزند با اطمینان و اعتماد به نفس به دانسته های خود اتکا می کنیم و کمک کارشناس را بر نمی تابیم؟

داشتن مقاومت در خصوص مراجعه به روانشناس و مشاور تنها به شما و زندگی شخصی و خانوادگی تان ضربه خواهد زد. مشاوره حکم علائم راهنمایی و رانندگی را در جاده زندگی دارند. بدون توجه به این علائم ممکن است مسیر را اشتباه رفته و فرسنگ ها از مقصد خود دور شوید در حالیکه فرصت برگشت در تمامی دوربرگردان ها را هم با لجاجت از خود گرفته باشید.

چطور از خدمات مشاوره روانشناسی بهرمند شویم؟

اغلب مراجعین به یک معلم اخلاق، نصیحت و یا سرزنش کننده نیاز ندارند و مایلند در فضایی که شخص مقابل متر و ترازوی قضاوت را زمین گذاشته است صحبت کنند.

برای یافتن برترین مشاورین و روانشناسان کشور به وبسایت جامعه سلامت سری بزنید. از مقالات متعدد روانشناسی آن استفاده کنید و در صورت نیاز مشاور و روانشناس مورد نظر خود را از لیست کامل مراکز مشاوره و روانشناسان بر گزینید. مثلا اگر به دنبال روانشناس خوب در غرب تهران یا مشاور ازدواج باشید میتوانید به راحتی به اطلاعات آنان دسترسی داشته باشید.

سخن آخر با شما

روابط خانوادگی می توانند تغییر کنند، اگر احساس می کنید میزان مشکلات و تعارضات در روابط شما از میزان تفاهم شما پیشی گرفته و در میتواند به در هم پاشیده شدن زندگی تان بیانجامد، شاید وقت آن باشد که مشکلات خود را با یک متخصص بیان کنید.

مشاوره روانشناسی به عنوان راه کار درمانی موثر کمک می کند تا بجای نزدیک شدن به پرتگاه ناامیدی بتوانید بار دیگر طعم آرامش را بچشید و در جاده بی انتهای موفقیت های زندگی فارغ از دلهره، ترس و سرزنش ها پیش بروید و قدرت تصاحب شادی و آرزوهای های فراموش شده را باز یابید.

منبع: الف

کلیدواژه: مشاوره روانشناسی اعتماد به نفس حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور

بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی با صدور بیانیه‌ای به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

چندی پیش، بعد از حدود ۴ سال، انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برگزار شد و اعضای شوری مرکزی جدید مسئول پیگیری امور آن شدند. اما اکنون، تنها پس از چندماه پیگیری امور، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، به عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی بر سازوکار‌های قانونی و عملیاتی روان‌شناسی و مشاوره ایران، چند ماهی است که اسیر بی‌نظمی و گروکشی‌های بی‌حدی شده که فرآیند کاری آن را مختل کرده است.

این اختلال تا جایی رشد داشته که هفته گذشته شوری مرکزی جدید این سازمان که پس از ۴ سال وقفه، دوباره با انتخابات تشکیل شده بود فعالیت خود را متوقف کردند تا دوباره، بی‌نظمی حاکم بر فضای روان‌شناسی کشور شود.

این ماجرا متأثر از فشار‌های بسیاری است که از سمت شوری مرکزی چهارم این سازمان بر شوری مرکزی پنجم ایجاد شده بود و همچنان ادامه دارد. فشار‌هایی که از ادعای نقض کردن قانون در انتخابات سازمان نظام و مردود بودن نتایج آن نشأت گرفته بود. ادعا‌هایی که هیچ گاه دقیق و روشن بیان نشدند و هیچ زمانی هم از سمت شوری مرکزی پنجم پاسخی به آن‌ها داده نشده و فضای روان‌شناسی و مشاوره کشور را در ابهام فرو برده است.    

بسیج دانشجویی دانشکدگان روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های بزرگ شهر تهران، به مناسبت روز روان‌شناس و مشاور، برای رفع سوءتفاهم‌ها و روشن کردن موضوع از هر دو گروه دعوت می‌کند تا در یکی از روز‌های هفته‌ی آتی، در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گرد هم جمع شوند و در محیطی دانشگاهی و به دور از حواشی به دانشجویان و دغدغه‌مندان این فضا پاسخ‌گو باشند. امید است که بتوان با روشن و شفاف شدن موضوع، گره از کار این سازمان گشود.  طبیعی است که عدم شرکت شوری مرکزی چهارم و شوری مرکزی پنجم، به معنای شانه خالی کردن از بار مسئولیت و بی‌احترامی به افکار عمومی و دانشجویانی است که دغدغه روان‌شناسی کشور را دارند.

پی‌نوشت: در صورت اعلام حضور گروه‌های مذکور، جزئیات برگزاری برنامه متعاقباً اعلام می‌شود. 

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران 
بسیج دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبایی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • از روان تا درمان
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است