Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران قبرس ترک‌نشین و یونانی‌نشین نخستین نشست غیررسمی خود را برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این نشست رو در رو میان "ارسین تاتار"، رئیس جمهور قبرس ترک‌نشین و "نیکوس آناستازیادس"، رهبر قبرس یونانی‌نشین در محل سکونت "الیزابت اسپهار"، نماینده ویژه و رئیس نیروی صلح‌بان سازمان ملل در قبرس در منطقه حائل در نیکوزیا برگزار شد و حدود دو ساعت طول کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان ملل در قبرس در بیانیه‌ای گفت: تاتار و آناستازیادس این فرصت را داشتند تا یکدیگر را بشناسند و برای نخستین بار به طور غیررسمی در این نشست به میزبانی اسپهار در فضایی صمیمانه تبادل نظر کنند.

این دو بر تصمیم خود برای پاسخ مثبت دادن به وعده آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای برگزاری یک نشست غیررسمی پنج جانبه شامل سه کشور ضامن و دو طرف در قبرس به اضافه سازمان ملل در محیطی مناسب تاکید کردند.

تاتار گفت: در این مرحله برای مردم قبرس ترک‌نشین تفاهمی بر یک مبنای فدرال که از سال ۱۹۷۷ میلادی حفظ شده، امید چندانی وجود ندارد و بنابراین زمان آن رسیده که دور یک میز با ایده‌های جدید بنشینیم.

وی با خاطر نشان کردن اینکه ایده یک کنفرانس پنج جانبه از سوی مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه مطرح شده، افزود: بنابراین در زمانی که گوترش پیشبرد این موضوع را مناسب بداند، تمامی موضوعات می توانند از طریق چنین کنفرانس پنج‌جانبه‌ای ارزیابی و بررسی شوند.

تاتار تصریح کرد: در نشست روز سه‌شنبه با آناستازیادس درباره موضوعات خط ساحلی بسته شهر متروکه "ماراس" در قبرس ترک‌نشین، منابع هیدروکربن در شرق مدیترانه و غیرقابل قبول بودن لغو بخشی از تحریم تسلیحاتی آمریکا علیه قبرس یونانی‌نشین صحبت شد.

وی ضمن اشاره به اینکه قبرس ترک‌نشین از مذاکره با دولت یونان برای بهبود روابط دوجانبه امتناع نخواهد کرد، گفت: ما موضع خود را مطرح کردیم و جلسه را بدون اینکه خیلی ناامید شویم و کسی را آزرده کنیم، ترک کردیم.

تاتار افزود: موضوع قبرس یک موضوع مشترک است. برای ما بسیار مهم است که در خصوص موضوعات مهم و اصلی هماهنگ با ترکیه عمل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قبرس ترک نشین قبرس یونانی نشین قبرس ترک نشین یونانی نشین سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال

مراسم استقبال از پیکر معطر و گلگون کفن شهید "محمد رنجنوش" از شهدای دوران دفاع مقدس که پس از ۳۸ سال چشم انتظاری در حسنیه معراج الشهدای همدان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده از طریق انجام آزمایشات DNA "حاج محمد رنجنوش" عصر روز گذشته وارد همدان شد و در حسنیه معراج الشهدای همدان مورد استقبال اعضای خانواده، بستگان و مردم کوی فرهنگیان قرار گرفت.

نماینده کمیته جست‌وجوی در مفقودین همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مورد برنامه‌های تشییع و خاکسپاری شهید، اظهار داشت: عصر امروز دیدار خانواده، بستگان و اهالی کوی فرهنگیان با شهید در مسجد قمر بنی هاشم انجام شد و پس از آن مردم در مسجد مهدیه شهید را مورد تشییع قرار دادند.

بهرام دوست‌پرست، عنوان کرد: حضور در پایگاه شهید خاکپور، خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد و مسجد معراج شهدا برنامه های بعدی است که شهید گرانقدر امشب در آن حضور دارد و فردا نیز برنامه ای برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، موقعیت سید الشهدا با حضور دانش آموزان، حضور در یکی از ادارات و پس از آن حرکت به سمت ملایر و حضور در یادواره شهدای ملایر و چند هیئت در همدان را خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: جمعه صبح نیز برگزاری دعای ندبه در کوی فرهنگیان، حرکت به سمت روستاهای کبودراهنگ و حضور در نماز جمعه کبودراهنگ، عصر روز جمعه نیز از ساعت 14 الی 16 حضور در زادگاه شهید روستای قوره جینه و سپس وداع عمومی مردم همدان با پیکر مطهر شهید و حضور در هیئات برنامه ریزی شده است.

نماینده کمیته جست‌وجوی در مفقودین همدان افزود: پیکر مطهر شهید روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از ساعت 10 صبح در میدان امام خمینی (ره) همدان و با حضور دستجان عزاداری بر روی دستان مردم مومن و شهیدپرور همدان تشییع می‌شود و پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در همدان بر پیکر شهید تشییع تا میدان پروانه ادامه خواهد داشت و پس از آن مراسم خاکسپاری در گلزار شهدای همدان انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، شهید رنجنوش در سال 1365 پاسدار رسمی اعلام شد و پس از شهادت از وی دو فرزند 3 و 4 ساله پسر به یادگار ماند اکنون والدین شهید در قید حیات نبوده و همسر و دو فرزند پسر شهید "حاج محمد رنجنوش" پس از 38 سال چشم انتظاری با شهید دیدار کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • نبوغ ستاره‌ اسپانیایی در خدمت مرد یونانی!