Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:04:27 GMT

۲۵ هزار هکتار باغ در کشور احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۵۴۶۸

۲۵ هزار هکتار باغ در کشور احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی روز چهارشنبه در دیدار با بهمن مرادنیا استاندار کردستان گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان آذرماه امسال ۲۵ هزار هکتار باغ در کشور احداث می‌شود که سهم کردستان از این رقم ۵ هزار هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تا پایان سال ۵۰ هزار هکتار باغ در کشور احداث شود، افزود: سهم کردستان از این مقدار اراضی، ۱۱ هزار هکتار است.

او با بیان اینکه در حوزه پایاب سد قشلاق سنندج یک هزار و ۵۰۰ هکتار در راستای توسعه باغات آبی می‌شود، افزود: در پایاب سد گاوشان پیمانکار انگونه که باید کار نمی‌کند که امیدواریم این مشکل زودتر رفع شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: پروزه سوم که بسیار حیاتی است تحت پوشش قرار دادن چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد آزاد است که تا پایان آبان به اتمام می‌رسد، اما برای احداث باعات نیاز به هشت میلیارد تومان اعتبار است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی احداث گلخانه هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌رضا محمدی بعد از ظهر شنبه با اعلام این خبر گفت: گرده افشانی نخلستان‌های لامرد از هفته سوم اسفندماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: مناسب‌ترین دمای گرده‌افشانی بین ۲۲ الی ۲۷ درجه سانتیگراد و مناسب‌ترین ساعات گرده افشانی ساعات ۱۰ الی ۱۵ محسوب می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لامرد همچنین بیان کرد: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

محمدی درخت نخل را از جمله درختان دوپایه که شامل گل‌های نر و ماده بر روی درختان جداگانه می‌باشد برشمرد و در ادامه افزود: برای تولید اقتصادی محصول را باید گرده افشانی نمود که این کار به صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر انجام می‌شود.

وی در پایان از زاهدی، شاهانی، گشخواه، خاصویی به عنوان مهمترین ارقام تولیدی شهرستان نام برد و به ارقام تجاری پیاروم و مجول اشاره کرد که در حال توسعه است.

کد خبر 6090145

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود