Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخلاف اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی دانشگاه‌ها در خراسان شمالی، اما کلاس‌های کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد همچنان فعال است و این امر اعتراض دانشجویان را به دنبال داشت.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری؛ شیوع کرونا روز به روز در کشور بیشتر می‌شود و متاسفانه تعداد آمار مبتلایان و فوت شده نیز بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این بین بسیاری از استان‌های کشور به دلیل وضعیت قرمز با محدودیت‌هایی رو به رو شده اند. یکی از این استان‌ها خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد است.

شیوع کرونا در خراسان شمالی وضعیت نامطلوبی دارد. به گفته سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر و در روز قبل‌تر ۱۱ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده اند.

همچنین نزدیک به ۳۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این اعداد و ارقام برای خراسان شمالی یک رکورد جدید به شمار می‌آید. از این رو ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم به تعطیلی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در خراسان شمالی گرفت.

بر این اساس می‌بایست بسیاری از مشاغل به مدت ۱۰ روز تعطیل شوند. یکی از این گروه‌ها دانشگاه‌ها بود، لذا باید دانشگاه‌های استان نیز به مدت ۱۰ روز تعطیل می‌شدند. البته هم اکنون دروس تئوری دانشگاه‌های استان به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود و تنها برخی از دروس عملی هستند که دانشجویان را می‌پذیرند.

اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی: کلاس‌های کارآموزی برقرار است
با این حال پس از تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برای ادامه برگزاری کلاس‌ها اطلاعیه‌ای صادر کرد.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این اطلاعیه نوشت:
با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، فعالیت‌های آموزشی حضوری در دانشکده‌ها شامل کلاس‌های نظری و فعالیت‌های آزمایشگاهی و عملی به غیر از فعالیت‌های آموزشی بالینی با توجه به نیاز به خدمات ایشان در بالین، به مدت ۱۰ روز تعطیل خواهد بود.

بدیهی است آموزش مجازی طبق برنامه ادامه دارد.

این اطلاعیه در شرایط بحرانی کرونا در خراسان شمالی باعث اعتراض بسیاری از دانشجویان شد. دانشجویانی که این ترم کارآموزی دارند و مجبورند با این شرایط نیز به بیمارستان رفته و فعالیت خود را ثبت کنند.

کلاس‌های کارآموزی بدون استاد برگزار می‌شود!
در این خصوص یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بجنورد به خبرنگار ما گفت: طبق اخبار، دانشگاه‌های کل کشور به مدت ۱۰ روز تعطیل شده است، اما دانشگاه علوم پزشکی بجنورد از این ماجرا مستثنی بوده و باید دانشجویانی که کارآموزی دارند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: اکنون تعدادی از کارآموزی‌ها بدون استاد برگزار می‌شود، زیرا اساتید به کرونا مبتلا شده اند.

این دانشجوی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بجنورد ادامه داد: با این وجود نزدیک به ۴ هفته است که بدون استاد به کارآموزی رفته ایم و در واقع هیچ گونه فایده‌ای برای ما ندارد.

جبران کمبود نیرو با دانشجویان
یکی دیگر از دانشجویان معترض به این تصمیم دانشگاه در گفتگو با دانشجو گفت: برخی از پرسنل به وجود اینکه تست کرونایشان مثبت شده بازهم به بیمارستان می‌آیند و به این دلیل می‌خواهند کمبود نیرو را با حضور ما جبران کنند.

وی بیان داشت: اکنون دانشجویی که ترم ۳ و ۴ است و تنها کاری که از دستش بر می‌آید سرم زدن می‌باشد. به بیمارستان می‌برند تا دوران کارآموزی خود را سپری کند.

در این بین برخی دانشجویان نیز با تعطیلی دانشگاه موافق نیستند و معتقدند تعطیلی‌های پیاپی باعث خواهد شد و مدت زمان پایان تحصیل به تعویق بیفتد.

امکان حذف ترم و مرخصی گرفتن وجود دارد
این موضوع را با سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز مطرح کردیم.‌ او گفت: با دادن مرخصی و حذف ترم بدون سنوات هیچ گونه مشکلی نداریم، اما برخی دانشجویان به دلیل اینکه پزشک و دندان پزشک هستند و از امتحانات پایان دوره عقب می‌افتند، تمایل به دریافت مرخصی ندارند.

وی تصریح کرد: دروس تئوری کاملا مجازی برگزار می‌شود، اما برخی رشته‌ها مانند دندانپزشکی که مجبورند با بالین کار کنند، امکان برگزاری مجازی آن وجود ندارد که برای رفع خطر این موضوع نیز بالین‌ها را با نیمی از ظرفیت فعال کرده ایم.

حال باید دید در شرایطی که کرونا می‌تازد و کسی جلودارش نیست، دانشگاه علوم پزشکی با تعطیلی موقت کارآموزی دانشجویان موافقت می‌کند و یا به دلایلی همچون کمبود نیرو این کلاس‌ها ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی کرونا کارآموزی پزشکی پرستاری ستاد ملی کرونا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد مدت ۱۰ روز تعطیل کلاس های کارآموزی خراسان شمالی برگزار می شود دانشگاه ها ستاد ملی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: شانزده هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده در دولت سیزدهم متعلق به دولت قبل بوده است.

وی در ادامه افزود: بیمارستان هزار تخت خوابی شهدای تجریش نیز جز همان طرح‌های آماده افتتاح و در مرحله نصب تجهیزات بود که در دولت سیزدهم این مهم به سرانجام رسید.

منتخب مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دولت سیزدهم غوغا نشده است و در همه دولت‌ها به مردم خدمت شده است.

شهریاری گفت‌: برخورداری خراسان شمالی از تخت بیمارستانی از متوسط کشوری بسیار پایین است و مردم در روستاها نیز از بسیاری از خدمات محروم هستند.

وی بیان کرد: جایابی بیمارستان مادر و کودک در خراسان شمالی اشتباه است و با توجه به دسترسی پایین مردم باید در این تصمیم تجدیدنظر شود.

منتخب مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحران پزشکی در کشور با توجه به میزان مهاجرت غیرقابل تصور نیست.

کد خبر 6090459

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است