Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@23:25:38 GMT

افزایش عرضه کالا در سطح بازار، به زودی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۵۷۸۸

افزایش عرضه کالا در سطح بازار، به زودی

خبرگزاری آریا - مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت صمت گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای ترخیص فوری کالا‌های اساسی، عرضه کالا در سطح بازار، افزایش می یابد و قیمت‌ها متعادل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، صدیف بیک زاده در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: میلیون‌ها تن کالا‌های موجود در گمرک، با تسهیل و استفاده از روش‌هایی از جمله استفاده از ارز صادراتی، متقاضی و یا ارز تأمین شده از طریق بانک مرکزی بدون الزام به کد رهگیری، ترخیص خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت صمت ادامه داد: در کنار اجازه ترخیص درصدی به گمرک، روند ترخیص کالا‌ها از گمرکات، تسریع خواهد شد و این موضوع موجب متعادل شدن قیمت‌ها و دسترسی مصرف کنندگان به این کالا‌ها می‌شود.
بیک زاده افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی؛ ستاد تنظیم بازار کشور، بعد از ظهر امروز جلسه ویژه‌ای را برگزار کرد و با تقسیم کار میان دستگاه‌های مختلف قطعاً شاهد مؤثر بودن تنظیم بازار خواهیم بود.
وی اضافه کرد: وظایف وزارت جهاد کشاورزی تا سطح عمده فروشی کالا‌هایی مانند مرغ و تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی خواهد شد و محدودیت و یا اعمال هر گونه صادرات مرغ و تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی است، اما کماکان وزارت صمت ضمن انجام وظیفه ثبت سفارش کالاها، در سطح خرده فروشی و توزیع، وظایف قبلی خود را خواهد داشت.
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در این جلسه حضور داشت و مطابق با وظایفش قرار شد که با خروج دام زنده مقابله کند.
بیک زاده افزود: با این تقسیم کار و تعیین شدن وظایف دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین بالادستی، ان شاء الله شاهد تنظیم مؤثر بازار در هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهیم بود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: گمرکات استان فروردین‌ را با رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین سال‌جاری صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش، رشدی ۱۷ درصدی داشته است.

وی افزود: در ماه نخست سال جاری کالا، در مجموع ۲۳۰ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۴۹۰ هزار و ۵۷۵ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادرات صورت پذیرفته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این میزان کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش رشد ۱۷ درصدی و از نظر وزنی کاهش شش درصدی داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میل‌گرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف عنوان کرد.

کد خبر 751474

دیگر خبرها

  • شرایط ترخیص کالا با کارت بازرگانی منقضی ابلاغ شد+ سند
  • وزارت جهاد تذکر گرفت؛ جلوگیری از صادرات جهت تنظیم بازار ممنوع است
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • ورود دادستانی برای تعیین تکلیف ۳۳۰۰ خودرو خارجی معطل در گمرک شهید باهنر
  • ماجرای رسوب ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در بندرعباس
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه