Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر زهرا پورمنتصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه با این وجود بسیاری از علائم سرماخوردگی، آنفلونزا و کرونا  شبیه به هم هستند افزود: این شباهت به حدی است که تشخیص آنها از هم دشوار می کند .عامل ایجاد کننده سرماخوردگی، آنفلوانزا و بیماری کرونا ویروس است اما ویروس هر یک متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اضافه کرد: عموما آنفلونزا یا سرماخوردگی باعث تنگی نفس نمی شوند مگر این که تبدیل به ذات الریه شده باشند که در این صورت هم باید با پزشک متخصص عفونی یا ریه مشاوره کرد.

به گفته پورمنتصری، تنگی نفس در کرونا معمولا ۵ تا ۱۰ روز بعد از اولین علائم تب ظاهر می شود به طور کلی  علائم کرونا  معمولا ۲ الی ۱۴ روز بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شوند.

متخصص بیماریهای عفونی بیمارستان فسا  اضافه کرد:عطسه از علائم کرونا نیست، آبریزش بینی، درد صورت و خارش چشم معمولا  در حساسیت یا سرماخوردگی بروز می کنند.

پورمنتصری ادامه داد: تب یا لرز، سرفه، تنگی نفس یا اختلال در تنفس، خستگی، درد بدن یا عضلات، سردرد، گلودرد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، گرفتگی یا آبریزش بینی، تهوع یا استفراغ و اسهال از علائم اصلی کرونا محسوب می شوند.

به گفته وی برخی ازمبتلایان به ویروس کووید ۱۹ هیچ علامتی از ابتلا به این بیماری  ندارند و ناخوش نمی شوند اما با این وجود ،این افراد می توانند این ویروس را به اطرافیان انتقال دهند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن آنفلوآنزا تست کرونا فسا فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن آنفلوآنزا تست کرونا فسا فارس ویروس کرونا واکسن آنفلوآنزا تست کرونا فسا فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌ها و علائم بیماری کبد

آفتاب‌‌نیوز :

پیشگیری و درمان بیماری‌های کبد مستلزم شناخت علائم آن است.

نشانه‌ها و علائم بیماری کبد شامل موارد زیر هستند:

پوست و چشم‌هایی که مایل به زرد هستند (یرقان)

درد و تورم

ورم پا و مچ پا

خارش پوست

رنگ تیره ادرار

مدفوع کم رنگ یا خونی - مدفوع رنگی

خستگی مزمن

تهوع یا استفراغ

فقدان اشتها

فوری کبود شدن

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند